پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
در دسامبر ۲۰۱۳ ؛

واردات نفت ژاپن از ایران ۲ برابر شد

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 340864
واردات نفت ژاپن از ایران در آخرین ماه ۲۰۱۳ با افزایش ۲ برابری نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به ۱۶۵ هزار بشکه در روز رسید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن از افزایش قابل توجه واردات نفت این کشور از ایران در آخرین ماه سال ۲۰۱۳ خبر داد.

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی این وزارتخانه،‌ پالایشگاه های ژاپنی در دسامبر ۲۰۱۳ بالغ بر ۸۱۴ هزار کیلو لیتر معادل ۱۶۵ هزار بشکه در روز نفت خام از ایران وارد کردند که این رقم نسبت به ماه قبل از آن با افزایش ۲ برابری مواجه شده است. ژاپن در نوامبر ۲۰۱۳ حدود ۳۹۲ هزار کیلو لیتر معادل ۷۹ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده بود.

در عین حال نفت وارداتی ژاپن از ایران در دسامبر ۲۰۱۳ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ با افت ۲۱ درصدی مواجه شده است. ژاپن در دسامبر ۲۰۱۲ بالغ بر ۲۰۹ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده بود.

به دنبال افزایش واردات نفت ژاپن از ایران در دسامبر ۲۰۱۳ سهم ایران در تامین نفت مورد نیاز این کشور نیز افزایش یافته و به ۴.۳ درصد رسیده است. ایران پیش از اجرای تحریم نفتی غرب بیش از ۶ درصد نفت مورد نیاز ژاپن را تامین می کرد.

بر اساس این گزارش کل واردات نفت ژاپن از ایران در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۷۷ هزار و ۴۱۴ بشکه در روز بوده است. واردات نفت ژاپن از ایران در این سال نسبت به سال ۲۰۱۲ با کاهش ۶.۴ درصدی مواجه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *