شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

کریستیانو رونالدو رئال مادرید را ترک می کند

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب: 264297
منابع خبری در اسپانیا از تصمیم ˈکریستیانو رونالدوˈ ستاره پرتغالی تیم رئال مادرید برای ترک کهکشانی پوشان در پایان مهلت قرارداد وی با این باشگاه خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، روزنامه ورزشی ˈمارکاˈ چاپ مادرید امروز جمعه نوشت: کریستیانو رونالدو در حال حاضر قصد تمدید قراردادش با رئال مادرید را ندارد و فقط می خواهد تا انقضای قرارداد با باشگاه اسپانیایی کار کرده و سپس، آنجا را ترک کند.
 
این روزنامه به نقل از نزدیکان کریستیانو رونالدو افزود: این بازیکن به همین دلیل تصمیم گرفته است پیشنهاد تمدید قرارداد خود را از سو‌ی‌ باشگاه رئال مادرید رد کند تا پس از انقضای آن، باشگاه نتواند مبلغی را بابت رفتن او به تیم دیگری دریافت کند.
 
قرارداد کنونی او تا ژوئن 2015 میلادی است و بابت آن سالانه 10 میلیون یورو دستمزد می گیرد.
 
کریستیانو رونالدو در حالی با تمدید قراردادش مخالفت کرده که بارسلونا - رقیب همیشگی رئال مادرید- در هفته های اخیر موفق شده است با تمدید قرارداد ˈلیونل مسیˈ ستاره آرژانتینی اش تا سال 2018 و با چند بازیکن دیگر خود تا سال 2016 به توافق برسد.
 
بنا به گزارشها، مخالفت کریس رونالدوی پرتغالی با تمدید قراردادش ریشه در اختلافات او با ˈفلورنتیو پرزˈ رییس باشگاه رئال مادرید از یکسو، و درگیریهای ˈخوزه مورینیوˈ سرمربی پرتغالی این تیم با مسئولان باشگاه از سوی دیگر دارد.
 
این مهاجم رئال مادرید اوایل فصل جاری ورزشی به صراحت از شرایط خود انتقاد کرده و گفته بود از اینکه احساس می کند کسی در این باشگاه اسپانیایی برای او اهمیتی قائل نیست، ناراحت است.
 
روزنامه ها بعد از این ماجرا نوشتند که منظور رونالدو وضعیت حقوقی خود بوده چون معتقد است حقوق او در باشگاه رئال مادرید کم است اما رییس باشگاه حاضر نیست آن را بالا ببرد.
 
مارکا نوشت:ˈ اگر در نظر بگیریم که اکنون کریستیانو رونالدو در یک سوی ترازو قرار دارد، در سوی دیگر آن نیز باشگاه رئال مادرید به عنوان وزن مخالف واقع است که می‌‌خواهد به بازیکن پرتغالی پیشنهاد تمدید قرارداد و افزایش حقوق را بر اساس جایگاه او در تیم و توجه به خواسته هایش بدهد ولی شرایط کنونی نشان می دهد اختلاف دو طرف چنان در این زمینه زیاد است که نمی توان بین خواسته های آنها توازن و تعادل برقرار کرد.ˈ
 
به نوشته این روزنامه، اگر رئال مادرید بخواهد به خواسته های کریستیانو رونالدو تن دهد، باید اقداماتی انجام دهد که شاید هیات رییسه باشگاه چندان با آن موافقت نکند. یکی از این اقدامات، فروختن ˈکاکاˈ بازیکن برزیلی تیم است تا از این طریق، باشگاه حقوقی را که به او می‌‌داد صرف کریستیانو کند .
 
بر اساس این گزارش، مبلغی که رئال مادرید قصد دارد به کریستیانو رونالدو پیشنهاد کند 15 میلیون یورو در سال است که در صورت عملی‌ شدن آن، او اولین بازیکن در تاریخ باشگاه رئال مادرید خواهد بود که چنین مبلغ بالایی را دریافت خواهد کرد.
 
اما، این همه دعوا نیست چون دو طرف در موارد دیگری نیز اختلاف نظر شدید دارند که یکی از آنها، حقوق بازرگانی ناشی از تصویر کریستیانو رونالدو است.
 
مارکا در این باره نوشت: بازیکن پرتغالی هنگامی که در تابستان سال 2009 قراردادش را با رئال مادرید امضا کرد نیمی از درآمد ناشی از حق تصویر و تبلیغات خود را به رئال مادرید داد اما او حالا خواهان داشتن تمامی این حقوق است. این در حالی است که رئال مادرید حاضر نیست چنین موضوعی را بپذیرد و قصد دارد همچنان با داشتن حق تصویر و تبلیغ بهترین ستاره خود، سود‌های بیشتری را به خزانه باشگاه بریزد .
 
از سو‌ی‌ دیگر، انتخابات هیات رییسه باشگاه رئال مادرید در سال جاری برگزار خواهد شد و ترک تیم از سو‌ی‌ کریستیانو رونالدو می تواند ضربه بزرگی‌ به باشگاه باشد و ادامه ریاست فلورنتینو پرز را با مشکلات جدی مواجه کند. این نکته ای است که پرز نمی تواند از کنار آن بسادگی بگذرد.
 
رونالدو از زمانی‌ که جذب رئال مادرید شد، به ندرت در کنفرانس‌های خبری حاضر شده است اما او روز گذشته در جمع خبرنگاران حضور یافت.
 
او در پاسخ به این سووال که آیا در باشگاه احساس محبوبیت می‌‌کند، گفت: ˈبله، راضی‌ هستمˈ، اما وقتی در مورد تمدید قراردادش با رئال مادرید مورد پرسش قرار گرفت، از پاسخ روشن به آن طفره رفت و اظهار داشت: ˈتمدید قرارداد من مهم نیست بلکه آنچه مهم است، این است که دیدار‌های بعدی خود را با پیروزی به پایان برسانیم چون ما هنوز در لالیگا، جام حذفی و جام قهرمانی اروپا در حال نبرد هستیم.ˈ
 
به نوشته مارکا، این اظهارات رونالدو در حالی ایراد شد که او شش ماه پیش در پاسخ به همین سوال با قاطعیت گفته بود:ˈاگر دست من باشد، تا پایان عمر بازیگری خود در رئال مادرید خواهم ماند اما این مورد دست من نیست بلکه در دست باشگاه است.ˈ
 
وی اضافه کرده بود:ˈواقعا می‌‌گویم که خواهان پایان عمر بازیگری خودم در این تیم هستم و حتی همین حالا حاضرم قراردادی 10 ساله را با رئال مادرید امضا ‌کنم.ˈ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *