چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

درز اطلاعات از نشستی محرمانه درباره ایران

چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب: 243119
نخست وزير رژيم صهيونيستي جلسه دوم نشست كابينه اين رژيم درباره ايران را پس از درز اخبار محرمانه آن در رسانه‌ها كه حاكي از اختلافات ميان موساد، شين بت و اداره اطلاعات ارتش اين رژيم درباره برنامه هسته‌يي ايران بود، به تعويق انداخت.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، روزنامه اورشليم پست با اشاره به اين خبر گزارش داد كه بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي روز چهارشنبه در اقدامي كم سابقه جلسه ويژه اعضاي امنيتي و سياسي كابينه درباره ايران را كه روز سه‌شنبه آغاز شده بود، به اين دليل به تعويق انداخت كه اخبار جلسه اول به رسانه‌ها درز كرد.

نتانياهو بر اساس اعلاميه دفترش، اعلام كرد كه اتفاق وخيمي اندكي قبل از پايان نشست روز سه‌شنبه رخ داد و آن درز اخبار نشست امنيتي در رسانه‌ها بود. نتانياهو روز سه‌شنبه جلسه سالانه كابينه درباره ارزيابي‌هاي امنيتي را با حضور اعضا آغاز كرد كه در آن به طور مفصل به مساله ايران پرداخته شد.

نتانياهو كه از اين رويداد به شدت عصباني شده است گفت كه امنيت اين رژيم مبتني بر توان كابينه امنيتي براي محرمانه نگهداشتن مذاكرات مفصلي است كه در آن واقعيات، عقايد و اختلافات مطرح مي‌شود و «اين ابزار مقدماتي مديريت امنيت است. ديروز يك نفر به شكلي وخيم به اعتمادي كه شهروندان به اين نهاد دارند، خدشه وارد كرد. او قواعد مقدماتي مذاكرات حكومتي در كابينه امنيتي را زير پا گذاشت. او همچنين نام خوب همه آنهايي كه در اين نشست بودند و اطلاعات را به بيرون درز ندادند خدشه دار كرد.»

خشم نتانياهو ظاهرا ناشي از تيتر اول نسخه چهارشنبه روزنامه يديعوت آحارانوت با اين مضمون است:‌ «اختلاف درباره ايران ميان آژانس‌هاي اطلاعاتي».

بر اساس گزارش اين روزنامه، اعضاي كابينه از شنيدن اينكه آژانس‌هاي اطلاعاتي اين رژيم يعني شين بت، موساد و اطلاعات ارتش درباره ايران توافق ندارند، شوكه شدند.

بر اساس اين گزارش، اختلافات اين آژانس‌ها بر سر دوره‌اي موسوم به دوره مصونيت است كه در آن ايران در برنامه هسته‌يي خود تا جايي پيشرفت كرده است كه ديگر حمله تل‌آويو عليه آن موثر نخواهد بود.

نتانياهو ضمن به تعويق انداختن جلسه دوم نشست كابينه به وزيران كابينه گفت كه كاري با رسانه‌ها كه كار خودشان را انجام مي‌دهند ندارد؛ بلكه «از شخصي شكايت دارم كه ابتدايي‌ترين اعتمادي را كه براي برگزاري نشست‌هاي امنيتي كابينه ضروري است زير پا گذاشت و به توان برگزاري نشست‌هاي محرمانه صدمه زد. من در برابر شهروندان اسراييل و امنيت آنها مسووليت دارم و بنا بر اين نشست را منحل مي‌كنم.»

نشست روز سه‌شنبه اولين نشست مفصل درباره ايران ظرف چندين ماه اخير بود. در حالي كه كابينه داخلي نتانياهو كه متشكل از هشت وزير است مي‌تواند درباره حمله به ايران نظريه مشورتي بدهد، اما تصميم واقعي بايد توسط كابينه امنيتي اتخاذ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *