شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۱

رفتار موذیانه نماینده پارلمان باکو درباره زلزله

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 239894
غنیره پاشایئوا در سخنانی موذیانه و تحریک آمیز از اعلام نشدن عزای عمومی در کل ایران انتقاد کرد.
به گزارش جهان به نقل از آران ،غنیره پاشایئوا  نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان و رییس سازمان به اصطلاح غیردولتی " موسسه تحقیقات بین المللی اوراسیا"  برغم اینکه با  اجازه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی  ایران به  تبریز و مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی سفر کرده است، در سخنانی موذیانه و  تحریک آمیز از  اعلام نشدن عزای عمومی در کل ایران انتقاد کرد.
 
غنیره پاشایئوا در مطالبی که امروز چهارشنبه در  فیس بوک منتشر کرد و بزودی  تقریبا در تمامی سایتهای اینترنتی جمهوری آذربایجان منتشر شد، نوشته است :" از اینکه در ارتباط با زلزله ، در  کل ایران عزای عمومی اعلام نشده است، خیلی ناراحت شدم. فقط در استان آذربایجان شرقی عزا اعلام شده است. این نگرش قابل درک نیست!"
 
این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان که از زمان اشتغالش به خبرنگاری و سردبیری در شبکه ضدایرانی آ.ان.اس. جمهوری آذربایجان به  دشمنی با ایران و تلاش برای تحریکات قومی اشتهار داشته است، تاکید کرده است : "  برغم سنگین بودن تاثیرات این فاجعه ، بجای اعلام عزای عمومی در تمامی کشور فقط در استان آذربایجان شرقی عزا اعلام شده است.  این نگرش خیلی مرا ناراحت کرد. خداوند  یک بار دیگر چنین تلخکامی هایی را برای ملتمان ایجاد نکند."
 
این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان همچنین در متنی که در فیس بوک و رسانه های باکو منتشر کرده ، با تعابیری نظیر  " آذربایجان ج ن وب ی زخمی "  و با بزرگنمایی اقدام  الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان در  اختصاص کمک به زلزله زدگان در استان آذربایجان شرقی  ، ماموریت تحریک آمیز خود را ادامه داده  و اینگونه وانمود کرده است که گویا  زلزله زدگان در استان آذربایجان شرقی از هرگونه امدادرسانی محروم مانده و محتاج این کمک ناچیز باکو بوده اند.
 
غنیره پاشایئوا دیروز چهارشنبه همچنین در تماس تلفنی با  یک شبکه آذری زبان معاند که از آمریکا  برای تحریکات قومی در استانهای آذری نشین ایران پخش می شود،  برای  ایجاد  اختلافات قومی در  ایران و دامن زدن به تفرقه  تلاش کرده است.
  
گفتنی است ماموریت مشکوک و ضدامنیتی این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان قبل از سفر به ایران نیز کاملا مشخص بود و کارشناسان در خصوص آن هشدار داده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از اون مشکوک تر وزارت خارجه ما است که به اتباع بیگانه اجازه ورود و بازرسی از مناطق زلزله زده را می دهد. در حالیکه اگه یه کم شم سیاسی داشتند می فهمیدند که کشور آذربایجان کانون تبلیغ پان ترکیسم در استانهای آذری زبان ما می باشد