يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۵

مجلس، کلیات طرح جنجالی را تصویب کرد

تلاش لاریجانی برای همراه کردن مجلس با طرح
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 257988
کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تصویب شد.
مجلس، کلیات طرح جنجالی را تصویب کرد
به گزارش جهان، در جلسه علنی امروز مجلس، کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با 144 رای موافق، 91 مخالف و 11 ممتنع از مجموع 253 نماینده حاضر در مجلس به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

مجلس ورود به جزئیات طرح را بلافاصله در دستور کار قرار داد.

در جلسه گذشته مجلس یک موافق و یک مخالف با کلیات این طرح صحبت کردند اما به دلیل طولانی شدن بحث و اخطارهای متعدد نمایندگان مبنی بر اینکه بندهای این طرح مغایر با اصول متعدد قانون اساسی است ادامه رسیدگی به طرح مذکور به جلسه امروز مجلس موکول شد.

در جلسه امروز مهرداد بذرپاش نماینده تهران و روح الله عباسپور نماینده بوئین زهرا به عنوان مخالف با کلیات این طرح صحبت کردند و کاظم جلالی نماینده شاهرود و علی مطهری نماینده تهران به عنوان موافقان با کلیات این طرح نظرات خود را بیان کردند.

مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور نیز نظر مخالف دولت با این طرح را به مجلس اعلام کرد و طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی نیز به عنوان کمیسیون فرعی بررسی کننده این طرح نظر مخالف کمیسیون فرهنگی را به مجلس اعلام کرد.
 
نمایندگان مجلس در نهایت با رایی که دادند با کلیات این طرح موافقت کردند و مجلس هم اکنون وارد بررسی جزئیات این طرح شده است.

عمده اشکال مخالفان به این طرح اصلاح ماده 35 قانون انتخابات و شرایط انتخاب شوندگان است که از جمله آن این است که در این طرح شروطی برای انتخاب شوندگان در نظر گرفته شده که بر اساس آن مدیر و مدبر بودن و رجال مذهبی و سیاسی بودن کاندیداها از طریق تاییدیه گرفتن از مقامات و مسئولان اجرایی و کشوری ممکن است.

تلاش لاریجانی برای همراه کردن مجلس با کلیات طرح

در همین حال، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان در گفت‌وگو با فارس گفت: با توجه به اعتراض نمایندگان در جلسه قبل به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و متوقف شدن بررسی این طرح در جلسه گذشته، امروز صبح رئیس مجلس با بیان این مطلب که ما خود نیز نسبت به برخی مواد آن ایراد و انتقاد داریم پس از تصویب کلیات، این ایرادات در بررسی جزئیات رفع می‌شود، فضای مجلس را برای بررسی طرح آرام‌تر کرد تا کلیات این طرح در صحن به تصویب برسد.

وی افزود: ما با تصویب کلیات این طرح مخالفیم و معتقدیم که تصویب کلیات این طرح یک پاس خوب به طرفداران و طراحان آن است چرا که در صورت تصویب کلیات خواسته‌های طراحان و طرفداران طرح به نوعی لحاظ شده و در بررسی جزئیات به نحوی به تصویب خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
وقتی علی مطهری موافق طرح است داستان برایم روشن شد
طرح نظارت بر مجلس را علی مطهری مخالف بود طرح دانشگاه آزاد را موافق بود سوال از رئیس جمهور را او پیگیری کرد و... براستی علی مطهری یک نگاه به مواضع خود و رهبری بندازد شاید کمی فکر کمی تامل کمی...نیاز باشد
Iran, Islamic Republic of
والله تنها چيزي كه مردم را در صحنه نگاه داشته عشق به آرمانهاي امام و شخص مقام معظم رهبري است، نه گروهي سياست زده و علاقه مند به باقي ماندن در قدرت.
چیزی شبیه رای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری امریکا می باشد
دیگر تنها کسانی می توانند کاندیدا شوند که وامدار نمایندگان و گروهها شوند.
برای رییس مجلس متاسفم ...