جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

مشاور امور رسانه‌ای مرسی مشخص شد

سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب: 235712
محمد مرسی رئیس شبکه تلویزیونی "المحور" مصر را به سمت مشاور امور ‌رسانه‌ای خود منصوب کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس  روزنامه الیوم السابع، محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر ساعتی پیش "ماجد عبد الله"، رئیس شبکه "المحور" مصر را به سمت مشاور خود در امور اطلاع رسانی و تلویزیون این کشور منصوب کرد.

ماجد عبد الله با تایید این خبر گفت که مرسی وی را برای این پست مکلف کرده و او با وجود مشغله‌های فراوانش آن را پذیرفته است.

محمد مرسی بعد از ظهر امروز نیز "هاشم قندیل" را به عنوان نخست وزیر جدید مصر معرفی کرد.

هشام قندیل ۵۰ ساله بیش از یک سال است که وزارت آبیاری دولت انتقالی سپس پیشبرد امور "کمال جنزوری" را به عهده دارد.

وی سال گذشته در دولت انتقالی "عصام شرف"، نخست وزیر پیش از جنزوری به این سمت انتخاب شد و در دولت جنزوری نیز این سمت را حفظ کرد.

دولت قندیل نخستین دولت در دوره ریاست جمهوری محمد مرسی به شمار خواهد آمد که توسط جماعت اخوان المسلمون مصر تشکیل شده است و مرسی نیز نخستین رئیس جمهور غیر نظامی و منتخب این کشور به شمار می‌آید.

انتخاب قندیل به سمت نخست وزیری مصر در حالی صورت گرفت که محمد مرسی در هفته‌های گذشته وعده داده بود، نخست وزیر آتی مصر را از شخصیت‌های ملی تکنوکرات انتخاب خواهد کرد و اینکه نخست وزیر جدید مصر فردی مستقل خواهد بود و وابستگی به هیچ جریان سیاسی را در کارنامه خود نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *