چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

برای ریاست جمهوری کاندیدا می‌شوم

يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب: 263250
محمد سعیدی‌کیا، وزیر مسکن احمدی نژاد در دولت نهم است. نام سعیدی‌کیا اما پیش از آنکه بعنوان وزیر دولت نهمی احمدی نژاد بر سر زبان‌ها بیافتد نیز شناخته شده بود.
به گزارش جهان، بم و بازسازی این شهر زلزله‌زده بیش از هر چیزی با نام "سعیدی‌کیا" آمیخته است. مردی با ریش سفید که رئیس ستاد بازسازی بم بود و هنگامیکه بمی‌ها خانه‌هایشان را ساخته بودند به آنها در اثاث‌کشی هم کمک می‌کرد.

مهندس 66 ساله‌ای که در عموم دولت‌های 34 سال گذشته سمت وزارت داشته و جالب آنکه خودش معتقد است در دولت‌های دوم رؤسای جمهور، تحمل نشده است.

بخشی از مصاحبه مشرق با سعیدی‌کیا را در ادامه می‌خوانید:
 
 آقای سعیدی کیا شما تصمیم گرفته اید در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدا شرکت کنید؟
 
-    به امید خدا. بله می خواهم به عنوان کاندیدا در انتخابات شرکت کنم.
 
این خیلی خوب است که صریح پاسخ می‌دهید.
 

-    به هر حال هر کسی از دوستان و مسئولین از بنده سوال کردند گفتم بله. چون تصمیم گرفتم بیایم. اینطور هم پاسخ نمی دهم که مدام بگویم حالا ببینم چه می شود، حالا شرایط چگونه می شود و غیره. این طور نیست. من صریح و روشن می گویم. حالا که تصمیم گرفتم هر کسی سوال کرد گفتم به امید خدا می آیم.
 
 در ده دوره قبلی دول جمهوری اسلامی ایران هم هیچ گاه به کاندیداتوری ریاست جمهوری فکر کرده بودید؟
 

-    بله فکر کرده بودم.
 
 کدام دوره ها؟
 
-    نهم و دهم.
 
 چطور شد که نیامدید؟
 
-    صلاح ندانستم.
 
 شما چه نیازی را در عرصه فعلی احساس می کنید که می خواهید به عنوان کاندیدا بیایید؟
 
-    با توجه به وضعیت فعلی ملی و جهانی، در داخل نیاز به تعادل، کار و تلاش فوق العاده جمعی، آرامش، جلوگیری از تقابل و درگیری و کمک به رشد و شکوفایی است و در صحنه جهانی با حفظ عزت، با تدبیر و حکمت، ارتباط مؤثر با جهان.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *