يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
۵
غزه را خیانت پادشاهان عرب زخمی کرده است نه شمشیر شمر زمان؛

کربلای غزه و ننگ ابدی بر پیشانی کوفیان زمان

چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 256034
امروز میدان غزه آوردگاه بزرگی است نه فقط از این بابت که در خط مقدم مبارزه با اسرائیل قرار دارد، بلکه واکنش مسلمانان منطقه نسبت به این ماجرا نشان دهنده جهت گیری ایشان در نبرد تاریخی حق و باطل است.
کربلای غزه و ننگ ابدی بر پیشانی کوفیان زمان
سرویس سیاسی جهان نيوز - داستان امروز غزه و هم زمانی آن با واقعه کربلا یادآور آن است که آنچه در طول تاریخ تغییر می کند، ظاهر وقایع است و بی شک تجربه های تاریخی مدام در حال تکرارند. میدان نبرد تغییر می کند اما صحنه دائم بجاست و بازیگران در آن همواره از چند گروه خارج نیستند.

اگر منصفانه نگاه کنیم آنچه درغزه رخ می دهد، شاهدان را به عمق تاریخ می برد و این بار نه از نگاه یک راوی بلکه در جایگاه یک عنصر تاثیر گذار به صحنه کربلا دعوت می کند؛ درست در آستانه سالروز واقعه عاشورا.

دشمن مشترک  

داستان کربلا جنگ بین شیعه و سنی نبود بلکه خطر انحراف دین اسلام و تسلط اهل فساد بر جان و مال مسلمین بود که همه را به مبارزه دعوت کرد. دعوتی که لبیک به آن دفاع از سال ها دلسوزی و تلاش رسول خدا برای جلوگیری از انحراف از مفاهیم اسلامی بود.

امروز صهیونیست به خاطر ادعایش نسبت به سرزمین های اسلامی و کشتار مردم فلسطین و از همه مهم تر به فساد کشیدن تمام مفاهیم عالی بشری و ایجاد شکاف بین ملت ها بی تردید دشمن شماره یک بشریت، ملت های آزاده و مفاهیم و ارزش های والای الهی و انسانی است.

مردم غزه از هفته گذشته پس از تحمل 5 سال تحریم، مورد حمله وحشیانه صهیونیست ها قرار گرفتند و برخی دولت های عربی با سکوت خود مهر تایید بر این حمله زدند و ای کاش تنها سکوت می کردند و در بحبوحه جنگ حق و باطل می شدند خواص بی بصیرت. امیر قطر خودرو و هدایای صهیونیستی به فرماندهان فلسطینی می دهد تا در ردیابی و ترورشان دقیق عمل شود و پادشاه سعودی کشتار صهیونیست ها در غزه را محکوم نمی کند و از طرف ها سازش را می خواهد و...

اهل دنیا  

زمانی که ساکنان کوفه ده ها هزار نامه دعوت و فدایت شوم برای امام حسین(ع) مهر می کردند، از فساد دستگاه اموی با خبر بودند و می دانستند که دیر یا زود بی اخلاقی و بی مبالاتی شخصی مانند یزید عامل بر هم خوردن اوضاع در کل بلاد اسلامی از شام تا مدینه را فراهم می کند و ریشه دین را از بیخ در خواهد آورد. دنیا طلبی و ترس از شمشیر لشکریان یزید سبب شد تا کوفیان مرگ حتمی و لذت دنیوی(ذلت واقعی) را به احتمال پرافتخار شهادت در رکاب نوه پیامبر(ص) ترجیح داده و بیعت خود را نادیده بگیرند. که حتی بر روی امام و یارانش
مردمانی که هم دین و مذهب ایشان با شما یکی است و هم نژاد شما هستند. نه حقی از شما خورده اند و نه مال و اموال شما را به خطر انداخته اند. از مرزهای شما دفاع می کنند، کشته می شوند و همان هایی که با ایشان دست دوستی می دهید خانه هایشان را بر سرشان خراب می کنند.
شمشیر بکشند و...

حاکمان عربی شک ندارند که اسرائیل روزی به سراغ ایشان می آید و زیاده خواهی های این رژیم با تصرف سرزمین مردم فلسطین پایان پیدا نمی کند اما گویا خودباختگی در برابر استکبار و حساب کردن روی حمایت آن برای ماندن در قدرت باعث شده است تا آنان پناه بردن به دامان دشمن و ننگ ابدی را به مبارزه شجاعانه، حق طلبی مردانه و استقلال شرافت بار ترجیح داده و چشم بر کربلای غزه ببندند.

امام حسین(ع) درباره این ویژگی اهل کوفه می فرمایند:
فريب خورده كسى است كه دنيا او را فريب دهد. شقى و بد بخت كسى است كه دنيا او را مفتون خود کند. مبادا اين دنيا شما را فريفته نمايد؛ زيرا دنيا اميد كسى را كه به آن دلبستگى داشته باشد، قطع مي كند و طمع هر كسى را كه به آن طمع كند، نابود مي نمايد. من شما را اين طور مى‏بينم: براى امرى اجتماع كرده‏ايد كه خدا را براى آن به غضب آورده‏ايد و خدا نظر رحمت خود را از شما برگردانيده است و نقمت و عذاب خود را براى شما حلال كرده، شما را از رحمت خود دور نموده است.

پراکندگی درحق - جمع در باطل 

سوریه از معدود کشورهایی است که هنوز به مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی ادامه می دهد و سدی محکم در مقابل سیاست مداران تلاویو است. برادرکشی در سوریه و دخالت دادن جنایات کاران حرفه ای چون القاعده حرکتی بود که با حمایت غرب ولی به دستان رژیم های عربی منطقه آغاز شده است.

سران مرتجع عرب برای زدن ریشه نظام سوریه، سلاح و تجهیزات دارند که به تروریست های مورد تایید غرب بدهند، پول و جرات دارند که پشت هم نشست فوری و گردهمایی ضدسوری برگزار کنند اما وقتی پای غزه به میان آمد، دریغ از ارسال یک فشنگ!

زمانی که دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه صورت گرفت هیچ یک از سران عرب پیشنهاد تشکیل نشست اضطراری ندادند، برخی از ایشان ترجیح دادند تا سکوت اختیار کرده و به کلی کشتار غزه را نادیده بگیرند و برخی هم 2 طرف را به سازش دعوت کنند!‌ ولی هم آنان در مقابل مساله سوریه با جدیت و البته با توجه به منافع غرب و رژیم صهیونیستی عملا وارد میدان شدند؛ به گونه ای که تاریخ اتحادی به این شکل را در میان سران مرتجع عرب ثبت نکرده است.

کوفیان نیز تنها یک بار در طول تاریخ و آن هم در گردن زدن تمام امید و آرزویشان برای خلاص شدن از دولت یزید، متحد شدند و این اتحاد، صف آرایی در مقابل شخصی بود که خانه امن خود را ترک کرد و زندگی خود را به خطر انداخت تا دین خدا را نجات و اهل کوفه را از تباهی و ذلت برهاند و سعادتمند کند. 

نهضت کربلا در عاشورا تنها یک واقعه و محدود به زمانی خاص نیست. هنوز روز عاشورا به شب نرسیده است، کاروان تاریخ، روان است و یاران و دشمنان خدا و جانشینانش یکی یکی می آیند و می روند. هنوز سخنان سیدالشهدا(ع) در سرزمینی به وسعت دنیا طنین انداز است و اینک تو بگو از کدامین تباری و به کدام سو می روی؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا لعنتشون کنه و به عذابی سخت گرفتار بشن ولی نکته ای که هست اینه که شاید زمان ، زمان تقیه باشد چرا که اگر همه اعراب با اسرائیل وارد نبرد بشن در اون صورت غربی ها و آمریکا هم پشت اسرائیل رو می گیرند و فاتحه بلاد اسلامی خوانده میشه و اصلا کل دنیا به هم می ریزه
Iran, Islamic Republic of
چراازکربلای سوریه نمی گویید که همه روزه درجریان است ؟؟ بشاراسد ازشمرو یزید بدتراست .
حق بر باطل پيروز است
امام حسین (ع) هنوز هم تنهاست
United States
ای لعنت خدا بر رژیم کثیف صهیونیستی
و لعنت خدا بر سران ترسوی عرب که باز هم ثابت کردند که در قدرت ماندن برایشان مهم تر از هر چیزی است .
.
.
حال آنهایی که در سوریه آدم کشی و برادر کشی راه می اندازند و ادعای اسلام و دفاع از مظلوم دارند و آن تروریست هایی که خود را مسلمان واقعی می دانند و به حکم جهاد به سوریه رفتند ، بروند به مردم مظلوم غزه کمک کنند که مظلوم واقعی آنجاست و دشمن واقعی اسرائیلی ها هستند .
خدایا به حق قرآن عظیمت، قسم می دهیم که هر چه زودتر قدرت واقعی اسلام را که این روزها بدجوری تنها هست به آن خبیثان بچشان .
خدایا دلمان تنگ است . دلمان شکسته است . چشمانمان تاب دیدن این صحنه ها را ندارد . خدایا تو خود کاری کن . تو خود پوزه اینها را به خاک بمال . خدایا به ما کمک کن . مردم غزه حتی در میان اعراب به ظاهر مسلمان هم تنها هستند و پناهی جز تو ندارند .