شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

دلایل تعویق نشست عمومی حزب الله

سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 248875
روزنامه السفیر با انتشار گزارشی در رابطه با تاخیر نهمین نشست عمومی حزب الله كه قرار بود پیش از پایان سال جاری میلادی برگزار شود، نوشت: بحران سوریه و مقدمات انتخابات آتی مجلس لبنان از دلایل اصلی تعویق این نشست بوده است.
به گزارش جهان به نقل ایرنا، به نوشته روزنامه لبنانی 'السفیر'، دیگر دلیل تعویق این نشست این است كه سران حزب الله به منظور اینكه انتصاب های جدید باعث اختلال در فعالیت های تشكیلاتی این حزب نشود، برگزاری این نشست را به تعویق انداخته اند؛ با این وجود در ماه های گذشته، یك سلسله جلسات داخلی در حزب الله برگزار شده و در آن اولویت های مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند.

حزب الله همچنین آخرین تحولات میدانی و سیاسی در سوریه و تعدادی از كشورهای عربی را در طول ماه های اخیر مورد بررسی قرار داده تا میزان تاثیر این بحران در سیاست ها و عملكرد داخلی حزب مشخص شود.

به نوشته این روزنامه، در سطح داخلی لبنان، حزب الله تمام تلاش خود را به منظور موفقیت دولت و همچنین حمایت از ثبات كشور انجام خواهد داد و به این منظور حمایت های زیادی از دستگاه های نظامی و امنیتی در ضاحیه جنوبی بیروت، بقاع و جنوب لبنان به عمل می آورد.

به گفته منابع خبری، حزب الله هم اكنون به دنبال حفظ ثبات داخی و حمایت از لبنان در برابر پیامدهای بحران سوریه و تحولات منطقه ای بوده و سعی دارد كه از وقوع فتنه مذهبی در داخل كشور جلوگیری به عمل آورد؛ بنابر این حزب الله در این راستا با تمام جریان های اسلامی همكاری می كند، اما این امر به معنای كنار گذاشتن مقاومت نیست.

اولین نشست عمومی حزب الله در سال 1989 تشكیل شد و در آن شیخ 'صبحی طفیلی' به عنوان اولین دبیر كل انتخاب و مقرر شد كه شورای تصمیم گیری از طریق انتخابات مشخص شوند.

سپس نشست های تشكیلاتی حزب الله به شكل منظم برگزار شد و در نشست سال 1991 میلادی، 'سید عباس موسوی' به دبیر كلی حزب الله رسید و پس از شهادت وی در سال 1992، 'سید حسن نصرالله' به این سمت انتخاب شد.

در آن زمان بر طبق اساس نامه حزب الله، هر دبیر كل تنها دو دوره می توانست در منصب خود بماند، اما با تعدیل اساس نامه به سید حسن نصرالله اجازه داده شد كه بدون مشخص شدن تعداد دوره ها، به دبیر كلی حزب الله ادامه دهد.

از سال 1993 تا سال 2009 میلادی، حزب الله شش نشست عمومی برگزار كرده است كه در پایان هشتمین اجلاس كه در سال 2009 برگزار شد، سید حسن نصرالله در یك نشست مطبوعاتی از تصمیمات سیاسی- فكری جدیدی خبر داد كه در مشی حزب الله نقطه عطف مهمی به شمار می رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *