يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
خطیب جمعه تهران:

ملت ایران هرگز قانون‌گریزی را نمی‌پذیرد

مردم در فتنه تمام رکوردها را شکستند
جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 262937
خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به قیام ملت ایران در روز نهم دی ماه و مقابله تاریخی با فتنه گران قانون گریز گفت: ملت ایران هیچگاه قانون‌گریزی را نخواهد پذیرفت.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب امروز نماز عبادی سیاسی جمعه تهران این هفته تهران در خطبه‌ دوم با اشاره به فرا رسیدن سالروز یوم‌الله 9 دی‌ماه و قیام عظیم ملت ایران علیه فتنه‌گران گفت:‌ ایران در طول تاریخ خود پس از انقلاب شکوهمند اسلامی عامل حقایق، حوادث و رخدادهایی بوده است که با همه تاریخ برابری می‌کند.
 
وی افزود: به حق هر روز معجزه و حادثه عظیمی اتفاق افتاده است که از پیش‌بینی و تخیل فراتر رفته است و اصل پیروزی انقلاب اسلامی و مقابله‌ جانانه این ملت در طول 8 سال دفاع مقدس با قدرت نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی شرق و غرب بدون اینکه حتی این ملت خمی به ابروی خود بیاورند بزرگترین دلیل برای حقانیت خودمان و رهبری است.
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه رحلت امام (ره) ادامه داد:‌
خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: ای کاش در این حد متوقف می‌ماندند اما در روز عاشورا آنها به بساط امام حسین (ع) جسارت کردند و مردم در یک حرکت خودجوش کار را تمام کردند بدون آنکه نیازی به حضور دستگاه قضایی یا نیروهای اطلاعاتی و انتظامی باشد.
این‌که کسی بعد از امام  راحل پیدا شود و بار سنگین رهبری را به دوش بکشد و در اوج آبرومندی تمام عقبه‌ها را پشت سر بگذارد تنها معجزه ولایت را نشان می‌دهد و اینکه متصل به ولایت امام عصر (عج) است.
 
حجت‌الاسلام صدیقی گفت:‌ اینکه حادثه‌ 18 تیرماه و آن خطر عظیم به آن شکل حل شد و همچنین مسئله‌ای که در سال 88 به وجود آمد و ملت حماسه‌آفرین، غیور، مؤمن، خودساخته و باشعور در یک حرکت انقلابی با حضوری عظیم تمام رکوردها را شکستند همگی از معجزات الهی است.
 
وی افزود: دنیای استکبار خود را برای بحث فتنه آماده کرده بود تا خرمن این انقلاب را به خیال خام خود با این شعله بسوزاند و برنامه‌ریزی خیلی قوی و حساب‌شده‌ای نیز در جریان بود که مدارک آن نیز در دست ما است اما مردم به سرعت در میدان حاضر شدند و با نشان دادن جلوه‌ دیگری از استقامت، دلاوری و اعتقاد به ولایت فقیه فتنه را در هم کوباندند.
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به تلاش فتنه‌گران برای قانون‌گریزی و اعلام تقلب پیش از برگزاری انتخابات گفت: آنان به صراحت اعلام کردند که اگر در انتخابات پیروز نشوند تقلب شده است. رهبر معظم انقلاب به آنها اعلام کردند اگر جایی تخلف شده است از مجاری قانونی اقدام کنند و با ظرفیتی عظیم با آنان برخورد کردند و نماینده‌های آنان را به حضور پذیرفتند.
 
حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: ظرفیت رهبری در
نکته بعدی هماهنگی سران استکبار با جریانات فتنه بوده است. رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور فرانسه و این زن آلمانی به صورت واضح از فتنه‌گران حمایت کردند و از سفارت انگلیس اشخاصی می‌آمدند و در تجمعات حضور پیدا می‌کردند.
برخورد با فتنه‌گران جزو حوادث خارق‌العاده است که آن را باید در معجزه پیامبران جستجو کرد و اگر اتصالی به دریای عصمت وجود نداشته باشد چنین ظرفیتی را نمی‌توان در مقابله با حوادث داشت.
 
وی افزود: اما فتنه‌گران به صراحت قانون‌گریزی خود را نشان دادند و ملت ایران نیز هیچگاه قانون‌گریزی را نخواهد پذیرفت.
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: نکته بعدی هماهنگی سران استکبار با جریانات فتنه بوده است. رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور فرانسه و این زن آلمانی به صورت واضح از فتنه‌گران حمایت کردند و از سفارت انگلیس اشخاصی می‌آمدند و در تجمعات حضور پیدا می‌کردند.
 
حجت‌الاسلام صدیقی افزود: یکی از خطوط اصلی امام (ره) مقابله با جریان استکبار بوده است و به صراحت این نکته را اعلام کردند که اگر جایی سران استکبار از جریانی حمایت کردند بدانید که مشکلی به وجود آمده است و ملت ایران با اعتقاد به آرمان امام راحل هر گروه و هر جریانی که در خط استکبار، آمریکا، انگلیس و دشمنان قسم‌ خورده در پشت سر آن باشند با قاطعیت در مقابل آن خواهد ایستاد.
 
وی افزود: نکته بعدی فراهم کردن زمینه‌ای برای متمرکز کردن تمام منحرفین در یک کانون برای فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: تمام سلطنت‌طلب‌ها، بهایی‌ها،
اینکه حادثه‌ 18 تیرماه و آن خطر عظیم به آن شکل حل شد و همچنین مسئله‌ای که در سال 88 به وجود آمد و ملت حماسه‌آفرین، غیور، مؤمن، خودساخته و باشعور در یک حرکت انقلابی با حضوری عظیم تمام رکوردها را شکستند همگی از معجزات الهی است.
منافقین، مارکسیس‌ها و نادمین از انقلاب که در گوشه‌ای جمع شده‌بودند همگی در یکجا متمرکز شدند و همین مسئله نشان می‌داد که این فتنه، فتنه خطرناکی است.
 
حجت‌الاسلام صدیقی افزود: مسئله دیگر که سبب شد که مردم ما اینگونه به صحنه بیایند و بار دیگر ذوب شدن خود را در اسلام نشان دهند توهین فتنه‌گران به مقدسات نظام اسلامی بود. ابتدا عکس امام (ره) را پاره کردند و سپس به طور دسته‌جمعی روزه‌خواری کردند و آب تقسیم کردند و شعارهای آنچنانی سر دادند.
 
وی گفت:‌ این در حالی است که چنین کارهایی مقابله با اصول پذیرفته شده انقلاب اسلامی است که حضرت امام راحل آن را مهندسی کرده‌اند.
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: ای کاش در این حد متوقف می‌ماندند اما در روز عاشورا آنها به بساط امام حسین (ع) جسارت کردند و مردم در یک حرکت خودجوش کار را تمام کردند بدون آنکه نیازی به حضور دستگاه قضایی یا نیروهای اطلاعاتی و انتظامی باشد.
 
حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد:‌ حرکت ملت ایران در حقیقت ادای دین به حضرت صاحب‌الزمان (عج) بود.
 
به گزارش فارس،خطیب امروز نماز جمعه تهران همچنین با گرامیداشت شهادت عمار  یاسر و محمدبن ابی‌بکر و همچنین یادآوری سالروز پیام تاریخی حضرت امام (ره) به گورباچف آخرین رهبری شوروی و حضور آیت‌الله موحدی کرمانی را به جمع خطبای جمعه تهران تبریک گفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *