چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

تولید نفت ایران به 2میلیون بشکه رسید

يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 242470
عضو کميسيون انرژي مجلس گفت: با مديريت صحيح مسئولان نفتي کشورمان، توليد نفت جمهوري اسلامي ايران به مرز ۲ ميليون بشکه در روز رسيد که اين مهم نشان دهنده بي‌اثر بودن تحريم‌هاي نفتي يکجانبه غرب است.
به گزارش جهان جليل جعفري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به شكست غربي‌ها در تحريم نفتي جمهوري اسلامي ايران گفت: علي‌رغم ادعاي واهي کشورهاي غربي و هم‌پيمانانش در تحريم نفتي ايران، توليد روزانه نفت کشورمان به مرز ۲ ميليون بشکه در روز رسيد.

وي افزود: اين در حالي است که پيشتر به دليل اعمال تحريم‌هاي يک‌جانبه، ميزان توليد روزانه نفتي کشورمان به يک ميليون و ۲۰۰ بشکه در روز کاهش يافته بود ولي با مديريت صحيح مسئولان نفتي اعم از وزير نفت، مسئولان اين وزارتخانه، اعضاي کميسيون انرژي و ساير مسئولان، ميزان توليد نفت به مرز ۲ ميليون بشکه در روز رسيده است.

عضوکميسيون انرژي مجلس با بيان اينکه تحريم نفتي ايران تبديل به فرصت کرديم، گفت:‌ در سايه همين تحريم‌هاي يک‌جانبه نفتي غرب، کشورمان توانست در عرصه ساخت تجهيزات نفتي و فناوري اين حوزه به خودکفايي برسد.

جعفري در ادامه به فرصت ديگري که شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد براي جهش حوزه نفتي کشورمان به وجود ‌آورده بود اشاره کرد، و اظهار داشت: اجلاس تهران فرصتي مغتنم براي رايزني‌هاي دوجانبه و چندجانبه بود که نتيجه آن در آينده‌اي نزديک منجر به عقد قراردادهاي نفتي خواهد شد.

عضو کميسيون انرژي مجلس خاطر‌نشان کرد:‌ در حاشيه همين اجلاس کشورهاي جديدي به صف خريداران نفت جمهوري اسلامي ايران پيوستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *