پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱

سود۳۲ میلیاردی دولت از تاخیر در واریز یارانه

يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب: 221519
امروز ۱۷ روز از ابتدای اردیبهشت ماه می گذرد و هنوز خبری از یارانه نقدی نیست در این بین یک سوال مطرح است و آن اینکه سود حاصل از تاخیر در پرداخت یارانه ها به جیب چه کسی واریز می شود؟
به گزارش افکار، ۲۸ آذرماه سال ۸۹ بود که رییس جمهور در یک مصاحبه تلوزیونی آغاز هدفمندی یارانه ها را اعلام کرد و یارانه نقدی از یکم دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. در ابتدا واریزها به صورت ۲ ماه بود اما تنها ۲ مرحله به این شکل یارانه واریز شد زیرا قبوض ماهانه صادر می شد و مردم مدیریت صحیحی بر اقتصاد خانوار نداشتند.

با این توجیه پرداختی یارانه نقدی ماهانه شد و دولت در ابتدای هر ماه یارانه را به حساب سرپرستان خانوار واریز می کرد اما دیری نپایید که اختلال در سیستم بانکی و ناتوان این سیستم در پاسخ گویی به نیاز مردم برای برداشت از حسابها زمان واریز یارانه تغییر کرد.

به گزارش افکار نیوز ، این بار توجیه این چنین مطرح شد که به دلیل تداخل زمان واریز یارانه با پرداخت حقوق کارمندان دولت میزان تقاضا از سیستم بانکی به شدت افزایش یافته و این سیستم توان پاسخگویی مناسب و به موقع را ندارد. البته در همان زمان معاون اقتصادی رییس کل بانک مرکزی بیش از ۱۰۰ میلیون تراکنش برای سیستم الکترونیک بانکی را عددی قابل قبول و در حد توان این سیستم عنوان کرد.

به هر حال زمان واریز یارانه ها در خردادماه ۹۰ از یکم به دهم تغییر کرد به این شکل یارانه ای که حق مردم بود با تاخیر ۱۰ روزه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما این آخرین تغییر در زمان واریز یارانه نبود بلکه تنها ۲ ماه بعد و در مردادماه یارانه ها دوازدهم، در مهرماه دوازدهم، در آبان ماه چهاردهم و به همین روش در فرودین ۹۱ یارانه نقدی در ۱۷ ماه واریز شد.

البته این سیر در همین جا پایان نمی یابد و این ماه دولت با گذشت ۱۷ روز هنوز زمان دقیقی برای واریز یارانه اعلام نکرده است.

به گزارش افکار نیوز ، دولت در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه به صورت ماهانه واریز می کند که با احتساب سود ۲۰ درصد بانکی سود روزانه تاخیر یک میلیارد و ۹۱۷ میلیون تومان می شود. و بادر نظر گرفتن تاخیر ۱۷ روزه در پرداخت یارانه ها دولت در فروردین ماه بیش از ۳۲ میلیارد تومان از این طریق سود کسب کرده است.
حال باید این سوال را پرسید که این سود به چه حسابی  واریز می شود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابا دیگه اینقدر سخت نگیرید چه فرقی می کنه یا اول ماه بدن یا نیمه دوم سوال شما هم که چه کسی سود می بره ما امیدواریم دولت احمدی نژاد سود ببره که بتونه یه کمی به مشکلات برسه چه عیبی داره همیشه که نمی شه ما دنبال سود خودمون باشیم بذارین یه بار هم دولت سود ببره!