يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

جاسوس کابینه نتانیاهو پیدا شد

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 249039
نتانیاهو ماه گذشته و در پی درز برخی اطلاعات از نشست های محرمانه کابینه امنیتی خود درباره ایران ، این نشست ها را لغو کرد و اعلام کرد که درون این کابینه فرد یا افرادی اطلاعات حساس و محرمانه را به رسانه ها انتقال می دهند.
به گزارش جهان، عصر ایران نوشت: یک روزنامه کویتی در گزارشی آورد که شین بت (دستگاه اطلاعات داخلی اسراییل) با بررسی مکالمات تلفنی اعضای کابینه امنیتی اسراییل ، فردی را که اطلاعات راجع به نشست های این کابینه را به رسانه ها انتقال می داده است،کشف کرده است.

روزنامه " الجریده " کویت می نویسد " یوال اشتنیتز" وزیر اقتصاد کابینه نتانیاهو فردی بوده است که ماه گذشته اطلاعات مربوط به بحث های کابینه امنیتی اسراییل درباره حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران را برای اختلاف افکنی بین بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک نخست وزیر و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی ، به رسانه ها درز داده است.

نتانیاهو ماه گذشته و در پی درز برخی اطلاعات از نشست های محرمانه کابینه امنیتی خود درباره ایران ، این نشست ها را لغو کرد و اعلام کرد که درون این کابینه فرد یا افرادی اطلاعات حساس و محرمانه را به رسانه ها انتقال می دهند.

بر اساس گزارش الجریده وزیر اقتصاد کابینه نتانیاهو با آگاهی از اختلافات موجود میان نتانیاهو و باراک ،این اطلاعات را به بیرون درز می داده تا ظن نتانیاهو را به سمت باراک ببرد و نخست وزیر اسراییل را نسبت به اینکه باراک اطلاعات را به بیرون درز می دهد ، مشکوک کند.

سازمان اطلاعات داخلی اسراییل گزارش این روزنامه کویتی را تکذیب کرده و آن را بی اساس خوانده است.

از سوی دیگر مشاور وزیر اقتصاد نیز در واکنش به این خبر گفت جالب خواهد بود که مشخص شود چه کسی اطلاعات تحقیقات محرمانه سازمان شین بت را با چه منافعی به بیرون درز می دهد.

گفتنی است کانال دو تلویزیون اسراییل هفته گذشته تصاویری از گفتگوی وزیر اقتصاد و نتانیاهو را پخش کرد که در آن وزیر اقتصاد به نتانیاهو درباره سنگ اندازی های باراک درباره بودجه اسراییل هشدار می دهد و نتانیاهو نیز در پاسخ با اظهار گله مندی از سفر باراک به آمریکا می گوید او دوست دارد برای برجسته کردن خود نقش ناجی و میانجیگر را بین او و اوباما بازی کند.

روزنامه الجریده کویت که ۵ سال از تاسیس آن می گذرد تا کنون اخبار و گزار شهای اختصاصی مختلفی از نهادها و دستگاه های اطلاعاتی اسراییل منتشر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *