جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

معترض خودسوزی‌کرده اسرائیلی،در حال مرگ

يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 234059
پزشک معترضی که در جریان تظاهرات شب گذشته در اعتراض به فقر و بی‌عدالتی اجتماعی اقدام به خودسوزی کرده بود می‌گوید وی در آستانه مرگ قرار دارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس : پایگاه خبری «آلترنتیو نیوز» موشه سلمان، معترضی که در جریان تظاهرات شب گذشته در اعتراض به فقر و بی‌عدالتی اجتماعی اقدام به خودسوزی کرده بود، وخیم گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، پزشک موشه سلمان گفته است که وی دچار سوختگی بالای ۹۰ درصد شده است و حال وی وخیم است.

پزشک وی همچنین گفته است مرگ هر لحظه وی را تهدید می‌کند.

هزاران اسرائیلی شب گذشته در اعتراض به گسترش بی‌عدالتی اجتماعی و افزایش هزینه‌های زندگی در شهر تل‌آویو و بیت‌المقدس تظاهرات کردند.

در جریان این تظاهرات، یک معترض ۵۲ ساله با ریختن بنزین به روی خود اقدام به خودسوزی کرد که به سرعت به بیمارستان منتقل شد.

این تظاهرکننده قبل از آتش زدن خود نامه ای را با این مضمون خواند که "حکومت اسرائیل مرا به سرقت برد و بدون هیچ چیزی به حال خود رها کرد".

وی همچنین در این نامه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مقامات دیگر این رژیم را مسئول دانست که با سیاستهای خود ثروتمندان را ثروتمندتر و فقیران را فقیرتر کرده اند.

پیش‌ از این نیروهای امنیتی رژیم‌صهیونیستی بارها به معترضان و حاضران در این تظاهرات‌ها حمله کرده‌اند، و دست به سرکوب خشونت‌آمیز آنان زده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس اسرائیل را محکوم کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *