پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

دست خاتمی هم در دست دشمن بود

پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 262792
آیت الله قرهی با تاکید بر وجود این ضعف‌های اخلاقی در فتنه‌گران افزود: این افراد ابزاری بیش نبودند چرا که اصل قضیه از سمت امریکا و رژیم صهیونیستی بوده است که مردم با وجود آن بصیرت عظیم با ایجاد این حماسه مقابل آن‌ها ایستادند.
به گزارش جهان، آیت الله روح الله قرهی، متولی مدرسه علمیه امام مهدی (عج) تهران در گفت‌وگو با رسا اذعان داشت: حماسه نه دی هنگامی رخ داد که مردم بی‌بصیرتی برخی از خواص و حضور کمرنگ آنان را مشاهده کردند، به خوبی پیداست که دست خداوند متعال این حماسه را هدایت کرد.

وی با اشاره به اسلامی و دینی بودن این حماسه گفت: از دلایل دیگر رخ دادن این حماسه مورد حمله قرار گرفتن اعتقادات مردم بود که این واکنش مردم نسبت به فتنه‌گران باعث شد تا بیماری‌های انقلاب درمان شود، متاسفانه دچار شدن مسئولین به ضعف‌های اخلاقی، قدرت‌طلبی‌ها و منیت‌ها از دلایل دیگر این فتنه بوده ‌است.

آیت الله قرهی با تاکید بر وجود این ضعف‌های اخلاقی در فتنه‌گران افزود: این افراد ابزاری بیش نبودند چرا که اصل قضیه از سمت امریکا و رژیم صهیونیستی بوده است که مردم با وجود آن بصیرت عظیم با ایجاد این حماسه مقابل آن‌ها ایستادند.

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به این‌که فتنه اخیر افرادی را از فیلترهای خوبی گذرانده است گفت: این فتنه توطئه‌ای عظیم برای برهم زدن اصل نظام بوده است نه برای کسب مقام ریاست جمهوری لذا این تلخی‌های فتنه به دلیل همین اهداف پلید آن بوده است.

وی گفت: یکی از دلایل اثبات هدف اصلی فتنه وجود پررنگ سلطنت‌ طلبان، منافقان، مارکسیست‌ها و تمام جریان‌های ضد دینی شناسنامه‌دار و بی‌شناسنامه در آن بوده است که در کنار یکدیگر جمع شدند تا اصل نظام را مورد حمله قرار دهند؛ با توجه به این‌که هرکدام از جریانات موجود در فتنه با یکدیگر در موارد ظاهری هماهنگی خاصی ندارند تنها تشکلی که آن‌ها را برای به ثمر رسیدن در این هدف به قدرت در کنار هم نگاه‌داشته است عاملان خارجی بوده‌اند که می‌خواستند رکن نظام یعنی اصل ولایت را مورد هجمه قرار دهند.

آیت الله قرهی در تبیین نقش بازیگران خارجی در فتنه اخیر گفت: در این فتنه مشاهده کردیم که کشورهایی همچون انگلیس، امریکا و رژیم صهیونیستی به جهت سیلی محکمی که از نظام و امام خمینی(ره) خوردند دست به فعالیت‌هایی زدند، حتی روسیه هم در این قضیه همانند مسئله جنگ داخلی لیبی در رشد بیداری اسلامی سکوت کرد لذا تمام بازیگران خارجی متحد شدند تا اسلام را در این نظام از بین ببرند.

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به التقاط حق و باطل در این فتنه گفت: این افراد حق و باطل را با هم درآمیختند همچنین در راهپیمایی‌های خیابانی برای احقاق حق مردم به عنوان انتخابات این التقاط به خوبی روشن بود؛ در این شرایط فتنه‌گرانی همچون موسوی، کروبی، خاتمی به ظاهر فریب خورده بودند اما در حقیقتی که بعد روشن شد آن‌ها به عنوان آزادی و جبهه اصلاحات با دستی که در دست دشمن داشتند، وارد شدند.

وی علت عظمت این حماسه را شکست فتنه‌گران خواند و گفت: این شکست نه تنها به دست مسئولین نظام نبوده بلکه توسط خود مردم انجام شد، همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید بر مردمی بودن این حماسه دارند، اگر این مردمی بودن در سال ۷۸ نیز رعایت می‌شد آن فتنه نیز به سرانجام خوبی می‌رسید.

آیت الله قرهی در پایان گفت: فتنه‌گران در سه گام تصمیم به پیاده‌سازی اهداف خود داشتند، در گام نخست با رای مردم، در صورت به سرانجام نرسیدن آن با ابطال انتخابات و در آخر با نافرمانی از نظام و نامشروع خواندن دولت، اما این حربه تنها با حماسه مردمی و حضور پررنگ مردم شکست خورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *