شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۲

جزئیاتی مهم از دیدار رئیس سازمان CIA با ملک عبدالله

سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 232992
الشرق الاوسط روز گذشته مدعی سفر «دیوید پترائوس» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ایالات متحده آمریکا به جده و دیدار با ملک «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه سعودی شد.
با توجه به جنایت اخیر نیروهای آل سعود در ربودن آیت الله النمر، رهبر شیعیان عربستان، بدون شک در صورت اعلام خبر مرگ ملک عبدالله طی روزهای آینده، موج اعتراضات مردمی انقلابیون سعودی به ریاض هم خواهد رسید.

به گزارش جهان به نقل از شیعه آنلاین، پایگاه خبری الشرق الاوسط مصر مدعی شد که پترائوس در این دیدار راه‌های تقویت مناسبات دوگانه در سطح عربی و بین‌المللی را بررسی کرده است اما کارشناسان مسائل سیاسی عربستان سعودی معتقدند که در صورت صحت این خبر - که تا به لحظه هیچ تصویری دال بر صحت آن منتشر نشده - هدف از آن مشورت دادن به عربستان برای تعیین جانشین ملک عبدالله است.
 
این کارشناسان معتقدند که با توجه به جنایت اخیر نیروهای آل سعود در ربودن آیت الله النمر، رهبر شیعیان عربستان، بدون شک در صورت اعلام خبر مرگ ملک عبدالله طی روزهای آینده، موج اعتراضات مردمی انقلابیون سعودی به ریاض هم خواهد رسید از همین رو ایالات متحده آمریکا به شدت نگران است که وخیم تر شدن اوضاع داخلی عربستان و سقوط رژیم آل سعود، در صادرات نفت سعودی به جهان خلل ایجاد کند و در آن صورت قیمت جهانی نفت به شدت غیر قابل تصوری افزایش خواهد یافت.
 
از همین رو سفر رئیس سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا با هدف انجام مقدمات انتقال قدرت در آینده سیاسی عربستان انجام شده است.
 
گفتنی است «هنری کسینجر» وزیر خارجه اسبق آمریکا و از نظریه‌پرداران سرشناس عرصه سیاسی جهان، اخیرا در یکی از جلسات تینک‌تنک در مرکز بروکینگز اعلام کرده است که اعلام خبر مرگ ملک عبدالله خطر سرایت انقلاب بحرین به عربستان را بشدت افزایش می‌دهد برای همین تا حد امکان مسئولان سعودی باید او را ولو شده مانند آریل شارون نخست‌وزیر اسبق اسرائیل زنده نگاه دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
از شدت ضعف نمی تونه راه بره اون وقت دست از توطئه هم بر نمیداره .... عجبا!
Iran, Islamic Republic of
ان‌شاءالله با مرگ پادشاه عربستان و اخلال در بازار نفت ، عربستان و غرب سزای تحریمهای ناجوانمردانه شان را علیه ایران عزیز خواهند دید .