يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
۱

اذعان اسرائیل به تولید ویروس جدید علیه‌ایران

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 226073
معاون نخست وزير رژيم اسرائيل گفته است که اين رژيم در ايجاد ويروس رايانه‌اي فليم که نوع جديدي از ويروس مخرب مشابه استاکس‌نت است، با هدف خرابکاري در طرح‌هاي هسته‌اي ايران دست داشته است.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی موشه يعلون، روز سه‌شنبه (۹ خرداد، ۲۹ ژوئن) در مصاحبه با راديو ارتش رژيم اسرائيل، ضمن حمايت از توليد ويروس‌‌هاي رایانه‌اي و ابزارهاي مشابه گفت که اين ويروس‌ها راه را "براي همه احتمالات باز مي‌کنند."

وي همچنين مدعي شد که منطقي است هر کسي که ايران را به عنوان يک تهديد تلقي مي‌کند، چنین گام‌هايي بردارد تا به برنامه هسته‌اي اين کشور آسيب برساند.

يعلون اين اظهارات را تا تنها چند ساعت پس از آن مطرح کرد که آزمايشگاهي در روسيه، از کشف ويروسي جديد خبر داد.

شرکت امنيت رايانه‌اي کاسپرسکي که يکي از بزرگ‌ترين سازمان‌هاي مبارزه با ويروس‌هاي رایانه‌اي در جهان است، گفت که از اين ويروس به عنوان سلاحي سايبري براي حمله به تاسيسات چندين کشور استفاده مي‌شود.

آزماشگاه کاسپرسکي همچنين با اعلام اين که کرم رايانه‌اي فليم مخرب‌ترين ويروس و با هدف گرد‌آوري اطلاعات طراحي شده است افزود، اين ويروس مي‌تواند ميکروفون‌هاي رايانه‌هاي شخصي را براي ضبط مکالماتي که در نزديکي رایانه انجام مي‌شود روشن کند، تصاوير را بگيرد، به سيستم‌هاي چت‌هاي ارسال پيام فوري وارد شود، پوشه‌هاي داده‌ها را گرد‌آوري کند و از راه دور تنظيمات رايانه‌ها را تغيير دهد.

کاسپرسکي با اشاره به اين که دولت يا ائتلافي از دولت در توليد اين ويروس دست دارند تصريح کرد: "پيچيدگي و عمل‌کرد برنامه‌هاي مخرب تازه کشف‌ شده، بيشتر از همه ويروس‌هايي است که تا کنون شناسايي شده‌اند."

ويروس استاکس‌نت که در سال ۲۰۱۰ کشف شد نيز يک کرم رایانه‌اي بود که نرم‌افزارها و تجهيزات صنعتي شرکت زيمنس در چندين کشور را هدف قرار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابا چرا نمی خواین باور کنید که این ویروس رو مرکز ماهر تو ایران پیدا کرده بقیه شرکت ها هم مثل همین کاسپرسکی که داره میگی خبرش رو از سایت ماهر برداشتن ، خوبه که خود کاسپرسکی در سایتش این رو آورده اونوقت شما هی بگین که اونا این ویروس رو شناسایی کردن
آخه اگر اونا این ویروس رو شناسایی کردن چطور ایران تونسته برای اون آنتی ویروس پیدا کنه نه کاسپرسکی