چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

یک بشکه نفت بدون حساب صادر نمی‌شود

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب: 331132
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به طراحی و ساخت اولین دستگاه صحت سنج سیستم‌های اندازه گیری نفت توسط ایران در منطقه خاورمیانه، اعلام کرد: یک بشکه نفت بدون اندازه گیری تحویل مشترین نمی‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید پیروز موسوی در همایش سیستم ‌ای اندازه گیری هیدروکربن‌ها در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در حال حاضر شرکت پایانه‌های نفتی ایران مسئولیت صادرات ۹۳ درصد نفت خام کشور و ۱۰۰ درصد میعانات گازی در عسلویه و ۱۰۰ درصد سوآپ نفت در دریای خزر را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با اشاره به ضرورت اندازه گیری و میتیرینگ در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی جهان، تصریح کرد: اهمیت اندازه گیری هیدروکربن‌ها با دقت بالا و منطبق با استانداردهای جهانی و توجه به کنترل و اندازه گیری و صحت سنجی نفت خام، میعانات گازی، و انواع مواد هیدروکربنی در دستور کار شرکت ملی نفت قرار دارد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان بزرگترین و راهبردی ترین شرکت در عرصه پایانه داری نفت و گاز، نقش اصلی در کسب درآمدهای ارزی کشور را دارد، اظهار داشت: از این رو توجه به سیستم اندازه گیری و به روز شدن دانش فنی با این گونه تجهیزات، در نوع برخورد و تفکر مشتریان داخلی و خارجی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران اثرگذار است.

وی افزود: کوچکترین خطا در سیستم‌های اندازه گیری، منجر به خسارت مالی زیادی می‌شود و بر همین اساس شرکت پایانه‌های نفتی ایران تلاش دارد از پیشرفته ترین و استانداردترین، تجهیزات اندازه گیری در کنار نیروی انسانی متخصص و مجرب استفاده کند.

موسوی با بیان اینکه طراحی و ساخت دستگاه صحت سنج سیار سیستم‌های اندازه گیری با استفاده از متخصصان داخلی برای اولین بار در منطقه خاورمیانه در حال انجام است، تبیین کرد: این دستگاه به لحاظ دانش طراحی و فن آوری‌های جدید پیچیده ترین تجهیزات صنعت نفت به شمار می‌رود.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: شرکت پایانه‌های نفتی در جهت پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور از طریق فرآیندهای دریافت، ذخیره سازی، استخراج، اندازه گیری و سنجش‌های کمی و کیفی، عملیات دریایی ( پهلودهی و جدا سازی کشتی‌ها) و صادرات آن، اهداف و ماموریت‌های مهم و راهبردی صنعت نفت کشور را محقق می کند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفت ایران در پایان خاطرنشان کرد: اعتبار سیستم‌های اندازه گیری (میترینگ) نفت خام صادراتی و فرآورده‌های نفتی پایانه‌های نفتی ایران به گونه ای است که به عنوان مرجع اندازه گیری جهانی مطرح است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *