يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

رژیم‌اشغالگر درکرانه‌باختری دانشگاه‌می‌زند

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 261614
رژیم صهیونیستی با تاسیس نخستین دانشگاه در شهرکی غصبی در کرانه باختری اشغالی موافقت کرده است.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه در بیانیه ای تایید کرد این رژیم تصمیم گرفته است یک کالج را در شهرک آریل واقع در کرانه باختری به دانشگاه تبدیل کند.

این بیانیه خاطر نشان کرد: ایهود باراک، به ژنرال نیتزان الون فرمانده نظامی منطقه مرکز که کرانه باختری را نیز شامل می شود، دستور داد اعلام کند کالج آریل یک دانشگاه است.

این بیانیه افزود این تصمیم به دنبال تصمیم و توصیه های مشاور قضایی مسوول در این زمینه اتخاذ شده است. رژیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در تاریخ نهم سپتامبر تصویب کرده بود که کالج آریل به دانشگاه تبدیل شود.

با وجود این برای عملی شدن این تصمیم حمایت وزارت جنگ که مسئولیت سرزمین های اشغالی را به عهده دارد، لازم بود. یهودا واینشتاین مشاور قضایی رژیم صهیونیستی، در توصیه هایی که شامگاه دوشنبه منتشر کرد، تصمیم مذکور را قانونی دانست.

نتانیاهو در بیانیه ای از تغییر جایگاه کالج آریل به دانشگاه استقبال و مدعی شد بعد از ده ها سال دانشگاه دیگری در اسرائیل به وجود آمد و تاسیس این دانشگاه آموزش عالی را تقویت خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *