يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

جنگ لفظی مقامات ارشد آلمان و یونان

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب: 223811
نیویورک تایمز نوشت : صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور یونان بر سر بحران یورو وارد یک جنگ لفظی شدند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، این نشریه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود نوشت ، سخنگوی دولت موقت یونان گفت : خانم مرکل درباره برگزاری همه پرسی همزمان با انتخابات آتی در یونان صحبت کرد تا بتوان نظر مردم را درباره باقی ماندن کشورشان در منطقه یورو فهمید.

این در حالی است که سخنگوی دولت مرکل درخواست برگزاری همه پرسی از جانب او را رد کرد.

الکسیس سیپراس رهبر حزب چپ یونان مرکل را متهم کرده که با یونان همانند یک کشور تحت الحمایه برخورد می کند.

حزب سوسیالیست یونان نیز گفت : برگزاری همه پرسی در چارچوب اختیارات دولت و پارلمان یونان است نه اتحادیه اروپا یا کشورهای عضو آن.

رهبر حزب محافظه کار یونان هم طرح چنین پیشنهادی از جانب صدر اعظم آلمان را غیر قابل قبول توصیف کرد.

با توجه به تشکیل دولت موقت در یونان و برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی تا چند هفته آینده، آلمان و شرکای اروپایی اش تلاش می کنند تا به مردم یونان بگویند چه چیز در این انتخابات حائز اهمیت است.

با وجود اینکه اکثر مقامات اتحادیه اروپا از باقی ماندن یونان در اتحادیه اروپا حمایت می کنند اما بسیاری از افراد با نفوذ در آلمان خواهان جدا شدن یونان از منطقه یورو هستند.

اگر حزب سریزا در انتخابات یونان پیروز شود چون با شرایط طرح  جاری کمک به یونان مخالف است شرایط برای خروج این کشور از منطقه یورو فراهم خواهد شد.

کاهش رتبه اعتباری برخی از بانکهای اسپانیا و شایعات مربوط به هجوم مردم برای گرفتن پولهایشان از بانکها نشان می دهد که موقعیت در اروپا تا چه حد حساس است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *