يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

صادرات نفت ایران افزایش یافت

جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 244569
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد صادرات نفت ایران در دومین ماه اجرای تحریم ها علیه این کشور بیش از 100 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

به گزارش جهان به نقل از فارس به نقل از یونایتدپرس، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد صادرات نفت ایران علی‌رغم تحریم های غرب علیه این کشور افزایش یافته است.
 
آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود از بازار نفت اعلام کرد که واردات نفت از ایران در ماه آگوست به 1.1 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. این درحالی است که واردات نفت از ایران در ماه جولای به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسیده بود.
 
منابع رسمی ایران، گزارش رسانه ها و محافل غربی در مورد کاهش صادرات نفت ایران به این سطح را تایید نمی کنند. ایران پیش از تحریم ها روزانه 2.4 میلیون بشکه نفت به بازار جهانی صادر می کرد که تنها 500 هزار بشکه در روز از این رقم به اروپا صادر می شد. حتی برخی معتقدند صادرات نفت ایران به اروپا نیز متوقف نشده و از راه های غیرآشکار ادامه دارد.
 
به عقیده تحلیلگران با نزدیک شدن فصل سرما تقاضا برای نفت افزایش خواهد یافت و صادرات نفت ایران بیشتر خواهد شد.
 
بر این اساس ترکیه در صدر کشورهایی قرار دارد که واردات نفت از ایران طی ماه اوت را افزایش داده اند. ترکیه با افزایش خرید روزانه 50 هزار بشکه ای نفت خام از ایران واردات نفت خود از این کشور را به 200 هزار بشکه در روز رسانده است.
 
تهران این هفته اعلام کرد که شرکت های خصوصی روز یکشنبه برای اولین بار با موفقیت نفت این کشور را به بازار جهانی صادر کردند. بر اساس توافق به عمل آمده با شرکت های خصوصی ای که هویت آنها مشخص نیست، این شرکت ها اجازه دارند حدود 20 درصد مجموع صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی را انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *