چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

10000سال زندان برای 873 آمریکایی بی‌گناه

سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 224435
ظرف ۲۳ سال گذشته، 873 آمریکایی بی‌گناه توسط دادگاه‌های آمریکایی به ده‌هزار سال زندان محکوم شده‌اند که البته سرانجام همین دادگاه‌های آمریکا به بی‌گناهی آنان رای داده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس به نقل از راشاتودی، این در حالی اتفاق می‌افتد که قانون اساسی آمریکا سخن از تضمین محاکمه عادلانه می‌گوید.

از نکات جالب این گزارش این است که مقامات آمریکایی تاکنون از ایجاد بانک داده‌هایی که اطلاعات به ناحق محکوم شدگان آمریکایی در آن گرد آمده باشد، خودداری کرده است و لذا دانشکده حقوق دانشگاه میشیگان خود دست به کار شده و بانک داده‌هایی را برای این محکومین ایجاد کرده است.

نکته دیگر اینکه اینان افرادی هستند که بالاخره سرانجام توانسته‌اند بی‌گناهی خود را به دادگاه‌ها ثابت کنند و روشن نیست، چه تعداد بی‌گناه آمریکایی تا به آخر هم موفق به اثبات بی‌گناهی خود نشده‌اند.

محققین دانشگاه میشیگان بالاخره با بیرون کشیدن اطلاعاتی که قابل استحصال بوده است، از سال 1989 به بعد موفق شده‌اند دو هزار نفر را شناسایی کنند که به رفتن پشت میله‌ها محکوم شده‌اند اما سرانجام دادگاه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که حکم مزبور اشتباه بوده است.

نکته دیگر اینکه در بین این دو هزار تن، اطلاعات تنها 873 تن شفاف بوده است و این ده‌هزار سال زندان تنها مربوط به همین تعداد افراد باشد و سایرین هنوز وضعیت مشخصی در این بانک داده‌ها ندارند. با این وصف، میزان حکم زندان به ناحق صادر شده در آمریکا در همین دوره زمانی باید چیزی بیش از دو برابر این مقدار باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *