يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

خاتمي: نظام بر اوضاع مسلط است و به راحتی اجازه بازگشت اصلاح‌طلبان را نمي‌دهد

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 231962
سیدعلی‌خاتمی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: نظام بر اوضاع مسلط‌است و اگر مجبور‌نشود هرگز اجازه ورود آنها به انتخابات را نخواهدداد.
به گزارش جهان، مسئله حضور اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري نهم اين روزها داغ تر از گذشته دنبال مي شود و حتي چهره هاي اصلاح طلب نيز در مورد معرفي كانديداي اين جبهه اظهارات متفاوتي دارند.
 
به عنوان مثال برخي از چهره هاي اصلاح طلب از نامزدي سيد محمد خاتمي در انتخابات سخن مي گويند و برخي ديگر از محوريت عبدالله نوري خبر مي دهند.
 
اما مسئله اي كه شايد كمي مورد غفلت قرار گرفته باشد، نوع نگرش اصلاح طلبان به اصل موضوع شركت در انتخابات است؛ نگرشي كه مي توان بخشي از آن را در اظهارات اخير سعيد حجاريان يافت.
 
حجاريان در جايي تصريح كرده بود كه موضوع مهم براي اصلاح طلبان جداي از حضور در انتخابات اين است كه كسي رئيس جمهور شود كه فضا را براي ما بازتر كند.
 
در همين راستا سيد علي خاتمي، برادر و رئيس دفتر سید محمد خاتمي در گفت و گو با خبرگزاري دانشجو، در پاسخ به سوالي درباره چگونگی حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی گفت: نظام و حکومت با تسلطی که دارد و هزینه هایی که کرده است! اگر مجبور نشود هرگز اصلاح طلبان را به عرصه انتخابات راه نخواهد داد!
 
سید علی خاتمی در ادامه صحبت هاي اخير نوري را تلويحاً حاشيه ماجراي حضور اصلاح طلبان در انتخابات دانست و افزود: برای اینکه بتوانیم فضای سیاسی را رصد کنیم، باید اصلاح طلبان از همه شهرستان ها جمعی را تشکیل دهند و در خصوص اینکه آیا در انتخابات شرکت کنيم یا نه، تصمیم گیری نماييم؛ در این باره نیز به طور طبیعی برخی از نمایندگان موضع هایی گرفته اند و این نیست که اختلاف در بین اصلاح طلبان باشد.
 
سخنان برادر رئيس جمهور سابق نكات جالبي را دارد؛ اول اينكه خود اصلاح طلبان حامي فتنه نيز متوجه شده اند كه نظام بر اوضاع ملسط است و كساني را كه در ماجراهاي سال 88 دست داشته اند كاملاً تحت كنترل دارد.
 
نكته بعد اين است كه علي خاتمي با بيان اينكه اگر نظام مجبور نشود اصلاح طلبان را راه نخواهد داد، قصد دارد اين گونه جلوه دهد كه اگر اصلاح طلبي توانست به انتخابات رياست جمهوري ورود پيدا كند، نظام به اجبار اين مسئله را پذيرفته است.
 
البته بدون شك برگزاري جلسه اي از سوي سيد محمد خاتمي در بنياد باران با حضور چهره هاي اصلاح طلب و طيف نزديك به كارگزاران سازندگي، نويد برنامه ريزي جدي اصلاحات براي ورود به انتخابات رياست جمهوري يازدهم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *