پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۲
۵۷

گزینه اصلی هاشمی رفسنجانی در انتخابات مشخص شد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 265443
گزینه اصلی اکبر هاشمی رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد.
به گزارش خبرنگار جهان، حمایت هاشمی رفسنجانی از حجت الاسلام "حسن فریدون روحانی" مشهور به حسن روحانی برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری به عنوان گزینه اول قطعی شده است.

پیش از این برخی تحرکات و مواضع حاکی از آمادگی روحانی برای حضور در انتخابات آینده بود. از جمله غلامعلی دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، از احزاب حامی هاشمی رفسنجانی گفته بود: اعتقاد دارم حسن روحانی با توجه به سابقه كاری بهترین گزینه برای تصدی پست ریاست جمهوری آینده است.

همچنین محمد اشرفی اصفهانی عضو مجمع روحانیون نیز اخیراً با اشاره به اینکه در صورت نامزد نشدن آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی در این دوره از انتخابات در بین روحانیون بهترین گزینه حسن روحانی است افزوده است: چرا که ایشان می تواند حمایت هم این دو چهره سیاسی را داشته باشد و هم چهره ای شناخته شده است.

حسن روحانی عضو مجلس خبرگان و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است. وی در دولت های اصلاحات و سازندگی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول پرونده هسته ای کشورمان بود. عملکرد وی در آن دوره با انتقاداتی همراه شد.

پیشتر برخی رسانه ها از علی اکبر ناطق نوری، علی لاریجانی و علی اکبر ولایتی به عنوان دیگر گزینه های هاشمی رفسنجانی برای انتخابات سال آینده نام برده بودند که طبق اطلاع خبرنگار ما ناطق نوری از کاندیداتوری انصراف داده است.

ناظران سیاسی معتقدند با توجه به مواضع متفاوت ولایتی بعید به نظر می رسد که وی مورد حمایت هاشمی رفسنجانی قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هر کس مورد نظر هاشمی باشد برای ما ملاک است که هرگز به او رأی ندهيم.
هر کسی با طناب پوسیده به چاه رود معلوم نیست بتواند خودش را سالم از چاه بیرون بکشد سرنوشت گذشتگان عبرت برای آیندگان خواهد بود .
Iran, Islamic Republic of
فقط خاتمی و دیگر هییییییچچچ
United States
به نظرم 200 تا 300 هزار رای کروبی را می آورد
United States
...ظاهرا برایتان صرف ندارد که این موضوع را هم منعکس کنید! ضمنا لفظ فریدون چیزی از شایستگی های ایشان کم نمی کند!
United States
جک هم حمایتش میکنه؟
United States
رابطه با انگلیس و...
United States
یاد قرارداد ننگین سعداباد افتادم
United States
مهدی هم رییس ستاد
United States
جالبه خیلی جالبه
United States
قابل توجه آقای روحانی !
جک استروا: میوه عراق را در سعد اباد چیدیم
United States
بعد اینهمه سال من نفهمیدم که این بابا راسته یا چپه؟!
United States
خوش اومدی دکترجان
United States
اگر بیاد دوباره نطنز و اصفهان و اراک پلمپ میشه؟
United States
ناطق هم ازش حمایت میکنه
United States
بهترین گزینه دولت وحدت ملی
United States
آقای روحانی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی است . ظاهرا برایتان صرف ندارد که این موضوع را هم منعکس کنید! ضمنا لفظ فریدون چیزی از شایستگی های ایشان کم نمی کند!
United States
روحانی آدم خوبی است اما حیف که به کارگزاران و ... چسبیده است
United States
همه دوم خردادیها پشتش می آیند
United States
اشتباه نکنید خود هاشمی میاد
اقای هاشمی خود را با این حرف ها و موضوعات سر گرم نکنند بلکه مواضع خود را در خصوص جریان فتنه سال 88 و عملکرد فرزندانش در فتنه به طور شفاف بیان کنند در غیر این صورت ملت به کاندیداهای مور نظر ایشان اعتماد نخواهند کرد
Netherlands
... هسته ای ریس جمهور شود؟
Canada
لابد موسوی میشه معاون اول، کروبی معاون پارلمانی و خاتمی وزیر کشاورزیش!
پس مهدی و فائزه و محسن و یاسر و... چی؟
Canada
موضع روحانی نسبت به فتنه چیه؟
Canada
حزب الله پیروز است
Iran, Islamic Republic of
درود بر روحانی
Iran, Islamic Republic of
مبارک آمریکاباشه اگه اگه اگه فریدون خان انتخاب بشه حتما حتما حتما 5 بعلاوه1 خیالشان ازبابت خیلی مسایل راحت میشه چون طرف خودی خودی خودیه پس آمریکاازهمین حالا سرکیسه راشل کنه شایداو رای بیاره وخاطره ....وکاخ سعدآباد زنده بشه
Iran, Islamic Republic of
جایگاه خود را درمیان ملت ایران ببینید؟!
حیف اقای رفسنجانی که اینگونه با حواشی، شان ومنزلت خویش را پایین میاورند.مردم ما الحمدلله انقدر فهم وشعور سیاسی دارند که با تجربه بدست امده از دوره های قبل ومخرج مشترک گرفتن از سه دولت سازندگی ،اصلاحات وگفتمان عدالت باتوجه به شرایط زمان وعملکردهای این سه دولت کاندیدای ولایتمدار دور از باند بازی ومعتقد واقعی اسلام ناب محمدی(ص)وپاکدست راانتخاب کنندونیازی به نسخه پیچی این وان نیست.
Iran, Islamic Republic of
پس خون شهدا چی؟
معرفی این افراد کشکه برای درگیر کردن افکاره
کاندید اصلی این جماعت ...گر سیدحسن مصطفویه
به حرف ...نیمشه اعتماد کرد ایشون پارسال نقل قول کرد از قول رهبری درباره اصلاح قانون اساسی که فورا دفتر رهبری تکذیب کرد.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد این اجازه را به شما نخواهد داد دیگه ان دوران گذشت
جناب روحانی ماکسیمم 4 ملیون رای خواهد اورد. بهتر است اقای هاشمی از جناب ولایتی حمایت کنند که به نظرم وحدت ملی یا هرچیزی که اسمش رو می ذارید بیشتر محقق میشه
United States
نکنه یادمون بره جناب روحانی در دولت اصلاحات وقتی صحبت از تعلیق غنی سازی مطرح شد چه ....بالا آورد که نهایتا حضرت آقا مجبور شد وارد عمل بشه و آبروی رفته نظامو دوباره برگردونه. یادمون نره...
فریدون خان در انتخابات منتظرت هستیم
با افتخارات شما در موضوع هسته ای
کاش بیاید تا مثل هاشمی رای نیاورده برود دنبال .. .
Iran, Islamic Republic of
ما که آقای روحانی را نمی شناسیم . و هر چه در باره او شنیده ایم آوردن ذلت و خفت در پرونده و توسعه هسته ای کشور بوده است. لذا بفرمایید فرد مناسب تر با سابقه بهتری را انتخاب و به ملت معرفی کنند .
فقط گزینه احمدی نژاد
چطوری می توانیم بفهمیم که هاشمی از اقای دکتر حسن روحانی حمایت کرده است. لطفا نظرات اقای هاشمی را در این باره اگر در اختیار دارید منتشر کنید.
Norway
عمرا حسن روحانی را مردم قبول کنند. مواضع او همان جذب جناب اقای مهندس موسوی و جناب اقای کروبی است. حسن روحانی یارنزدیک هاشمی است و هاشمی نیز وضعش بر همه عیان است.
بنده خدا اگه بیایی همین حضرات با اتهامات سال 88 و 84 تو را هم بی حیثیت می کنند بهتره نیایی بسپار به خودشان
United States
لابد رییس ستاد هم کرباسچی است
Iran, Islamic Republic of
برازنده جناب رفسنجانی است
واقعا مشخص شده!
United States
اهان ... که وقتی جک مستر... وزیر امور خارجه انگل استان را میدید پر در می اورد و جک مستر... را ماچ ماچی میکرد
United States
چه خوب چه قشنگ !
جناب آقاى ترقي! مدعيان-انتخابات-آزاد-به-دنبال-ایجاد-بیCقانونی-در-کشورند) اين موضع و تحليل موضع كيست؟! تعيين تكليف براى رقيب انتخاباتي از سوى شما براى مردم است؟ آيا براى يك انتخابات پرشور و رقابتي جواب مي دهد؟ برآيند اين موضع در سطح افكار عمومي، يعني اينكه بايد انتخابات در انحصار شما باشد، آيا مردم مي پذيرند؟ اگر بپذيرند و شما را در مجموعه اصولگراها به خود واگذارند، مشكل برطرف مي شود؟ اگر چنين است پس دعواهاى كنوني و نابساماني هاى موجود براى چيست؟
Germany
به نظر می رسد گزینه اصلی آبت الله هاشمی شخص جناب دکتر ولایتی است.اما دکتر ولایتی هم با توجه به ساکتین و کاسبین فتنه در حال بررسی شرایط است تا آبروی چندین ساله اش به حراج گذاشته نشود.
گزینه اصلی شخص دیگریست. اونا از الان مهره سوزی نمی کنن!
United States
حسن روحانی همانی هست که 2 سال تعلیق غنی سازی رو به ملت ایران تحمیل کرد.
مردم ایران با بصیرت هستند و گول ظاهر فریبی عده ای از به ظاهر دوستان انقلاب را نمیخورند. به فرموده رهبری ملاک حال کنونی افراد است آنانی که خود با کلماتی به گفته حضرت اقا هیزم به آتیش دشمن میریزند نه صلاحیت کاندیدا شدن دارن نه معرفی کاندیدا.
Iran, Islamic Republic of
فراموش نكنيد كه همه ما در يك طرف هستيم و دشمن خبيث در مقابل پس روبروي هم قرار نگيريم !!!انتقاد بكنيم و ايراد بگيريم اما بنيان همديگر را از بيخ و بن در نياوريم!!فراموش نكنيم دست استكبار و استعمار در خارج از مرزها به دنبال فرقه گرايي و رويارويي مسلمانان است پس ما در داخل چند شقه نشويم تا بتوانيم همچون يد واحده در مقابل توطئه ها بايستيم! با اخلاق همانطور كه امام حسين ع فرمودند براي اصلاح امت جدم قيام كردم !و در كلام آخر اگر ميخواهيم در مورد كسي و يا حتي گروهي از افراد نظر بدهيم سري به درسهاي قرآن و فرمايشات خداوند متعال بزنيم و آنگاه لب به ظخن بگشاييم در مورد ديگران و اينگونه است كه اگر اين كارها را بكنيم مطمئنا اين همه درگير ترور شخصيت و .... بوجود نخواهد آمد .اگر قرآن ملاك باشد قدرت طلبي منافع شخصي و ووو و... معني نخواهد داشت
دسته گل های به آب داده ایشان در پرونده هسته ای از سر ما هم زیاد است. بگذارید فرد دیگری سوتی های وی و تیمش را جبران کند بعد
Iran, Islamic Republic of
ملت بابصيرت براي سومين بار شانسش را امتحان كنه ان‌شاءالله اين بار نتيجه مي گيرد . تاسه نشه بازي نشه .
Iran, Islamic Republic of
حسن روحاني را مردم بايد قبول كنند مگر هاشمي اگر قبول كرد انگار مردم قبول كردندمردم ولايت مدار خوب مي دانند كي وچگونه كار راتمام كنند هاشمي خودش مي ترسه اگر وارد بشه براي بار سوم كلا از صحنه سياست كنار بره
مگر هاشمي چشه؟