پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

نگراني انگليس از اوباشان فوتبال در يورو

چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 223280
رييس اتحاديه فوتبال انگليس در ديدار با رييس اتحاديه فوتبال اروپا ( يوفا) گفت که نگران است بازيکنان و هواداران انگليسي در جريان رقابت هاي يورو 2012 در اوکراين هدف حملات نژادپرستانه قرار گيرند.
مقامات انگليسي پيش از اين هم نسبت به حرکات خشونت آميز احتمالي اوباشان و افراطيون راست گرا در روزهاي برگزاري مسابقات جام ملت هاي اروپا در اوکراين هشدار داده بودند.

'' ديويد برنستاين'' رييس اتحاديه فوتبال انگليس روز سه شنبه گفت: دو هفته پيش ملاقاتي با '' ميشل پلاتيني'' داشتم و اين موضوع را با او مطرح کردم و يوفا اطمينان داد که در تامين امنيت اين بازيها بسيار جدي است.

گروه هاي ضد نژادپرستي در 18 ماه منتهي به مارس 2011 حدود 195 حادثه نژادپرستانه را در جريان مسابقات لهستان و اوکراين ، ميزبانان کنوني يورو 2012 ثبت کرده اند.

هر سه مسابقات انگليس در مرحله گروهي در اوکراين انجام خواهد شد و در صورت هرگونه اقدام نژادپرستانه، داور حق توقف بازي را خواهد داشت.


برنستاين در گزارشي به پارلمان بريتانيا هم گفت : هر اتفاقي ممکن است در اوکراين رخ دهد. اميدوارم چنين نشود ولي بايد با دقت و هوشياري کامل همه احتمالات را مطرح و راه هاي برخورد با آنها را بررسي کنيم.

قرار است 24 افسر کارشناس پليس انگليس به اوکراين اعزام شوند و به مقامات آن کشور در تامين امنيت بازي ها کمک کنند.

'' اندي هالت'' معاون اتحاديه فوتبال انگليس که به همراه 24 افسر پليس انگليس به اوکراين خواهد رفت، گفت: فکر مي کنم اوباشگري در فوتبال در اوکراين بيشتر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *