پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

حمایت تمام‌قد زیباکلام از ریاست لاریجانی

دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 222898
یک کارشناس علوم سیاسی نزدیک به اصلاح طلبان معتقد است که همچنان بهترین گزینه و بیشترین شانس برای ریاست مجلس نهم با توجه به عملکرد مجلس هشتم، علی لاریجانی است.
به گزارش جهان صادق زیباکلام در گفتگو با مهر گفت: اگر بخواهیم درباره عملکرد لاریجانی در مجلس هشتم به عنوان رئیس مجلس ارزیابی داشته باشیم، باید این عملکرد را نسبی تلقی کرد.

وی ادامه داد: مجلس هشتم به ریاست لاریجانی توانست با جدیت و صلابت در برابر خواسته های دولت عمل کند. اما از دیگر جهات همچون حفظ حقوق شهروندی و حراست و پایداری از حقوق ملت باید عملکرد لاریجانی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

زیباکلام با بیان اینکه کارآمدی مجلس در جهت صیانت از حقوق جامعه مدنی چندان مورد رضایت نیست، تصریح کرد: اما رئیس مجلس هشتم با توجه به مقدورات توانست در برابر دولت خوب عمل کند و این عملکرد قطعا می تواند در انتخاب دوباره ایشان در مجلس نهم به عنوان رئیس مجلس تاثیرگذار باشد.

این کارشناس سیاسی نظر خود را درباره سایر گزینه های احتمالی دیگر برای ریاست مجلس شورای اسلامی اینگونه توضیح داد: آقا تهرانی و حداد عادل ازدیگر گزینه های احتمالی ریاست مجلس نهم هستند که به زعم من هیچ کدام از آنها صلاحیت لازم را در مقایسه با لاریجانی ندارند.

وی ادامه داد: آقاتهرانی به تعبیری حکم دست راست احمدی نژاد را داشته و نمی تواند قطعا جدیت لازم را در برابر خواسته های دولت داشته باشد. همچنین حداد عادل نیز مقاومت و استواری لاریجانی را در برابر دولت نداشته  و قطعا نمی تواند در بسیاری مواقع به خیر و صلاح مردم و کشور عمل کند.

زیباکلام در پایان عنوان کرد که امیدوارم در صورتیکه لاریجانی در مجلس نهم رئیس مجلس شود بتواند ضعف های خود را در مجلس هشتم که همان حفظ حقوق مدنی و شهروندی است برطرف کرده و دیگر شاهد زندانی شدن بسیاری از فعالان سیاسی و یا بسته شدن مطبوعات تنها با یک تلفن نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *