يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ماجرای نجات دختر‌ کوچولو از مرگ

شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب: 231235
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: دختر بچه‌ای 14 ماهه که صبح امروز بر اثر غرق شدگی در یک استخر آب، علائم حیاتی خود را از دست داده بود از مرگ حتمی نجات یافت.
به گزارش جهان، حمید اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: صبح امروز فردی با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی (115) تماس گرفت و اعلام کرد که یک دختر بچه‌ 14 ماهه در استخر آب یکی از خانه‌های باغی واقع در اتوبان شهید آقابابایی، غرق شده و نفس نمی‌کشد.
 
وی افزود: بر همین اساس به سرعت یک واحد امدادی از پایگاه فوریت‌های پزشکی کردآباد اصفهان به محل حادثه اعزام شد.
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: کارشناسان اورژانس 115 پس از رسیدن بر بالین مصدوم و کنترل علائم حیاتی وی دریافتند که خردسال 14 ماهه فاقد هرگونه علائم حیاتی بوده و پوستش کبود شده است ، بنابراین به سرعت او را به داخل آمبولانس منتقل کرده و در مسیر بیمارستان عملیات احیای قلبی ریوی (cpr) را روی وی انجام دادند.
 
اسماعیلی تصریح کرد: دختر بچه‌ 14 ماهه پس از 15 دقیقه تلاش مستمر از سوی تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی، علائم حیاتی خود را به دست آورد و به زندگی دوباره بازگشت و سپس با وضعیتی مطلوب در حالی که گریه می‌کرد، به منظور انجام اقدامات درمانی پیشرفته‌تر به بیمارستان عسگریه‌ اصفهان منتقل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *