پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

بازگشت هزاران آواره سوری از لبنان به سوریه

پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 251463
به دنبال آغاز ناآرامی های گسترده در ساسر لبنان، پس از ترور ˈوسام الحسنˈ رییس اداره اطلاعات نیروهای امنیتی، هزاران تن از آوارگان سوریه که به لبنان پناه آورده بودند، از ترس جان شان این کشور را ترک کردند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، طی 24 ساعت اخیر، گروه زیادی از کارگران سوری در لبنان مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند؛ تعداد مهاجمین به حدی زیادی بود که پلیس لبنان برای حفظ امنیت شهروندان سوری، نیروهای امنیتی کمکی به مناطق درگیری اعزام کرد.
 
یک منبع پلیس لبنان حاضر در گذرگاه مرزی ˈمصنعˈ میان سوریه و لبنان، سوری های خارج شده از لبنان طی 24 ساعت اخیر را سه هزار نفر تخمین زد و بیش بینی کرد این تعداد در روزهای آینده افرایش یابد.
 
وی افزود: این روزها تعداد شهروندان سوری که از طریق مصنع از لبنان خارج می شوند، به مراتب بیش از تعداد مسافران سوری است که به لبنان وارد می شوند و در روزهای اخیر 13200 نفر از سوریها از طریق این گذرگاه از لبنان خارج شده اند.
 
3000 سوری هم از طریق گذرگاه ˈعریضهˈ در شمال لبنان از این کشور خارج شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *