جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

برنج کماکان ارز مرجع می‌گیرد

يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 268689
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور گفت: تاکنون مکاتبه‌ای از سوی بانک مرکزی با مرکز مبادلات ارزی کشور برای حذف اختصاص ارز مرجع به برنج صورت نگرفته است و بر این اساس، برنج کماکان ارز مرجع می‌گیرد.
به گزارش جهان، صمد کریمی در گفتگو با مهر گفت: تمامی متقاضیان واردات کالای اساسی و دارو مربوط به گروههای کالایی 1 و 2 با ارایه اسناد و مدارک لازم از جمله گواهی ثبت سفارش و نامه‌های تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشمول دریافت ارز مرجع به نرخ 1226 تومان هستند.
 
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی افزود: طبیعی است متخصص گروه کالایی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و در صورت خروج یا انتقال کالایی از گروه کالایی 1 و 2 به گروه کالایی 3 تا 9، تامین ارز از نرخ مرجع به نرخ مبادله‌ای امکان پذیر است.
 
وی تصریح کرد: لازمه این کار آن است که این موضوع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت رسمی اعلام و در برگه‌های ثبت سفارش و سامانه‌های مربوطه( پرتال ارزی) لحاظ شود.
 
به گفته کریمی، تاکنون چنین تغییری با بانک مرکزی مکاتبه نشده و تغییری در برگه‌های ثبت سفارش صورت نگرفته است؛ به عبارت دیگر تائیدیه‌های ارسالی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط به گروه کالایی یک شامل برنج به بانک مرکزی ملزم به ثبت سفارش شرکتها، کماکان به نرخ مرجع تامین ارز می‌شود.
 
امروز برخی از رسانه‌ها از حذف تخصیص ارز مرجع به برنج وارداتی خبر داده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *