سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۷

تحریم‌ها ایران را وادار به عقب‌نشینی نخواهد کرد

سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب: 224484
حسین موسویان به شبکه بی بی سی گفت: فتوای رهبری سندی جدی و معتبر است که هرگونه استفاده از سلاح های هسته ای را منع کرده است.
به گزارش جهان به نقل از نسیم، مهم‌ترین محورهای اظهارات حسین موسویان در گفتگو با شبکه " بی بی سی" در آستانه مذاکرات ایران با 1+5 در بغداد به شرح زیر است:

در زمان حسن روحانی شانس برای مذاکرات بیشتر بود در آن زمان به توافق رسیدیم و اگرچه وظیفه ما نبود برنامه هسته ای خود را برای مدتی متوقف کردیم.

غربی ها و آمریکا از برنامه هسته ای ایران به عنوان ابزاری برای فشار و تحریم ها علیه ایران استفاده می‌کنند چرا که هدف اصلی آنها تغییر رژیم ایران است.

تحریم ها فقط مردم عادی ایران را مجازات می‌کند و ایران را وادار نخواهد کرد که از برنامه هسته ای خود دست بکشد و هیچگاه این تحریم‌ها موفق نخواهد بود.

فتوای رهبری سندی جدی و معتبر است که هرگونه استفاده از سلاح های هسته ای را منع کرده است.

با توجه به شواهد سال‌های دهه هشتاد که عراق از سلاح های شیمایی علیه ایران استفاده کرد امام خمینی اجازه مقابله به مثل را به ارتش نداد.

اگر آمریکا و اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران حمله کنند، مطمئن هستم که ایران از ان پی تی خارج خواهد شد.

نظر رئیس جمهور ایران در رابطه با اتهام جاسیوسی به من اهمیتی ندارد اما وزیر اطلاعات وقت اعلام کرده بود که به نظر دستگاه قضایی در رابطه با رفع اتهام جاسوسی "موسویان« احترام خواهم گذاشت.

احمدی نژاد در موضوع مسائل هسته ای نیاز به اصلاح طلبان ندارد.

توصیه من به خانم اشتون برای مذاکرات بغداد این است که با حق هسته‌ای ایران در تولید اورانیوم 20 درصد مخالفت نکند.

اگر گروه 1+5 ایران را تحت فشار قرار دهند تیم مذاکر کننده ایران هیچ چیز را قبول نخواهد کرد.

عقب نشینی گروه 5+1 در تعیین مکان مذاکرات با ایران مشهود است.

ما شاهد موضع گیری ضد ونقیضی علیه پرونده هسته‌ایایران هستیم که ریشه این اظهارت ضد و نقیض از طرف آمریکا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


معمولا" غربی ها به هر انچه که خواسته اند رسیده اند.
اگر همه ایرانیان اعم از دولت و ملت درست عمل کنند و استقامت داشته باشند هیچکس و هیچ کشوری و گروهی به آنچه ناحق است نمیرسد.
غربیها به کدام خواسته اشان رسیدند؟!!!!!!! توقف غنی سازی ؟ که از 3 به 20درصد رسیده.خارج کردن اورانیوم از ایران را هم که موفق نشدند.جلوی گسترش تاسیسات رو هم که نتونستن بگیرن نمونه اش فردو. تحریم رو هم که خودشون درش گیرکردن.قبلا روی اصل هسته ای مخالفت می کردن حالا تا اینجاشو قبول کردن پس عملا ایران به همه خواسته هاش داره می رسه.
شاید غربی ها به خواسته های خود در سایر کشور ها رسیده باشند اما علی رغم تلاشهای زیاد خود در این سی و چند سال با استفاده از زر و زور و تزویر هنوز نتوانسته اند به امیال و خواسته های خود در ایران اسلامی دست یابند لذا منصفانه نظر دهید .
Iran, Islamic Republic of
موسویان حالا که دیده پایداری احمدی نژاد بر حق هسته ای جواب داده، اینا رو میگه که بار تقصیرات خودش رو کم کنه و بگه ما هم در این موفقیت سهیم بودیم.
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد دلاور كاري كرده كه موسويان هم به ايستادگي در حق هسته اي اعتقاد داره. ببين بازي روزگار را؟
زمان خودشون كه حتي نزديك بود آزمايشگاههاي فيزيك را هم تعطيل كنن و با دوچرخه دنبال بنز اروپايي بدوند
ظاهرا موسویان قصد جبران گذشته را دارد. خداوند توفیق توبه و جبران گذشته را به همه ما عنایت فرماید...