شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

محصص:لزوم ایجاد یک "لامسیا" در ایران

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 223987
رئیس پیشین کمیته آموزش فدراسیون فوتبال معتقد است در پایان هر لیگ بازیکنان پدیده در لیگ برتر خودشان را نشان می‌دهند اما رسانه‌ها و مربیان به آنها توجه نمی‌کنند.
به گزارش جهان مرتضی محصص در گفتگو با مهر در خصوص دلایل خاموش شدن چراغ پدیده سازی در لیگ برتر، تصریح کرد: من با نظر شما مخالفم. ما هنوز هم در پایان هر فصل بازیکنان پدیده‌ای داریم ولی به آنها توجهی نمی‌شود. این بازیکنان اکثرا تحت تاثیر ستاره‌هایی قرار دارند که چند سال پیش در جام جهانی بازی کرده‌اند.

وی افزود: همه در لیگ ما به دنبال اسامی بزرگ هستند. اگر منظور ما از پدیده بازیکنانی مثل "لیونل مسی" و "کریستیانو رونالدو" است که شرایط فرق می‌کند. قطعا یک بازیکن پدیده از ابتدا اسم و رسم‌دار نیست.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: یک بازیکن از زمانی که مورد توجه قرار می‌گیرد تا وقتی که به بازیکن موثر و ملی پوش ثابت تبدیل شود به پنج، شش سال زمان نیاز دارد. این در حالی است که سطح انتظارات مردم با تماشای مسابقات لیگ برتر انگلیس و لالیگای اسپانیا تغییر کرده است و با امکانات و شرایط فعلی ایران برای ظهور پدیده‌ها همخوانی ندارد.

محصص همچنین به لزوم ایجاد یک "لاماسیا" در ایران اشاره کرد و گفت: اگر ما می‌خواهیم روند پدیده سازی را سرعت بدهیم باید محیط مناسبی را ایجاد کنیم. این محیط از تیم‌های پایه به خصوص نونهالان در تمام کشورها فراهم می‌شود. شما توجه کنید که ما هنوز در ایران یک "مرکز استعدادهای فوق العاده" برای فوتبال نداریم تا بهترین‌ها را از میان نفرات شاخص جدا کنیم و آنها را پرورش بدهیم. ما نیاز داریم مدارس فوتبال عالی مثل لاماسیا ایجاد کنیم تا به هدفی که در نظر داریم برسیم.

وی در پایان تاکید کرد: باید به این نکته توجه کرد که استعداد یک کودک فقط تا 14 سالگی او را از سایرین جدا می‌کند. از 14 سالگی به بعد شخصیت بازیکن و محیطی که در آن پرورش یافته است، او را از سایرین جدا می‌کند. به همین خاطر باید پیش از آن زمینه ورود نونهالان به چنین فضایی فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *