جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۶
۱

'منظور آقای جنتی از گردن کلفت، هاشمی نبود'

پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب: 269348
در ميان اصلاح طلبان براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري افرادي مطرح هستند که محترمند اما احساس مي كنم بيشتر روي آقاي جهانگيري اجماع بيشتري است.يعني آنچه بيشتر به گوش مي رسد از افراد موثر اصلاح طلبان آقاي جهانگيري است كه زمينه پذيرش ايشان در ميان سران اصلاح طلب بيشتر است.
به گزارش جهان، انتخاب در گفت و گویی با قدرت الله علیخانی، از حامیان سرسخت هاشمی، نوشت:
چه اصلاحات باشد و چه اصولگرايان ، يك جريان نمي تواند كشور را اداره كند.
مواضع اخير از صفا و صميميت و صداقت آقاي عسگر اولادي است.هرچند كه ايشان امتحان خودش را پس داده.بهتر از همه،ايشان را امام(ره) مي شناخت و حالا هم بهتر از همه ايشان را مقام معظم رهبري مي شناسند.من معتقدم لازم نيست كسي در فضائل آقاي عسگر اولادي چيزي بگويد.ايشان كسي نيست كه با دو تا تشر چند روحاني و غير روحاني موضعش را تغيير بدهد.چون خود ايشان به نوعي روحاني است‌ آنقدر فشار آورده اند كه حالا برخي موتلفه اي ها هم يواش يواش مي آيند پشت سرش قرار مي گيرند. نياز نمي بينم كسي در فضيلت ايشان سخن بگويد.هجمه،حمله و تخريب ايشان چيز بيهوده اي است.

{در پاسخ به اينکه آيا منظور آيت​الله جنتي از كساني را كه از واژه «انتخابات آزاد»استفاده كرده را «گردن كلفت»خطاب كردند؛ آقاي هاشمي بود؟} من فقط مي دانم آقاي جنتي گفته اند منظور من آقاي هاشمي نبوده است.

آقاي حداد، آدم سياسي نيست.من به ايشان ارادت دارم اما واقعا چند وقت است ايشان وارد مسايل سياسي شده؟من مي خواهم از جناب آقاي حداد خواهش كنم وارد بازي هاي سياسي نشوند.بگذارد از او همچنان به عنوان يك چهره فرهنگي ياد شود.اما آنچه آقاياني مانند نوباوه مي گويند؛منظورشان دولت است.

آقاي كوثري همين اخيرا گفتند سپاه كلي خدمت به آقاي احمدي نژاد كرد،اما او نمكدان را شكست. همين آقاي كوثري زماني كه ما در كميسيون امنيت ملي بوديم از حاميان دولت بودند.وقتي ما از دولت انتقاد مي كرديم،اينها كمتر تحمل شنيدن انتقاد از دولت را داشتند.اينها در تشخيص خيلي عقب هستند. مشكل اصولگرا ها اين است كه زبان عذرخواهي از ملت را هم ندارند همه چيز را خراب كرده اند، حالا طلبكار هم هستند.

احمدي نژاد تا جايي كه بتواند مي خواهد دولت آينده را براي خودش حفظ كند.اينكه تلاش مي كند يارانه ها اضافه كند هم در همين راستاست. تحليل من اين است كه اجراي فاز دوم يارانه ها به اين شيوه جز اينكه مردم رابه نظام و انقلاب بدبين كند اثر ديگري ندارد.

بسياري از جريان ها و افراد از هاشمي براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري دعوت كرده اند اما پاسخ تا اين لحظه منفي بوده است.

در ميان اصلاح طلبان براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري افرادي مطرح هستند که محترمند اما احساس مي كنم بيشتر روي آقاي جهانگيري اجماع بيشتري است.يعني آنچه بيشتر به گوش مي رسد از افراد موثر اصلاح طلبان آقاي جهانگيري است كه زمينه پذيرش ايشان در ميان سران اصلاح طلب بيشتر است.

{در پاسخ به اينکه ممكن است جريان اصلاحات با اصولگرايان ائتلاف كند؟} هرگز چرا كه اين جريان در جامعه داراي راي است و جايگاه و پايگاه ويژه اي در ميان مردم دارند.پايگاه مردمي شان زياد نشده باشد كم نشده،لذا لزومي ندارد با كسي ائتلاف كنند.

{در پاسخ به اينکه كانديداي جريان احمدي نژاد به نظرتان كيست؟} اول مشايي و اگر نشد احتمالا يكي از ياران حلقه اولش مي باشد. درصورت عدم حضور اصلاح طلبان هم بعيد نيست که جريان احمدي نژاد پيروز شود.چون اصولگراياني كه الان مطرح هستند چندان زمينه اي ندارند و احمدي نژاد به اندازه اينها كه نفوذ و ابزار دارد. احمدي نژاد از همان آغاز با برنامه آمد.پول در جامعه توزيع كرد حالا هم كه مي خواهد شب عيد فاز دوم را اجرا يا سبد كالا توزيع كند كه بيشتر براي برد انتخابات است.اين براي نظام در آينده خطرناك است.

تعدد افراد در جريان اصولگرايي براي ما خيلي خوب است باعث مي شود كسي از جريان اصلاح طلب انتخاب شوند و البته به نظر نمي رسد برخي از كانديداهاي اصولگرا حاضر باشند به نفع يكديگر كنار بروند.

به كساني كه مي​گويند اصلاح طلبان تاييد صلاحيت نمي​شوند، نبايد اهميت داد زيرا آنها سخنگوي نظام نيستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسان
چرا مخالفین اصولگرایی دیدین دیدین راه انداختند اگر کسی از احمدی نژاد حمایت کرده به خاطر انقلاب بوده و اگر الان به او انتقاد دارند باز هم به خاطر انقلابه
ما هم به شما نقد داریم چرا اون موقع از احمدی نژاد انتقاد می کردید و الان هم انتقاد می کنین نمیشه هم از احمدی نژاد انقلابی انتقاد کرد و هم از احمدی نژاد فاصله گرفته با ارمانهای انقلاب
یه جای کارتون می لنگه که در هر صورت انتقاد می کنید