يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۲
نمایش اقدامات خرابكارانه سرويس‌هاي اطلاعات غربي؛

از لوله‌های دستکاری‌شده برای پارس‌جنوبی تا لپ‌تاپ‌هاي آلوده‌ برای مديران

سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 246525
وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران با برگزاري نمايشگاهي اقدامات خرابكارانه صنعتي صورت گرفته از سوي سازمان‌هاي اطلاعاتي غربي را در مقابل ديدخبرنگاران قرار داد.
از لوله‌های دستکاری‌شده برای پارس‌جنوبی تا لپ‌تاپ‌هاي آلوده‌ برای مديران
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری ها، در اين نمايشگاه نمونه‌هايي از قطعات توليد شده توسط شركت‌هايي دركشورهاي آلمان، آمريكا، روماني، اكراين، چين، كره جنوبي و استراليا به نمايش در آمده كه نشان مي‌دهد، در اين قطعات به نوعي دستكاري شده است تا در زمان مشخص از كار بيافتند يا منفجر شود.
 
در برخي از اين قطعات پردازنده‌يي هوشمند نهاده شده بود تا به وسيله‌ي ماهواره يا ارسال سيگنال از كار بيفتند.
 
از نكات جالب در اين نمايشگاه ورق‌هاي بازي بود كه پشت آن اسامي تعدادي از نيروهاي سپاهي به عنوان متهمان و جنايتكار با هدف ايجاد جنگ رواني نوشته شده بود، همچنين كارت پستال‌هايي به نمايش گذاشته شده بود كه به دروغ از سوي شركت ايراني معروف ارسال مي‌شد و در آن دستگاهي صوتي با بازكردن آن كارت پستال به گيرنده هشدار مي‌داد و او را در قبال ادامه همكاري با جمهوري اسلامي تهديد مي‌كرد. اين كارت پستال‌ها در واقع از سوي سرويس‌هاي اطلاعاتي غربي براي اين افراد ارسال مي‌شد.
 
به گفته‌ي فردي كه به توضيح دستاوردهاي وزارت اطلاعات در اين نمايشگاه مي‌پرداخت، اين اقدامات از سوي سرويس هاي اطلاعاتي سيا، اينتلجنت سرويس و موساد طراحي مي‌شد و هدف از آن ضربه زدن به رشد اقتصادي كشور در برخي از قطعاتي بود كه براي صنايع زيرساختي كشور توسط افرادي ناآگاه و ماموران خريد شركت‌ها خريداري مي‌شدند.

فیلم
 
وي اعلام كرد كه اين قطعات در همان كارخانجات سازنده به شكل نامحسوس دستكاري شده بودند.
 
در اين نمايشگاه نام يكي از اين شركت‌ها EDWARDS اعلام شده كه دستگاه‌هاي فشارسنج توليد مي‌كرد و در آن مواد منفجره جاسازي شده بود.
 
براساس آنچه در اين نمايشگاه اعلام شد، موقعيت ژئوپلتيكي و استراتژيكي ايران و قدرت الهام‌بخشي آن همواره يكي از اهداف سرويس‌هاي جاسوسي غرب بوده است، به نحوي كه غرب بزرگترين رقيب خود در خاورميانه را ايران مي‌داند و همواره عليه كشورمان اقداماتي انجام مي‌دهد كه با ناكامي مواجه بوده است.
 
براساس گزارش ایسنا، به گفته فردي كه به تشريح كشفيات به نمايش در آمده از سوي وزارت اطلاعات در اين نمايشگاه مي‌پرداخت، سرعت عمران و آباداني در كشور به شكلي است كه آنها نمي‌خواهند اين روند ادامه پيدا كند و به همين دليل از هر اقدامي كه جلوي پيشرفت اين كشور را بگيرد فرو گذار نمي كنند.
 
