يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

طائب: فتنه88 ماسک جریان‌نفاق را کنار زد

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب: 262683
ما هرگزسراغ نداریم توده های مردمی ما در تبعیت از رهبری کم بیاورند چه در زمان امام راحل چه در زمان مقام معظم رهبری، آن هایی که کم آوردند آن‌هایی بودند که ادعای نخبگی و ادعای ویژگی و ادعای خواص داشتند.
به گزارش جهان، امسال شهادت جناب عمار یاسر و یوم الله ۹ دی  بهانه ای شد تا مصاحبه ای داشتیم با استاد شناخته شده حوزه و دانشگاه. حاج آقای(مهدی) طائب . از بزرگان سیاسی و فرهنگی کشور که  در ایام فتنه ۸۸  و بعد از آن با روشنگری های خود تاثیر به سزایی در تنویر افکار عمومی و تشریح وضعیت کشور و افزایش بصیرت  اقشار مختلف جامعه داشته و دارند. مصاحبه حجت الاسلام طائب را با سایت هیأت رزمندگان اسلام در ادامه می خوانید:
 
حاج آقای طائب. در ایام شهادت عمار یاسر و آستانه حماسه تاریخی ۹ دی هستیم.در میان این همه بزرگان و یاران و صحابه و ….چرا رهبری می فرمایند این عمار و مثلا نامی از سلمان فارسی و امثال ایشان نمی آورند؟
البته جناب عمار با حضرت سلمان را قیاس نمی کنیم چون در دو زمان و شرایط متفاوتی بودند و حضرت سلمان در یک جایگاهی بود که سایر صحابه هیچ کدام به افق او نمی رسیدند در باب سلمان تعبیر این بود که صاحب علم  اولین است یعنی سلمان یک دانشمند بود که وارد اسلام شد و او از دانشش هم بسیار بهره برد و به همین جهت او اولین کسی است که تقریبا به مقام منا اهل البیتی رسید.

 اما چرا مقام معظم رهبری بر عمار تاکید کردند و نام او را بردند به این دلیل که شرایط ما درفتنه   بسیار شبیه بود به شرایطی که امیر المومنین علی(ع) در دوران حکومت و در یک مقطع زمانی خاص داشتند که فتنه به قدری کور کننده بود و به قدری پیچیده بود اگر خواص و آنهایی که می فهمیدند به وظیفه خودشان عمل می کردند نتیجه خروج  از آن زمان غیر از آن چیزی می شد که می‌بینیم در تاریخ اتفاق افتاده ، یعنی در حقیقت به قدری طرف مقابل پیچیده عمل کرده بود و خودش را در لایه های حق نمایی پیچانده بود که دریافت این که طرف مقابل باطل است برای کسانی که همراه حضرت علی (ع) بودند و ایشان را هم  داشتند برای این ها بسیار مشکل بود چه برسد به آن هایی که در اردوگاه  طرف مقابل بودند طالب حق بودندولی همه اخبار و اطلاعات از اردوگاه باطل به آنها می رسید.

این پیچیدگی و این  تاریکی فتنه که پیامبر اکرم (ص) آن را به پار ه های شب تار تشبیه کردند این به قدری اوضاع را تاریک کرده بود که تنها راه بیرون رفتن از این فتنه در آن مقطع افشا گری و بیداری و اطلاع رسانی از سوی کسانی بود که دارای اطلاعات بودند، دارای بینش بودند ، در بین آنهایی که دارای بینش بودند یک نفر به زیبایی اقدام کرد و تجلی پیدا کرد و آن هم جناب عمار بود که به وظیفه خودش در این راستا عمل کرد ولی دیگرانی بودند که دارای همان اطلاعات و بصیرت بودند اما پایشان در قفل و زنجیر تعلقات گیر کرد و اقدام به افشا گری نکردند که نتیجه آن افشا گری نکردنها این شد که حکمیت قرآن نما به عنوان حکمیت قرآن جا افتاد.
 
دشمن در فتنه ۸۸ با سلاح دین به جنگ دین آمده بود.بعد از فتنه ۸۸ به نظر می آید که مواضع  شفاف تر شده است. آیا به نظر شما دشمنان باز هم از ابزار دین علیه دین استفاده خواهند کرد یا ابزار های دیگری در راه است؟
برترین و بالاترین ابزاری که علیه متدینین و دین خواهان و طالبین حق بٌرندگی دارد برترین آن نفاق است ، نفاق یعنی استفاده از چهره و تابلو و ماسک حق بر صورت کفر ، این برترین ابزار هست. بنابر این دشمن تلاش می کند تا  آنجایی که می شود از این ماسک استفاده کند ، لذا هیچ وقت نمی توانیم بگوییم دشمن آنرا رها کرده است  ولی ما یک مطلب را می توانیم بگوییم و آن این که جریان فتنه 88 موجب شد که ماسک از صورت عده ای کاملا کنار برود و بر صورت تعدادی مقداری شفاف بشود اما کما کان ماسک بر صورت آنها هست و از آنجایی که کسی که دارد در دریا غرق می شود به هر خوار و خاشاکی  که روی آب هست دست می زند شاید او را نجات بدهد.استکبار تلاش می‌کند که از این همین چهره ها بازهم استفاده کند و به یقین خطی که به آنها داده می شوداین است که  سعی کنید این ماسک را پر رنگ کنید سعی کنید حرف های دینی بیشتری بزنید سعی کنید به نوعی حرف بزنید که مجددا اون باور برای مردم حاصل بشود که شما هم در خط اصلاحات هستید. شما واقعا دغدغه اصلاحات دارید. تابلو اصلاحات یک بازی و نیرنگ نیست برای این که پای آمریکا به ایران باز بشود.

از این که نفت ایران قبل از انقلاب به غارت می رفت و برنفت ایران شبیخون زده بودند روزانه 6 میلیون بشکه نفت می بردند و هیچی نصیب ایران نمی شد جز یک مخروبه و با اون ماسک اصلاحات مجددا پای امریکا باز بشود. بر این اساس با زاز این ترفند ها و حیله استفاده می کنند در تریبونهاشون می گویند و خواهند گفت که ما فقط به دنبال اصلاحات هستیم ما به دنبال آشوب نیستیم. اون آشوبی که به راه افتاد یا برخی آنها می گویند اشتباه بود و یا برخی می گویند که ما گفتیم نکنید و برخی خواهند گفتند که ما نبودیم.چون اون پوسته کاملاً از چهرشون نیافتاده سعی می‌کنند آنرا پررنگتر بکنند تا باز باعث اشتباه تشخیص این تلاش آنها در حال آنجام است و در آینده انجام خواهند داد.لاکن یک مسئله ای رو آن‌ها باید توجه داشته باشند که  در فتنه 88  وقتی با اطلاع رسانی شاخص اعظم موجود یعنی مقام معظم رهبری همراه با افشا گری ها و اطلاع رسانی ها اعطای بصیرت شد  به‌قدری این اعطای بصیرت قوی عمل کردکه مقام معظم رهبری فرمودند  فتنه 88 مردم ما را بیمه کرد بنابر این بازی چنین پوسته هایی رو نمی خورند. لذا باید به این افراد توصیه کرد دیگه خودشون رو خسته نکنند.
 
دشمنان اکنون به این نتیجه رسیده اند که ولایت فقیه و شخص رهبری عامل و باعث همه شکست های آنها است و به همین دلیل سعی دارند که با شبه افکنی و تهمت و افتراء علاقه مردم بخصوص جوانان را به ایشان کمرنگ کنند. برای دفاع از رهبری و جایگاه ولایت فقیه شما چه توصیه هایی به جوانان دارید؟
 من نمی‌توانم به جوانان توصیه داشته باشم. جوانان به امثال ما توصیه دارند که مبادا در مسیر  اطاعت از رهبری کم بیاورید. ما هرگزسراغ نداریم توده های مردمی مادر تبعیت از رهبری کم بیاورند چه در زمان امام راحل چه در زمان مقام معظم رهبری  ،آن هایی که کم آوردند آن‌هایی بودند که ادعای نخبگی و ادعای ویژگی  و ادعای خواص داشتند. بنابراین توصیه ازاین طرف به آن طرف نیست ؛ از آن طرف به این طرف هست. اما حالا آن  که دشمن می گوید که هرچی مشکل هست زیر سر ولایت فقیه است ، دشمن یک نکته دیگر هم دارد که اگر آن نکته هم به این جمله اضافه کنیم برای پایداری ما کافی هستش که دشمن اقرار کرده اند اینکه جمهوری اسلامی در برابر فشار های ما سر پا مانده است در برابر ترفند های ما سر پا مانده است  همه و همه به این دلیل هست که فردی به عنوان ولی فقیه در راس و قله قرار دارد که وقتی به آنجا می رسیم دیگر مشت مان باز می شود. دیگر دستمان برای ملت خوانده شده است دیگر موفق نمی شویم. پس بنابراین خود آنها اقرار کرده اند که ایران به نقطه ای رسیده است که فریاد دشمن را در آورده است و با صدای رسا اعلام می کند که عامل شکست من، عامل بدبختی، من عامل زمین خوردن من ولی فقیه می باشد همین قدر برای حقانیت ولی فقیه کافیست البته نکته‌ای رو اینجا اضافه کنم که  من به دشمن این حق را نمی دهم که بگوید عامل شکست من ولی فقیه هست.این حق را به دشمن نمی دهم که بگوید عامل شکست من مردم تابع ولی فقیه هستند. این ادعای دشمن مانند ادعای شیطان می باشد وقتی که خدای متعال فرمود بر آدم سجده کن سجده نکرد خداوند متعال او را  از درگاه خود راند. او مقصر را آدم می دید در حالی که مقصر خود شیطان بود ، او حاضر نبود آنچه را که خداوند متعال فرمودند را تمکین کند. شیطان زیاده‌خواه بود..
 استکبار می خواهد همانند شیطان تقصیر را اشکال را به گردن طرف مقابل بیاندازد نمی خواهد که قبول کند که خوی استکباری دارد ، تو در حد خودت حرکت نکردی تو می خواستی منافع ملت ها را به هر ترتیبی  غارت کنی و ببری و دیگران را زیر پا له کنی این اشکال از خودت بود به جای این که دیگران را لعنت کنی خودت را لعنت بکن و در حال حاضر اگر دقت کننداین که می گویند تمام بدبختی ما زیر سر ولایت فقیه هست می بینند کدام موشک را ایران به داخل آمریکا انداخته ؟ کدام تحریم را ایران نسبت به آمریکا روا داشته ؟ کدام ویروس را ایران به آمریکا وارد کرده ؟ هر چقدر که می رویم جلو برای عالم هم کشف می شود که این آمریکا بود که همه جنگ ها به راه انداخت همین امریکاست که نیرو در خلیج فارس آورده است . کدام نیروی ایرانی در اقیانوس اطلس در مرز های امریکا حضور دارند؟همه تجاوز ها، همه تعدی ها، همه زور گویی ها برای خود امریکاست وقتی زور گویی می کنی خودت توجه نمی کنی که نتیجه این زور گویی ها همین می شود، ایران را تحریم کردی، ایران رابه سختی انداختی، حالا خودت توجه نداشتی که وقتی میگویید به ایران جنس نفروشید تو خودت از گرسنگی می میری وقتی ایران جنس شمارا را نخرد وقتی تو یک خریدار را ازدست بدهی نان تو از همین فروشها به دست می آید.حال گرسنه ماندی  ایران را فحش می ده؟! یک لحظه دقت کن این آتشی هست که خودت روشن کردی، این ها ما نند شیطان هستند مانند او هستند خودشان آتش را روشن کردند ولی نمی‌خواهند  باور کنند، همه تقصیر ها را گردن آدم می اندازند.ولی اینکه آن‌ها بگویند آدم را از آدم بودن بیرون نمی برد. آدم نقش آدمی خودش را دارد. استکبار باید خودش را اصلاح کند.
 
حاج آقای طائب بصیرت به زبان خودمانی یعنی چی؟ چطور می شود که به قول رهبری یک عالم دینی فاقد بصیرت می شود و یک راننده کامیون بصیر؟چطور باید بصیرتمان را زیاد کنیم؟
بصیرت یعنی مصداق شناسی.بصیرت یعنی از عالم مطلوب وارد مصداق بشوید. .برخی ها ممکن است خیلی زیبا در مورد بدی ظلم و ظالم حرف بزنند اما اینها دردی را دوا نمی کند موقعی درد دوا می شود که بفهمم که چه کسی ظالم است چه کسی دارد ظلم می کند اینکه چه کسی دارد به چه کسی ظلم می کند اون بصیرت هست و مصداق شناسی، ولی این ها یک مقدار تفکر و مطالعه می‌خواهدکه انسان خودش سره را از ناسره تشخیص دهد یا اعتماد داشته باشد به آن کسی که سره را از ناسره تشخیص می دهدیعنی شاخص. علت این که مردم عادی بعضا از خواص جلو می‌زنند آن هست که فردی که در تجمعات نظیر ۹  دی شرکت می‌کند  شاخص را خوب نگاه می کند از خودش ادعا ندارد می‌گوید این شاخص وقتی به حرفهای شاخص دقت می‌کند مصداق را می شناسدمی‌فهمد که فلانی ظالم هست و فلانی مظلوم.اما برخی خواص چون اطلاعات کافی ندارند و خودشان را  هم عددی حساب می کنند لذا به جملات شاخص دقت نمی کنند و لذا نمی‌توانند مصداق راپیدا کنند و به مشکل بر می خورند.
 
حاج آقا شاید بسیاری از مخاطبان ما همان حماسه سازان حماسه ۹ دی باشند که دوست دارند از زبان شمابشنوند  که چقدر به وظیفه خودشان در قبال امام زمانشان عمل کرده اند؟

اگر حرکت انقلاب را اماده سازی جهان برای ظهور آقا بدانیم  و اگر بدانیم قلب تپنده ی آماده سازی ظهور حضرت مهدی(عج)، نظام جمهوری اسلامی  است مردم ما  باید بدانند این حضورشان در میدان و تلاششان  همه برای زمینه  سازی ظهور امام زمان (عج) بوده و این اوضاع بهم ریخته ای که استکبار در دنیا پیدا  کرده و  این تلاشی که الان استکبار مذبوحانه در سوریه دارد انجام میدهد که شاید بتواند این طناب اعدام را از گلوی صهیونیسم خبیث که همه آتش ها از او سر می‌زند بردارد همه از برکت حضور مردم است. دشمن الان  به مانند کسی هست که پایش در گل فرورفته و گیر کرده.الان گیر کردن در سوریه. همه این ها از نتایج پایداری و بصیرت و حضور در میدان نهم دی و امثال این هاست که  دنیا در مسیری  است که می رود که انشاالله استکبار زیر خروار ها خاک به دست خودش دفن کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *