شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱
۵

وزیر هاشمی می‌گفت تهران باید آنقدر گران شود كه فقط متمولین در آن زندگی كنند

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 269257
علی خطیبی عضو شورای مركزی جبهه پایداری از سخنان اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شدت انتقاد كرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی خطیبی عضو شورای مركزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره تاكید هاشمی رفسنجانی بر "برگزاری انتخاباتی با معیارهای بین‌المللی" اظهار داشت: این اصطلاح تا حدی برای نخبگان سیاسی و توده‌های مردم آشناست و همان حرف‌هایی است كه شكست خوردگان سیاسی و اصحاب فتنه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم می‌زدند و كمیته صیانت از آرا تشكیل دادند و خواستار نظارت مجامع بین‌المللی بر انتخابات شدند.
 
وی با اشاره به تجربه 34 ساله جمهوری اسلامی در برگزاری انتخابات گفت: همانطور كه مقام معظم رهبری تاكید كردند، تمام انتخابات‌هایی كه در جمهوری اسلامی برگزار شده آزاد بوده و هست و ما انتخابات غیر آزاد نداشتیم.
 
عضو شورای مركزی جبهه پایداری ادامه داد: همین آقایان كه دم از انتخابات آزاد می‌زنند، در مناصب مختلف اعم از دولت و مجلس در جمهوری اسلامی با همین ساز و كار سر كار آمدند.
 
خطیبی با بیان اینكه دیگر كشورها باید در برگزاری انتخابات از جمهوری اسلامی الگو بگیرند، تصریح كرد: آقایان بیایند آزادی انتخابات در جمهوری اسلامی را با دیگر كشورها و حتی برخی كشورهای غربی مدعی دموكراسی تطبیق دهند.
 
وی افزود: منتقدین حكومت در هیچ كدام از كشورهای غربی كه الگوی برخی سیاسیون ما هستند، آزادی عمل ندارند و همه افكار عمومی دنیا نوع برخورد حكومت آمریكا و انگلیس را با معترضان در جریان جلوگیری از جنبش وال استریت و اعتراضات مردمی در لندن دیدند.
 
عضو شورای مركزی جبهه پایداری در مورد نیت افرادی كه انتخابات آزاد را مطرح می‌كنند، خاطر نشان كرد: نمی‌خواهم نیت‌خوانی كنم، اما فكر می‌كنم طرح انتخابات آزاد و انتخابات با معیارهای بین‌المللی از سوی این افراد، فرار رو به جلو است و آنها می‌خواهند از مردم انتقام بگیرند كه چرا دیگر به آنها روی خوش نشان نمی‌دهند.
 
خطیبی افزود: این سیاسیون باید بپذیرند كه مردم دیگر به آنها اقبال ندارند، پس دیگر به نحوه اجرای انتخابات اشكال نگیرند و قبول كنند كه مردم دیگر آنها را از خود نمی‌دانند.
 
وی با اعلام اینكه مردم با هیچ كس عقد اخوت نمی‌بندند، اظهار داشت: مردم نشان دادند به هر كس در راستای آرمان‌های امام و انقلاب حركت كند، اقبال دارند و به این افراد رای می‌دهند و هر كس كه از این مسیر خارج شود دیگر به آن رای نمی‌دهند.
 
عضو شورای مركزی جبهه پایداری در مورد اینكه آقای هاشمی دولت سازندگی را بهترین دولت معرفی می‌كند، گفت: اوج گرفتن شكاف طبقاتی از چه زمانی اوج گرفت؟ در دولت سازندگی آغاز شد؛ رانت خواری و ویژه خواری و تجمل گرایی نیز از همین دولت آقای هاشمی آغاز شد و مقام معظم رهبری بیشترین تذكر درباره تجمل گرایی را به دولت آقای هاشمی دادند.
 
خطیبی ادامه داد: مردم فشارهای اقتصادی در دولت سازندگی را از یاد نبرده‌اند؛ چه كسانی می‌گفتند كه عده‌ای باید زیر چرخ توسعه له شوند تا كشور پیشرفت كند؟ آیا افراد نزدیك به كارگزاران قرار بود زیر این چرخ توسعه له شوند و یا مردم مستضعف كه وارثان انقلاب هستند؛ وزیر كدام دولت گفته بود كه زندگی در تهران باید آنقدر گران شود كه فقط كسانی كه توانایی مالی بالا دارند، بتوانند در آن زندگی كنند.
 
وی با اشاره به دور افتادگی برخی سیاسیون از مردم اظهار داشت: برخی سیاسیون در جزیره‌ای زندگی می‌كنند كه آن جزیره تا محل زندگی مردم كیلومترها فاصله دارد و فقط عده‌ای متملق در نزدیكی آنها هستند و این افراد باعث دور افتادن بیشتر آنها از مردم می‌شوند و فكر می‌كنند كه در بین مردم هم همان نظرات وجود دارد.
 
عضو شورای مركزی جبهه پایداری در مورد مطرح كردن "بازگشت به اعتدال" از سوی آقای هاشمی عنوان داشت: اگر منظور آقایان عقب گرد برای پیشرفت و اعتلای خودشان است، مردم نمی‌پذیرند و هیچ برگشتی وجود ندارد.
 
خطیبی در پایان تصریح كرد: از مسئولان اجرایی كنونی توقع داریم كه تدبیر بیشتری برای حل مشكلات مردم و به خصوص مشكلات اقتصادی داشته باشند؛ متاسفانه برخی بی‌تدبیری‌های دولت دهم در حل مشكلات، مردم را به یاد دولت سازندگی و اصلاحات می‌اندازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وزیر زمان هاشمی گفته بود تهران باید آنقدر گران شود که فقط متولین بتوانند در آن زندگی کنند(گفته بود) ولی این موضوع در زمان احمدی نژاد محقق گردید.
Iran, Islamic Republic of
به اين گفته ها مي گويند اعترافات دير هنگام، اگر اون وقتها اين پديده گراني هزينه هاي تهران نشيني مردم را مجبور به ترک تهران نکرد فکر کنم دولت دهم اين کار را با سرافرازي انجام داده است.!!؟؟
رضا
جناب اقای خطیبی این حرف را اقای عبدالعلی زاده وزیر مسکن دولت خاتمی بوده.حالا دیگه هرکی از راه میرسه یه گیری باید به اقای رفسنجانی بدهد.
Iran, Islamic Republic of
فعلا" که آقای احمدی نژاد دنبال گران کردن تهران است تا متمولین احساس راحتی کنند /
United Kingdom
الان غیر از این رخ داده ؟