شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

قهرمانی اروپا تکواندوآذربایجان با مربی ایرانی!

شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 428890
تیم ملی تکواندوی جمهوری آذربایجان با هدایت مربی ایرانی‌اش قهرمانی بازی های اروپایی شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، اولین دوره بازی‌های اروپایی در رشته تکواندو از سه‌شنبه ۲۶ خرداد با حضور ۶۳ تکواندوکار مرد و ۶۴ تکواندوکار زن از ۲۶ کشور در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد و جمعه شب در حالی با قهرمانی تیم تکواندوی جمهوری آذربایجان به پایان رسید که سه مدال طلا از چهار وزن تکواندوی مردان به تیم میزبان رسید.

در آخرین روز رقابتهای تکواندوی بازی های اروپایی، مسابقات در وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان پیگیری شد که رادیک عیسی اف طلای این وزن را از آن خود کرد. وی در مسابقات جهانی روسیه نیز به مقام قهرمانی رسیده بود.

تیم تکواندوی جمهوری آذربایجان با هدایت رضا مهماندوست سرمربی سابق تیم ملی ایران در بازیهای اروپایی شرکت کرد و در پایان با ۳ مدال طلا و یک برنز به کار خود پایان داد. یکی از مدال های طلا توسط میلاد بیگی تکواندو کار ایرانی الاصل جمهوری آذربایجان بدست آمد. وی در دیدار پایانی مقابل آلبرت گائون نفر سوم وزن سوم المپیک ۹ بر ۴ پیروز شد.

میلاد بیگی که تا ۵ ماه قبل برای تیم ملی ایران بر روی شیاپ چانگ می رفت به همراه سینا بهرامی و احمد محمدی تابعیت آذربایجان را پذیرفته اند. البته در بازیهای اروپایی بهرامی و محمدی در ترکیب جمهوری آذربایجان حضور نداشتند.

** نفرات برتر اوزان مردان در بازیهای اروپایی به شرح زیر است:

وزن ۵۸- کیلوگرم: ۱-روی باراگانسا (پرتغال) ۲- جیسوس تورتوسا (اسپانیا) ۳- سی محمد کتبی (بلژیک) و لونت تونکات (آلمان)

وزن ۶۸- کیلوگرم: ۱-آیخان تقی‌زاده (آذربایجان) ۲- کارول روباک (لهستان) ۳-الکسی دنیسنکو (روسیه) و گونزالو (اسپانیا)

وزن ۸۰- کیلوگرم: ۱- میلاد بیگی (آذربایجان) ۲- آلبرت گائون (روسیه) ۳- فریرا (پرتغال) و محمد لوتالو (انگلیس)

وزن۸۰+ کیلوگرم: ۱- رادیک عیسی اف (آذربایجان) ۲- ولادیسلاو لارین (روسیه) ۳- ودران گولک (کرواسی) و دنیل گومز(اسپانیا)

اما در بخش زنان تیم تکواندوی انگلیس با کسب دو مدال طلا بهترین نتیجه را گرفت. در این تیم جید جونز قهرمان المپیک لندن مدال طلای بازیهای اروپایی را به کارنامه افتخارات خود اضافه کرد. یکی از نکته های جالب این مسابقات کسب مدال نقره و برنز توسط خواهران زاینویک در اوزان ۴۹- و ۵۷-کیلوگرم بود.

** نفرات برتر اوزان زنان به شرح زیر است:

وزن ۴۹- کیلوگرم: ۱- چارلی مادوک (انگلیس) ۲- دجانا بوگدانوویک (صربستان) ۳- لوییجی ازاینویک (کرواسی) و آباکاروا (آذربایجان)

وزن ۵۷- کیلوگرم : ۱- جید جونز (انگلیس) ۲- آنا زاینویک(کرواسی) ۳- کالوو گومز (اسپانیا) و نیکیتا گالسنویک (سوئد)

وزن ۶۷- کیلوگرم: ۱- آناستازیا باریشنیکوا (روسیه) ۲- فریدا عزیزوا (آذربایجان) ۳- الین جوهانسون (سوئد) و نور تاتار (ترکیه)

وزن ۶۷+ کیلوگرم: ۱- گالادیس ایپانگو (فرانسه) ۲- ملیسا ماندیچ (صربستان) ۳- ایوا رادوس (کرواسی) و الگا ایوانوا (روسیه)

رقابت‌ها تکواندو بازی‌های اروپایی در چهار وزن المپیکی ۵۸-، ۶۸-، ۸۰- و ۸۰+ کیلوگرم مردان و ۴۹-، ۵۷-، ۶۷- و ۶۷+ کیلوگرم زنان پیگیری ‌شد.

این اولین دوره بازی‌های اروپایی بود که به نفر اول ۴۰ امتیاز، نفر دوم ۲۴ امتیاز و نفر سوم ۱۴.۴ امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی هر ورزشکار تعلق گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *