يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۵

بازتاب بمب خبری ایران در رسانه های آمریکا

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب: 269121
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز تردید در پرتاب موجود زنده به فضا ، این اقدام را خلاف قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل، که در آن ایران از انجام هر گونه فعالیت مرتبط با موشک‌های بالیستیک منع شده، دانست.
 به گزارش جهان به نقل از افکارنیوز _ خبرگزاری فرانسه، یکی از مقامات ارشد ایالات متحده آمریکا، روز دوشنبه بعد از خبر فرستادن یک میمون توسط ایران به فضا در واکنشی حیرت انگیز مدعی شد که در صورت ادعای ایران مبنی بر پرتاب یک میمون به فضا، قوانین سازمان ملل را نقض کرده است!

نولاند این میمون را "میمون کوچک بیچاره‌ای" لقب داد و گفت که آمریکا هنوز از پرتاب این کاوشگر مطمئن نشده است.
نولاند دلیل اصلی نگرانی‌های آمریکا را توسعه تکنولوژی‌هایی دانست که قادر به اجرای عملیات‌هایی در فضا هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز تردید در پرتاب موجود زنده به فضا ، این اقدام را خلاف قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل، که در آن ایران از انجام هر گونه فعالیت مرتبط با موشک‌های بالیستیک منع شده، دانست.

سایت عربی سی ان ان نیز با بازتاب سخنان نولاند، از قول وی نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که واشنگتن با متحدانش همکاری خواهد کرد تا از این طریق نشان دهد که توسعه برنامه موشکی ایران نگران کننده است.

وی افزود که کشورش نمی‌تواند از مساله پرتاب این کاوشگر ایرانی اطمینان حاصل کند.

همچنین شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز نیز نوشت: وزارت خارجه آمریکا خبرهای مربوط به فرستادن میمون به فضا توسط دولت ایران را تأیید نشده می‌داند.

روز گذشته در خبرها اعلام شد ایران موفق شده است در خجسته ایام میلاد با سعادت نبی گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) با کاوشگر «پیشگام» میمونی را به فضا فرستاده و پس از رسیدن به ارتفاع مورد نظر آن را سالم در روی زمین تحویل بگیرد.

وزارت خارجه آمریکا این اقدام ایران را تأیید نشده دانسته است.
ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این خبر گفت: "این میمون را دیدم ؛ تصاویری از این میمون کوچک بی‌چاره که آماده ارسال به فضا بود."
وی افزود: "ما هیچ روشی برای اینکه این خبر را تأیید کنیم، نداریم."

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال از اینکه ایران به فناوری‌های حمل موجودات به فضا دست یافته ابراز نگرانی کرد و گفت: وزارت خارجه آمریکا ارتباط نزدیکی با متحدانش برای رفع این نگرانی‌ها خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دفعه بعد تورو میفرستیم باورت شه
این ...ها هر جوری هست میخوان مسلمانان را عقب نگه دارند
sina
شهید فرزانه آیت الله بهشتی :«ای آمریکا! از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر»
Iran, Islamic Republic of
آمریکا یعنی همین ، مخالفت با پیشرفت علمی کشور
این جماعت ابتدا غنی سازی اورانیوم ما را هم با چشم تردید نگریستند و می گفتند دروغ است ولی بیچاره ها بعد دیدند نه بابا درست است . حال بگذار این موضوع را هم تکذیب کنند .باز به موقع انگشت به دهان می مانند