پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
۱۱

بهشهر غرق درماتم سیل پاییزی؛ای کاش...

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب: 249714
در راس این ظلم خاموش به استان مظلوم مازندران شهرستان بهشهر قرار دارد که حتی سیل اخیر و ویران کننده این شهر هم نتوانست مسئولین مربوطه را از خواب بیدار کند.
سرویس جامعه جهان نيوز - مهدی مهدیان: استان مازندران در کنار استان های شمالی کشور تا قبل از جدا شدن گرگان از این استان یکی از بزرگترین استان کشور محسوب می شد،استانی که در هشت سال دفاع مقدس با لشکر ۲۵ کربلا و سرداران و شهیدان با وفایش در منطقه های عملیاتی خوش درخشید.

این استان اگر چه با وجود مشکلات اشتغال و تامین منابع مختلف نخبگان زیادی به جامعه معرفی کرد اما این مشکلات و حتی موفقیت ها پشت منابع طبیعی و زیبایی های کم نظیر این استان پنهان مانده است.طوری که همواره مسئولین کشوری در قبال این استان موضعی فعالی نداشته و همواره با استناد به سرسبزی و منابع طبیعی این استان و همچنین با اشاره به افتخارات این استان در همه عرصه ها ازبررسی و تلاش برای حل مشکلات و محرومیت های این استان گریخته اند.

در راس این ظلم خاموش به استان مظلوم مازندران، شهرستان بهشهر قرار دارد که حتی سیل اخیر و ویران کننده این شهر هم نتوانست مسئولین را از خواب بیدار کند. از مظلومیت های این شهرستان و مردم آن می توان به مصادره نام طلبه و مجاهد شهید بزرگ بهشهر یعنی عبدالکریم هاشمی نژاد و میانکاله بهشهر تا تعطیلی تحمیلی کارخانه چیت سازی این شهر و بیکار کردن بیش از ۲۰۰۰ کارگر زحمت کش وعملا خواباندن اقتصاد این شهر و حتی استان اشاره کرد.

همه بر این آمر مشرفیم که سیل اخیر بهشهر از بلایای طبیعی محسوب شده و در این مطلب به جز ملامت چند مسئول محلی آن هم به دلیل عدم نظارت و جلوگیری از قطع بی رویه درختان,اشخاص دیگری را نمی شود ملامت کرداما می شود برای مسئولین مربوطه در سطح بالاتر متاسف بود که حتی یک نفر از آنها با گذشت بیش از ۴۸ ساعت از بروز این سیل بی سابقه در بهشهر و مرگ ۱۲ تن از همشهریان عزیز بنده, حتی یک تاسف و تسلیت خشک و خالی را هم برای قربانیان این حادثه ارسال نکردند.

این انتظار نیست که در کشور به علت مرگ ۱۲تن از مردم بهشهر، عزای عمومی اعلام شود و مسئولان مربوطه برای پیگیری و حل مشکل مردم به این شهر سفر کنند و برنامه های شاد و عادی رسانه ملی را به علت فوت و مفقود شدن همشهریان مظلوممان تعطیل کنند اما از این انتظار هست که در کنار دعواهای حزبی قدمی هرچند کوچک اما دلگرم کننده برای هموطنان داغدار و مصدوم بردارند.

از مسئولین اجرایی کشور می پرسم اگر خدایی نکرده در پایتخت چنین حادثه ای رخ می داد چه می کردید؟(سیلی که در ابتدای سال به مترو تهران فقط خسارت مالی وارد کرد و خوشبختانه تلفات جانی نداشت،چقدر برای رفع مشکلات آن تلاش کردید؟ و رسانه ها از تلاش شما نوشتند؟) به مردم بهشهر نه،اما حداقل به وجدان خود پاسخگو باشید که چرا تا به حال و با گذشت بیش از 48 ساعت از جاری شدن چنین سیلی، برای مردم بهشهر کاری که نکردید هیچ حتی رسما اظهار تاسف هم نکردید.

امیدواریم مسئولین اجرایی کشور در کنار رصد اخباری نظیر حضور فلان نماینده مسئله دار سازمان ملل در کشور اخبار خسارت جانی و مالی سیل بهشهر را دنبال کنند و بدانند که این سیل در کنار کشته شدن چند تن از همشهریانمان باعث مجروحیت ۳۵ تن دیگر و باعث خسارت به هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی و ۳۰۰ خودرو شده است و انشعاب گاز و آب ۳۰۰ واحد مسکونی را قطع کرده است. 

لازم به ذکر است که امروز محمود احمدی نژاد امروز در آستانه دیدار تیم ملی فوتبال ایران در برابر کره جنوبی برای تقویت روحیه بازیکنان تیم ملی فوتبال در جمع ملی پوشان حاضر شد و با آنها دیدار صمیمانه ای داشت که با توجه به این دیدار و سیل بهشهر و کشته و مصدوم شدن برخی از مردم این شهر باید به رئیس جمهوری که دائما دم از عدالت و مردم می زند بگوییم:آقای رئیس جمهور عزیز! فوتبال خوب است، حضور در جام جهانی هم ارزشمند است، خنده و شادی هم خوب است اما امیدواریم برای شادی روح هموطنان از دست رفته خود در بهشهر فاتحه ای بخوانید و حداقل برای رفاه بازماندگان و خسارت دیدگان این سیل کاری کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ای مسئولین محترم بهشهر :
قدرت خداوند بزرگ را دیدید و درس نمی گیرید . بترسید از عذاب آخرت که فریادرسی به جز اعمال شما نمی باشد . به جای پست و مقام به فکر همشهریان مظلوم خود باشید . این حادثه بر اثر اهمال مسئولین بوجود آمد تمامی مردم بهشهر شاهدند تمام مسیل های منتهی به پائین دست بر اثر موانعی مسدود شده اند و بر اثر یک بارندگی به شکل سیلاب خروشان در می آید و جان همشهریان مظلوم ما را می گیرد . تعجب ما بر آنست که فریادرسی برای ما نیست .... خدایا روح عزیزان از دست رفته را با مظلوم کربلا محشور کن ...
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و مارستگار
امروز واقعا دلم برای مردم بهشهر سوخت...
حس می کنم بهشهر یتیمه و بعضی مسئولین جفا می کنن
انالله و انا الیه راجعون
خدا رحمتشون کنه
خدا به مردمش صبر بده
Turkey
و اکنون یکسال گذشت
خدا همشونو رحمت کنه
Iran, Islamic Republic of
خوابهای همه فصول مسولین اصلا تازگی نداره . انها در برابر خیلی از مشکلات در خوابند . اگر نبودند ما اینهمه مشکل نداشتیم . روح رفتگان شاد و برای خانواده هایشان آرامش آرزو داریم .
Iran, Islamic Republic of
مردم فقط میرن شمال از طبیعت زیبای اون استفاده می کنند حالا وقتشه یه یا علی بیگم و مشکلات هموطنای عزیز بهشهری رو به اندازه خودمون کم کنیم
کاش مردم شمال شانس مدم تهران را دادشتند و بودجه و اعتبار شهرهای مازندران نزدیک بودجه ان شهر میشد وفقر مردم شمال زیر برگهای سبز این استان مدفون نمشد تا کمی هم به رونق و توسعه وآبادانی شهرهای شمال توجه میشد ونیروهای بیکار به کلان شهرها نمیرفتند وشهرهای ما در برابر کوچکترین حوادث بیشترین خسارت را متحمل نمیشد
Iran, Islamic Republic of
به نظر كارشناسان زبده وشاهدان عيني ؛تخريب پوشش گياهي وغارت چوبهاي صنعتي جنگل از مهمترين عوامل سيلهاي چند سال اخير است .
شمارا به خدا در اين زمينه پيگيري كنيد كه مافياي جنگل بزرگترين مفسدين اقتصادي اند...
تا کی باید استان مازندران از داشتن یک استاندار با عرضه محروم باشد
Iran, Islamic Republic of
عزیزم ما همه داغدار این مصیبت هستی و به شما تسلیت میگوییم ...اما خدا وکیلی کم کاری از خودتون هم هست دیگه شما با این همه مسافری که به استانتون میاد چکار میکنین ؟؟؟ باور کنین بهترین درامد براتون میتونه باشه که اگه براش برنامه ریزی کنین نه اینکه سر راه ماشینی که میخواد بره دریا رو بگیرین و یه قبض 1000 تومنی بهش بدین شما با این سرمایه که دارین حتی میشه کاری کرد که جوونا از تهرون بیان اونجا رو برا زندگی انتخاب کنن ...به هر حال همه بازم تسلیت میگم .