جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۱
آیت‌الله خاتمی:

باید به کاندیدایی رای داد که در جریان فتنه و انحراف سابقه نداشته باشد

سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب: 263853
امام جمعه موقت تهران گفت: در انتخابات آینده ریاست جمهوری به کاندیدایی باید رأی دهیم که دغدغه خدمت به مردم داشته باشد و از پیش ولایت‌مداری خود را در عمل ثابت کرده باشد.
باید به کاندیدایی رای داد که در جریان فتنه و انحراف سابقه نداشته باشد
به گزارش جهان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عصر امروز در گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه، جماعات و مبلغان مازندران در مصلی شهر سرخ‌رود، روحانیون و علما دین را به عنوان پرچمدار ملت در مقطع حساس انتخابات یازدهم ریاست جمهوری دانست و گفت: باید هوشمندانه در صحنه حضور داشته باشیم و تلاش کنیم تا مردم به کاندیدایی رأی دهند که ولایتمدار و استکبارستیز باشند.
 
وی افزود: کاندیدایی که در هیچ جریان فتنه و انحرافی سابقه سوء نداشته باشد و کسی که قانون اساسی را به درستی خوانده باشد و نگوید اختیاری ندارم.
 
امام جمعه موقت تهران فردی که هنرش تخریب گذشتگان نباشد را مناسب دانست و تاکید کرد: باید معیارها دردست ما باشد و با این معیارها به وظیفه خود عمل کنیم.

رئیس جمهور آینده باید ولایت‌مدار باشد

خاتمی اضافه کرد: به کاندیدایی باید رأی دهیم که دغدغه خدمت به مردم داشته باشد و از پیش ولایتمداری خود را در عمل ثابت کرده باشد.

وی با بیان اینکه فتنه سال 88 ولایت و نظام را هدف قرار داد و یک کودتای مخملی به معنای کامل بود، افزود: دشمن از 22 خرداد تا 9 دی 88 فقط درصدد ایجاد فتنه بوده و رسانه‌های دشمن هم کارشان انعکاس تحرکات شیطانی سران فتنه بود و اصلا حرفی از تحریم در میان نبود.

خاتمی ادامه داد: اما از 9 دی سال 88 به بعد با حضور حماسی مردم در صحنه و ناامید شدن دشمن زمزمه تحریم شروع و بی‌نظیرترین تحریم‌ها
خاتمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تکرار واژه فتنه در تحرکات دشمنان نظام خاطرنشان کرد: هنوز می‌بینیم بعضی بی‌بصیرت‌ها حتی یک بار کلمه فتنه را در این تحرکات به کار نبردند و این به آن معناست که آنان مرزی با دشمن نمی‌شناسند.
در طول تاریخ علیه نظام آغاز شد.

 بعضی بی‌بصیرت‌ها حتی یک بار کلمه فتنه را به کار نبردند

خاتمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تکرار واژه فتنه در تحرکات دشمنان نظام خاطرنشان کرد: هنوز می‌بینیم بعضی بی‌بصیرت‌ها حتی یک بار کلمه فتنه را در این تحرکات به کار نبردند و این به آن معناست که آنان مرزی با دشمن نمی‌شناسند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان با شبهه‌افکنی اصل نظام را هدف قرار دادند، گفت: تضاد دنیای استکبار با ما در مسائل دینی است و تا دین داریم برای ما مشکلات ایجاد می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری وظیفه علما و روحانیون را در مقابله با توطئه‌های دشمن و حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی سنگین برشمرد و افزود: علما مرزبانان دین و مجاهدان فی سبیل‌الله و مدام در حال جهاد هستند و باید در این شرایط حساس جامعه شجاع باشند.

وی اذعان داشت: مرزبان ترسو، دشمن را به خانه راه می‌دهد اما مرزبان شجاع وقتی بدعت‌ها و فتنه‌ها را در نظام اسلامی می‌بیند شجاعانه موضع‌گیری کرده و با تمام وجود از دین حراست می‌کند.

باید مراقب باشید تا مورد وسوسه خائنان قرار نگیرید

وی سومین حوزه مرزبانی علما و روحانیون را حوزه سیاسی معرفی کرد و افزود: عالمان دین باید شجاعانه در این حوزه انجام وظیفه کنند و بدانند که دنیا انقلاب ما را با روحانیت می‌شناسد.

خاتمی خطاب به علما و روحانیون حاضر در گردهمایی ابراز داشت: بدانید اگر نظام آسیب ببیند بی‌دینی سرکار می‌آید و شما عالمان باید مراقب باشید تا مورد وسوسه خائنان قرار نگیرید و از موج خروشان ملت جدا نشوید.

امام جمعه موقت تهران از روحانیت به عنوان شناسنامه دین یاد کرد و با تاکید بر اینکه عموم مردم با رفتار روحانیون به دین علاقمند می‌شوند، افزود: مرزبانان دین در طول تاریخ حنجره عدالت بودند و باید با حضوری ناصحانه، نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را به بهترین شکل نقد کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Czech Republic
دکتر جلیلی یاور ولایت