کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همراهان احمدی‌نژاد در سفر به نیویورک؛ مشایی، بقایی، الهام و.../ 2وزیر و 2معاون مشایی جا ماندند

1 مهر 1391 ساعت 10:11

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کشورمان در حالی عازم نیویورک شد که جمعی از مقامات و اطرافیان وی به دلیل عدم صدور ویزا از این سفر بازمانده اند.


به گزارش جهان، احمدی‌نژاد ساعت 11 امروز شنبه فرودگاه مهرآباد را به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک ترک کرد.

اسفندیار رحیم مشایی، محمد شریف ملک‌زاده، حمید بقایی، غلامحسین الهام، لطف‌الله فروزنده، مجتبی ثمره هاشمی‌، علی نیکزاد و علی‌اکبر صالحی از جمله نزدیکان رئیس‌جمهور هستند که وی را در این سفر همراهی می کنند.

بیست ویزا نیامد/ ۲وزیر و ۲معاون مشایی از سفر به نیویورک بازماندند

در همین حال فارس نوشت، کارشکنی آمریکایی ها درباره صدور ویزا برای هیئت همراه رییس جمهور در این سفر نیز تکرار شده و وزارت امور خارجه آمریکا از صدور بیست ویزا برای هیئت ایرانی شانه خالی کرده است.
 
از مجموع 160 ویزای درخواستی برای هیئت همراه رییس جمهور نزدیک به بیست نفر از اعضای هیئت از همراهی محمود احمدی نژاد به دلیل عدم صدور ویزا بازماندند.
 
این بار علاوه بر خبرنگاران همراه رییس جمهور و همچنین تیم های حفاظت و تشریفات برخی از مقامات نیز به دلیل عدم صدور ویزا موفق به همراهی رییس جمهور نشدند.
 
وزارت امور خارجه آمریکا برای محمد شیخان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی و محمد جعفر بهداد معاون سیاسی دفتر رییس جمهور و دو تن از وزرای کابینه ویزا صادر نکرد.
 
معاونت تشریفات نهاد ریاست جمهوری، برای 160نفر تقاضای ویزای سفر به نیویورک کرده بود که این تقاضا از حدود دو ماه پیش تسلیم سفارت آمریکا در سوییس شد.

سفر رئیس جمهور حدود یک هفته به طول می انجامد و سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل طبق برنامه روز چهارشنبه برگزار می شود.

دیدار با گروه‌های مختلف آمریکایی اعم از دانشجویان، هنرمندان، نخبگان و همچنین اساتید دانشگاه‌ها همچنین ایررانیان مقیم نیویورک از دیگر برنامه های این سفر است.

رئیس جمهور در این سفر با رسانه های آمریکایی نیز مصاحبه خواهد داشت.


کد مطلب: 245897

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/245897/همراهان-احمدی-نژاد-سفر-نیویورک-مشایی-بقایی-الهام-2وزیر-2معاون-جا-ماندند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com