وي خاطرنشان كرد: يكي از اقدامات آنها ايجاد خرابكاري در صنايع حياتي و زيرساخت‌ها مانند صنايع برق، آب، گاز، نفت و انرژي هسته‌يي مي‌باشد. در جنوب آمريكا لابراتواري وجود دارد كه اقدامات فني براي از دور خارج كردن قطعات مربوط به اين صنايع و يا افنجار آنها را طراحي مي‌كند كه ما نسبت به اين لابراتوار اطلاعات دقيق داريم.
 
اين فرد آگاه گفت: سرويس هاي اطلاعاتي غربي از غفلت و ناآگاهي افراد استفاده مي‌كنند و در قالب شركت‌هايي كه بعضي از آنها نيزمجازي است، پروسه‌ي خود را اجرايي مي‌كنند، البته در اين زمينه با برخي افراد مواجه هستيم كه آگاهانه اين كارها را مي‌كردند، يكي از اهداف سرويس‌هاي اطلاعاتي غربي كاهش توان اقتصادي كشور و افزايش فشار رواني بر مردم و ايجاد نارضايتي در جامعه است. اما با درايت سربازان گمنام امام زمان و تعامل خوبي كه با صنايع كشور ايجاد شد و حوادث در كشور پيشگيري شد ، دشمن نتوانست به اهداف خود برسد.
 
وي اعلام كرد: به عنوان مثال لوله‌هايي را طي فرايند خاصي دستكاري كرده بودند و قرار بود در برخي از فازهاي پارس جنوبي از آن استفاده كنيم كه جلو آن گرفته شد و اگر اين اتفاق مي‌افتاد مشكلات زيادي در اين منطقه اقتصادي ايجاد مي كرد يا در پمپ‌هاي خلاء صنايع هسته‌يي مشكلاتي ايجاد كرده بودند در حوزه مخابرات و آنتي‌ويروس‌ها نيز بخصوص فرانسوي‌ها اقداماتي را انجام دادند و لپ‌تاپ‌هاي آلوده‌يي را در اختيار مديران قرار داده بودند كه از آن استفاده كنند.
 
وي خاطر نشان كرد: سرويس اطلاعاتي براي پيشبرد اطلاعات خود در بسياري از مواقع از مارك‌هاي معروف استفاده مي‌كردند و ما نيز در اين زمينه به دنبال پيگيري‌هاي حقوقي از طريق وزارت امور خارجه هستيم.
 
وي در پاسخ به اين سوال كه چگونه يك شركت اقتصادي مي‌تواند نسبت به سالم بودن قطعه‌ي خريداري شده در خارج از كشور مطمئن شود گفت: ما به هيچ وجه به دنبال امنيتي كردن فضاي صنعتي كشور نيستيم، اما طي تعاملي كه با شركت‌ها و صنايع اقتصادي داشته‌ايم توصيه‌ها و آموزش‌هاي لازم را ارائه‌ي داده‌ايم تا مشكلي برايشان ايجاد نشود حتي فعالان در اين زمينه مي‌توانند از طرق مختلف از برادران مشورت بگيرند در اين زمينه كد پستي 16765-111 و شماره تلفن ستاد خبري مي‌‌تواند كمك كند.
 
وي در پاسخ به اين سوال كه اين اقدامات از چه زماني عليه صنايع كشورمان انجام شده است، اعلام كرد : از سال 88 اين موضوع تشديد شده است.
 
او همچنين در پاسخ به اين سوال آيا اين خرابكاري‌ها در تجهيزات پزشكي هم ديده شده است گفت: سرويس‌هاي اطلاعاتي دشمن در تجهيزات پزشكي بيشتر به دنبال ممانعت از ورود اين تجهيزات به ايران و ايجاد مشكلات نارضايتي در كشور بوده‌اند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Czech Republic
بچه های اطلاعات خوب نا امیدشون کرده اند.دم همه ی سربازان گمنام رهبری و امام زمان گرم
درود بر بر و بچه های فداکار و کاربلد وزارت اطلاعات
کاشکی اهالی مابقی وزارتخانه ها هم مثل بچه های مخلص این وزارت بودند