چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۱

"از شنیدن رونمایی از پروژه‌ام شوکه شدم"

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 224601
یک منتقد و فعال عرصه تئاتر با ارائه مدارک خود به خبرگزاری مهر مدعی شد که طرح "تئاتر در خانه" که هفته جاری توسط معاونت هنری رونمایی شد، طرحی متعلق به وی است که هفتم فروردین ماه سال 89 به معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه داده بود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، پروژه "تئاتر در خانه" طی مراسمی در روز شنبه 30 اردیبهشت ماه با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل هنرهای نمایشی و برخی چهره های هنری در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر رونمایی شد. در این پروژه تئاترهای اجرا شده در قالب لوح فشرده در شبکه نمایش خانگی عرضه می شوند.

در این بین سیدعلی تدین صدوقی منتقد و فعال عرصه تئاتر با ارائه مدارک خود به خبرگزاری مهر مدعی شده است که طرح اجرا شده توسط معاونت هنری متعلق به او است. وی در این باره به خبرنگار مهر گفت: در اوایل حضور آقای حمید شاه آبادی در معاونت هنری با ایشان سه جلسه داشتیم. اولین جلسه در بهمن ماه سال 88 بود که معاون هنری به من گفتند که به دفترشان بروم. توسط یکی از دوستان به دفتر معاون هنری رفتیم و در آنجا درباره معضلات تئاتر صحبت کردیم.

وی ادامه داد: در آن جلسه آقای شاه آبادی گفتند که به دلیل اینکه تازه به معاونت هنری آمده اند زیاد با جریانات تئاتر آشنا نیستند و از من خواستند تا گزارشی را در این خصوص ارائه دهم. من گزارشی را در 10 صفحه در خصوص سوء مدیریت ها و مشکلاتی که در تئاتر وجود داشت ارائه دادم.

صدوقی با اشاره به ارائه رزومه کاری خود به معاون هنری یادآور شد: در آن زمان آقای شاه آبادی خواهان طرح من شدند که در خصوص تئاتر در خانه بود. در تاریخ 7 فروردین ماه سال 89 برای عرض تبریک سال نو و ارائه طرح به دفتر آقای شاه آبادی رفتم. در آن جلسه توضیح دادم که این طرح می تواند بخشی از معضلات ما را در تئاتر حل کند و می تواند قدم مناسبی برای حرکت به سمت تئاتر خصوصی باشد و همچنین باعث اشتغال زایی در تهران و شهرستان ها شود.

این منتقد تئاتر با اشاره به تدوین این طرح در راستای پیام مقام معظم رهبری در سال 89 گفت: من طرحی را در سال 79 با عنوان "تئاتر در خانه یا نمایش در خانه" داشتم که از خیمه شب بازی و تئاتر سنتی ایران برداشت کرده بودم و طرح دوم در ادامه آن بود. در صحبت عنوان شد که مجری طرح من باشم و قرار شد بعد از خواندن طرح توسط معاون هنری در اردیبهشت ماه سال 89 جلسه ای با هم داشته باشیم.

صدوقی با اشاره به اینکه طرح مورد نظر را برای افراد بسیاری خوانده و برخی از هنرمندان نیز در جریان این طرح بودند تأکید کرد: نه تنها قرار ما با آقای شاه آبادی در اردیبهشت ماه سال 89 انجام نشد بلکه ایشان بعد از آن هیچگاه من را به دفترشان نپذیرفتند.

وی ادامه داد: من در آن زمان به آقای شاه آبادی گفتم که تئاتر ایران از نبود یک آرشیو رنج می برد و با اجرای طرح "تئاتر در خانه" هم می توانیم این کمبود را جبران کنیم و هم برخی از تئاتری ها و فارغ التحصیلان این حوزه را جذب کار کنیم. همچنین این طرح باعث تعامل تئاتر شهرستان با تهران می شد و می توانست وارد تعامل با آموزش و پرورش نیز بشود.

این روزنامه نگار و فعال حوزه تئاتر یادآور شد: من به آقای شاه آبادی پیشنهاد دادم تا جایی را به نام تبلیغ، تولید، کار و بهره وری ایجاد کنند تا طرح اجرا شود. حتی نحوه بسته بندی و توزیع دی وی دی ها را هم توضیح دادم و گفتم که این طرح را در راستای تحقق شعار تئاتر برای همه ارائه داده ام.

صدوقی تصریح کرد: متأسفانه طی دو سال گذشته نه تنها معاون هنری من را به دفترشان راه ندادند بلکه با شنیدن رونمایی از پروژه "تئاتر در خانه" شوکه شدم.

سیدعلی تدین صدوقی در راستای ادعای خود یک نسخه از طرح خود را به خبرگزاری مهر ارائه داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقاي م كه وزير بود طرح خانه امن را كه يك دانشجو نخبه پيشنهاد داده بود را بنام خود ثبت كرد و در دادگاه محكوم شد