شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۳
۱
قابل توجه تئوریسین‌های "بیداری انسانی"؛

مرسی: انقلاب مصر شرایطی همانند انقلاب ایران دارد

مشکل سوریه بدون ایران قابل حل نیست و تلاش‌های ایران در اولویت است
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب: 270424
رییس جمهور مصر تاکید کرد: انقلاب مصر شرایطی همانند انقلاب ایران دارد.
مرسی: انقلاب مصر شرایطی همانند انقلاب ایران دارد
به گزارش جهان، محمد مرسی، رییس جمهور مصر در دیدار با محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روابط ایران و مصر از جایگاه مهم و تاثیرگذاری در منطقه و جهان برخوردار است، اظهار داشت: امروز همکاری ایران و مصر در تمام زمینه ها لازم و ضروری است، از این رو بسیار خرسند هستم که شخصاً از جنابعالی استقبال کردم و بسیار مایلم که از فرصت این سفر برای رایزنی در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین المللی و نیز تحکیم روابط دو جانبه نهایت استفاده را به عمل آوریم.

رییس جمهور مصر گفت: انقلاب مصر شرایطی همانند انقلاب ایران دارد و از آنجایی که مصر فرصتی مانند ایران برای پیشرفت سریع ندارد، از این رو گسترش همکاری ها و روابط با ایران را بسیار مهم و ضروری می‌دانیم.

مشکل سوریه بدون ایران قابل حل نیست

رییس جمهور مصر با اشاره به تحولات سوریه، نقش مهم ایران و ضرورت نقش آفرینی ایران در حل مشکل سوریه تاکید کرد: معتقدم مشکل سوریه بدون ایران قابل حل نیست و تلاش های ایران در این زمینه در اولویت سایر اقدامات قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه باید با هم در جهت رفع مشکل سوریه همکاری داشته باشیم، گفت: ما نسبت به تلاش‌های ایران، رهبری معظم، رییس جمهور و مسئولین ایرانی اعتماد کامل داریم و نسبت به اینکه ایران در جهت رفع مسائل در سوریه و سایر ملت‌ها تلاش خالصانه دارد هیچ تردیدی نداریم. از این رو تاکید داریم که با ایران در این زمینه همکاری داشته باشیم.

مرسی تصریح کرد: اگر چه در موضوع سوریه کشورهای دیگری نیز نقش دارند، اما تصورم این است که ایران و مصر از تاثیرگذاری جدی تر و مهم تری برخوردار هستند و این اقتضاء می کند که همکاری و هماهنگی های خود را هر چه بیشتر گسترش دهیم.

حامی انقلاب اسلامی ایران هستیم

رییس جمهور مصر تصریح کرد: ما همیشه به عنوان اخوان المسلمین پشتیبان و در سطح حمایت از انقلاب اسلامی ایران قرار داریم و معتقدیم پیشرفت ایران، پیشرفتی برای مصر و سایر کشورهای اسلامی است، چرا که شاهدیم که چگونه کشورهای اسلامی مورد هجمه دشمنان سلطه گر قرار می گیرند و آنان هرگونه پیشرفت ملت ها را مورد حمله قرار می دهند.

رییس جمهور مصر تصریح کرد: وقتی جبهه دشمنان وجود دارد، باید جبهه دیگری نیز در برابر آنان وجود داشته باشد و این بدون اتحاد و همکاری کشورهای اسلامی ممکن نیست.

وی تصریح کرد: تفرقه اندازی دشمنان نمی تواند به روابط دو ملت و ملت های اسلامی آسیب بزند.

مرسی تصریح کرد: ایران و مصر می توانند در بخش های مختلف، همکاری های خود را به طور کامل گسترش دهند و مطمئناً جهان، شاهد شکل جدیدی از همکاری ایران و مصر خواهد بود. ایران و مصر همواره دنبال صلح و پیشرفت و امنیت هستند چرا که معتقدیم حق ملت های ماست که پیشرفته باشند.

احمدی نژاد: ایران از شرایط کنونی سوریه ناراحت است

رییس جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه با گسترش همکاری های ایران و مصر قدرت جدیدی در منطقه ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: اگر ایران و مصر با هم باشند، دشمنان بین المللی بشریت نمی توانند هیچ آسیبی به ملت‌های ما وارد کنند.

محمود احمدی نژاد خاطرنشان کرد: از نگاه تاریخی و کلان چنانچه ایران و مصر در کنار هم باشند، هر دو موفق بوده و این موضوع نه تنها به نفع دو ملت، بلکه به نفع کل منطقه است.

رییس جمهور به تحولات سوریه اشاره کرد و رفع مشکلات آن را از موضوعات مهم بین دو کشور ایران و مصر دانست و گفت: با ادامه درگیری و کشتار، قطعا مشکل این کشور برطرف نخواهد شد و باید در کنار یکدیگر برای رفع ریشه ای مشکل سوریه به تفاهم رسیده و در این راستا برای رفع مسائل با هم همکاری و همیاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از شرایط کنونی سوریه ناراحت است و باید به سرعت مسائل سوریه خاتمه یابد، اظهار داشت: چنانچه در موضوع سوریه ایران و مصر با هم هماهنگ عمل کنند، بخش مهمی از مشکلات این کشور برطرف خواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، معتقد است که سوریه باید آباد و قوی باشد و مردم این کشور بتوانند برای خودشان تصمیم بگیرند.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به موضوع فلسطین و ضرورت هم اندیشی در این خصوص گفت: اگر در موضوع فلسطین نیز ایران و مصر در کنار هم بوده و همکاری کنند، این مسئله می تواند به نفع مردم فلسطین به اتمام برسد.

رییس جمهور تاکید کرد: باید از کیان ملت های خود و ملت های منطقه در برابر هجوم دشمنان بین المللی دفاع کنیم.

احمدی نژاد در خصوص روابط ایران و مصر گفت: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ محدودیتی آمادگی دارد روابط خود را در تمام زمینه ها با مصر افزایش دهد. راه و آغوش ملت ایران برای توسعه و پیشرفت ملت مصر باز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رازقی
United States
حامیان دولتی بیداری انسانی و زنده باد بهار از مرسی عرب یاد بگیرند.