دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۱
۲۷

مراسم بریدن‌ سر و دست در عربستان سعودی +تصاویر

سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۳۲
کد مطلب: 226751
گردن زدن یا سر بریدن نوعی اعدام است که سر فرد از ناحیه گلو با آلات برنده همانند چاقو بریده می‌شود؛ یا اینکه با شمشیر، قداره، تبر یا اشیاء برنده سنگین از پشت سر قربانی ضربه محکمی بر گردنش وارد می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از پارسینه، از قرن‌ها پیش تا به امروز در عربستان سعودی حکم اعدام به صورت قطع سر و در ملأ عام اجرا می‌شود. همچنین مجازات «قطع دست» برای کسانی که مرتکب سرقت می‌شوند اجرا می‌شود.

تصاویر زیر، مجموعه‌ای است که یک عکاس عرب در سال 1953 میلادی (1373 هجری قمری) از یک مراسم اعدام دو متهم در شهر جده تهیه کرده است.



در این تصویر:
1. سر اولین متهم قطع شده است و در کنار بدنش آویزان است.
2. عکس درست در لحظه‌ای گرفته شده است که شمشیر جلاد به گردن متهم اصابت کرده است.
3. جلاد دو حکم اعدام را طی 10 ثانیه اجرا کرده است.









نوشتهٔ پشت یکی از عکس‌ها.



اجرای حکم قطع ید برای یک متهم به سرقت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از عرب هايی كه تحت تاثير وهابيان كافر قرار گرفته اند هر چي كه بگيد در مياد
اينها به زنان و دختران خود در گذشته رحم نكردند و علاوه بر آنان بر پيامبر بزرگوار (ص) و اهل بيت آن حضرت (علیهم السلام) رحم و مروتي نداشتند حالا به اين سارقان كه شايد هم بي گناه باشند رحم كنند؟
Iran, Islamic Republic of
اين يك نمونه از وحشي گري است كه جهان غرب (مدعي حقوق بشر) چشمان خود را به روي آن بسته و انگار نه انگار كه چنين چيزي وجود خارجي داشته
Iran, Islamic Republic of
اينجا هم اگه سر و دستی بريده مي شد خاوري و م... سر جاي خود مي نشستند
Iran, Islamic Republic of
بله ... اين وحشيگري نيست بلكه اجراي عدالت سخت و درناك است.
Kuwait
بی دلیل نیست که عربها جرات دزدی ندارند حکم خدا را رو باید اجرا شود تاجامعه از آفات بدور باشه نه مثل جامه ما دینمان اسلام است ولی بعضا قوانین غربی رو اجرا میکنیم!
خوب اينو گذاشتين كه بگيد اينا خيلي بدن! ما هم ميگيم اينا خيلي بدن اما بد بودنشون معنيش اين نيست كه هر كاري كه مي كنن بد باشه. شما دو تا دزد كوچيك و بزرگ رو بيار دستشون رو قطع كن تا ببينيم از فردا چند نفر وجودشو دارن كه دزدي كنن. تو اين مملكت اگه از كيف قاپي و بازي با اعصاب و آرامش مردم گرفته تا قمه كشي و زورگيري تا پرونده سه هزار ميلياردي براي اين راه ميفته كه ما احكام الهي رو به درستي اجرا نمي كنيم. سئوال من اينه:
مي گن براي قطع دست وجود شرايطي لازمه تا بشه حكم به قطع دست داد. سئوال اينه كه آيا در تمامي سرقتهايي كه اتفاق ميفته و حتي در يكيشون اين شرايط وجود نداره؟ آدمي كه براي چند دهمين بار به جرم كيف قاپي يا سرقت دستگير مي شه خيلي راحت ميره زندان تا از پول بيت المال مفت بخوره و بخوابه و بعدهم بعد از گرفتن آموزشهاي تازه از همقطارانش به جامعه بر مي گرده و دوباره روز از نو و روزي از نو.
Iran, Islamic Republic of
در دستورات دینی برای برخی جرایم مثل لواط یا زنای به عنف مجازات اعدام و قتل در نظر گرفته شده. منظور شما از انتشار این عکسها چیه؟ مراسم بریدن سرو دست یعی چه؟ اگر سعودی ها آدمای مشکل داری هستن دلیل نمیشه همه چیز رو زیر سوال ببریم. از شما انتظار نداشتم
Iran, Islamic Republic of
باتوجه به آیات قرآن حکم قطع ید دست دزد واجب است وکاری که اینها میکنند کاملا درست است.خدا کند ما هم کمی مسامحه کاری را کنار بگذاریم وبرای این حکم ارزش قایل شویم.چرا دلمان برای دزد میسوزد ولی برای خانواده هایی که آن دزد آنهارا به خاک سیاه نشانده است نمیسوزد.بهتراست سری به دادگاههای حقوقی وکیفری مملکت اسلامیمان بزنیم تا معنی نتیجه مسامحه دراجرای احکام دین رابیابیم.
Iran, Islamic Republic of
و ان شاء الله روزي بيايد كه مومنين اين ... وهابي يهودي‌منش را به جرم همه نوع ستمي، سر و دست و ........... قطع كنند.
Iran, Islamic Republic of
جدا از سياستشون همين كارها را كردند كه آمار مواد مخدر و سرقت تو كشورشون پايينه
Iran, Islamic Republic of
بریدن دست دزد شرایط خاصی داره که در فقه اسلامی اومده و به صرف دزدی کردن یک شخص نمیشه دستشو قطع کرد مثلا اگر طرف اموال رو پس بده از این حکم در رفته و 17 یا 18 شرط دیگه که باید محقق بشه تا حکم قطع ید اجرا بشه. انتقاد از عدم قاطعیت دستگاه قضا با انتقاد ازسخت گیری های بی جا خیلی متفاوته دوستان
United States
جداً اين وهابيها وحشي هستند بويي از انسانيت تو وجود منحوسشان نيست
در كشور ما هم اعدام مي كنند نه با اين وضعيت غير انساني.
در این تصاویر اونها دارند حکم اسلام رو اجرا می کنند.گاهی اوقات اجرای حکم درست به نظر وحشی گری و سخت میاد.مثلا اگر کسی تصویر به دار اویختن یک قاتل در ایران رو ببینه ممکنه ایرانیهارو انسانهای وحشی به حساب بیاره در حالی که اون کار عین اجرای عدالته.
به امید روزی که گردن و دست مفسدان
3000 میلیاردی مانند خاوری در ایران قطع شود نه آفتابه دزدان.
باسلام
به نظر من توی ایران هم باید اینکار را با کسانی کرد که جلوی چشم مردم آدم میکشند .
Iran, Islamic Republic of
"جدا از سياستشون همين كارها را كردند كه آمار مواد مخدر و سرقت تو كشورشون پايينه"


خبر پايين بودن آمار رو كي داده؟
چرا پس اينهمه به حجاج توصيه ميشه مراقب باشن؟
و اينهمه دزدي ميشه؟
همينطور آمار ديگر رذايل مانند زن دزدي و ...؟
Iran, Islamic Republic of
شنیدم که قطع دست در اسلام شرایطی داره. یک بار از یکی از امامان درباره قطع دست فردی که عادت به دزدی داشت سوال شد. ایشان فرمودند: فقط انگشت تا فرد قادر به سجده باشد. اینا خیلی تند رو هستن. قطعا وجود پیامبر (ص) و امامان (ع) معصومین در بین این عرب ها خودش یه معجزه است. بیشتر سیره امامان رو بخونید. در قرآن هم آمده اما قرآن احکام کلی را گفته و الگو فکر کنم اگر امامان باشند خداییش یه کم جوونها بیشتر مجذوب اسلام می شن.
Iran, Islamic Republic of
دوستان برای تعجیل در فرج صاحب مان آن منقم پهلوی بشکسته دعا کنید. شاید چهره از گشاید.
وحشی های بی تمدن
انهایی که ادعای حقوق بشر می کنند چرا به این کشورها چیزی نمی گویند
و مدام در امور کشور ما دخالت می کنند؟!!!
قطع ید دزد حکمی اسلامی است اما شرایط خاص خود را دارد که باید اجرا شود. متاسفانه در مملکت ما و نیز عربستان دچار افراط و تفریط بوده و هیچ یک به درستی این حکم را اجرا نمیکنن.
دو هفته است ماشين مرا دزديدند. در خبرها ديدم كه سرقت خودرو در فروردين امسال بيست درصد افزايش داشته است. دزدها راحت اموال مردم را مي برند بيت المال مسلمين را غارت مي كنند و منابع بانكها را چپاول. آنوقت به جاي اينكه از اجراي دقيق احكام اسلام و قطع يد از دزدان دفاع كنيم مرتب ايراد از اين و آن مي گيريم كه ... خدا به داد ما برسد
Canada
عین سفاکیه و بربریت و حیوان صفتی اقا یا خانمی که از افراط و تفریط نام بردی بدان که اسلام دین رحمت و کرامته در آن زمان وسیله فقط شمشیر بوده ولی حالا برق - گاز قرص - امپول و سرم سمی هست مهم هم اثار غایی حکمه که همانا مرگه پس کمی اندیشه کن و از جهالت بیا بیرون
Iran, Islamic Republic of
حكم قطع دست سارق حكمي اسلامي است و شرايط خاصي دارد كه بايد اگر آن شرايط محقق شده باشد ، اجرا مي شود و آن هم چهار انگشت دست زيرا كف دست بخاطر اينكه جاي سجده مي باشد نبايد قطع شود . در ضمن معلوم نيست اين اعدام ها و قطع دست هايي كه در عربستان انجام مي گيرد واقعا مجرم هم باشند . زيرا رژيمي كه مساجد را در بحرين به آتش مي كشد اسلام آمريكائي است و هر چه كه اجرا كند ، طاغوت است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آیا دلارهای نفتی عربستان که به اسرائیل کمک میکنند ویا به القاعده کمک میکنند وکسانی که بمب به کمر مبندند ومسلمان کشی میکنن اینها دزدی حاکمان عربستان نیست اول باید گردن آنها زده وهمچنین گردن مفتیان عربستان که فتوای ناحق میدهند
احمق تر از اینها همون خودشونن شک نکنید
خدا لعنتشون کنه