شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

سوال جامعه مدرسین از مجامع بین المللی

شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب: 235044
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بيانيه‌اي كشتار بي‌رحمانه مسلمانان مظلوم ميانمار را محكوم كرد.
به گزارش جهان، در متن اين بيانيه آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
كشتار فجيع و بي‌رحمانه مسلمانان مظلوم ميانمار در روزهاي اخير توسط گروه‌هاي تندرو بودايي خشم همه مسلمانان و انسان‌دوستان جهان را برانگيخته است.
 
بي‌ترديد هدف از اين كشتارها، نسل‌كشي و از ميان بردن نام اسلام از ميانمار است؛ چه آنكه امروزه آوازة اسلام كشورهاي مختلف جهان را فرا گرفته و امواج خروشان بيداري اسلامي، صحنه خاورميانه و شمال آفريقا را دگرگون ساخته است، از اين رو قدرت‌هاي استكباري مي‌كوشند با تحريك عناصر تندروي كشورها، به سركوب و نابودي مسلمانان بپردازند.
 
به راستي در دنيايي كه فرياد حقوق بشر و آزادي بيان، گوش‌ها را كر كرده، اين گونه نسل‌كشي و مبارزه با آزادي ديني چه توجيهي دارد؟! گناه مسلماناني كه مي‌خواهند صرفا به اعمال ديني خود بپردازند و از كمترين حدَ آزادي برخوردار باشند، چيست؟! و نيز آيا وقت آن نيست كه مجامع بين‌المللي و در رأس آن شوراي امنيت سازمان ملل متحد با اين حوادث اسفناك مقابله كنند؟!
 
جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن محكوم كردن كشتار فجيع مسلمانان مظلوم در كشور ميانمار و ابراز همدردي با خانواده‌هاي داغدار آنان، از مجامع بين‌الملل مي‌خواهد كه با تدابير لازم، از وقوع چنين حوادث هولناك و تأسف‌بار جلوگيري به عمل آورند.
 
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
 
محمد یزدی
 ريیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *