شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

اظهارات الهام و حسینیان را قبول ندارم/ حدادعادل گزینه مناسب ریاست مجلس است

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 219302
سرپرست وزارت کشور در دولت نهم ضمن رد اظهارات الهام درباره مجمع تشخیص گفت: تغییر در ریاست مجلس جنبه‌های مثبت زیادی را به دنبال دارد و رویکرد جبهه پایداری در این خصوص ریاست آقای حداد عادل بر مجلس نهم است.
به گزارش جهان، سید‌مهدی هاشمی عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت و گو با فارس با اشاره به برگزاری پرشور مرحله اول، نهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این دوره اولین انتخاباتی بود که مردم به طور لیستی رای نداند و هیچ لیستی غالب نبود.

این نامزد انتخابات در ادامه افزود: انتخابات مجلس نهم اولین انتخاباتی بود که مردم گزینش کردن، تک تک نامزدها را مدنظر قرار دادند که نتیجه انتخابات تائید کننده این مطلب است.

هاشمی تصریح کرد: این انتخابات با دقت بیش از پیش مردم برگزار شد و بررسی نتیجه اولیه انتخابات نشانگر این مطلب است که مردم در انتخاب کاندیدای اصلح نه تنها به سوابق افراد بلکه به عملکرد آنها در مجلس و سایر مسئولیت ها توجه کرده اند.

این عضو جبهه پایداری در خصوص تفکر غالب بر انتخابات مجلس نهم اظهار کرد: با مشاهده آراء مردمی مشخص شد تفکر اصولگرایی بر سایر تفکرها پیروز شد چراکه افراد راه یافته به مجلس و نامزدهایی که به دور دوم انتخابات راه پیدا کرده اند اکثرا اصولگراها هستند.

*تغییر در ریاست مجلس جنبه های مثبت زیادی دارد

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش درباره ریاست مجلس آتی افزود: در حال حاضر برای نظر دادن در مورد ریاست مجلس نهم زود است چراکه ما افراد باتجربه ای که سابقه کلان مدیریت در قوه مقتننه و سایر قوا را دارا هستند کم نداریم.

وی با تاکید بر اینکه الحمدالله نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد و قحط الرجال نیستُ درباره تغییر ریاست مجلس تصریح کرد: بروز تغییر در ریاست مجلس می تواند جنبه های مثبت زیادی را به دنبال داشته باشد و رویکرد جبهه پایداری در این خصوص ریاست آقای حداد عادل بر مجلس نهم است.

با حسینیان موافق نیستم

هاشمی درباره پیشنهاد حسیینیان مبنی بر ریاست زنان بر مجلس نهم گفت: علیرغم اینکه به توانایی زنان در زمینه های مختلف اعتماد دارم اما با آقای حسینیان موافق نیستم و معتقدم بانوان می توانند در عرصه های دیگر حضور پررنگ داشته باشند.

*سفر احمدی نژاد به جزیره ابوموسی در جهت تثبیت حاکمیت کشورمان بود

این کاندیدای انتخابات در پاسخ به پرسشی در خصوص سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی اظهار کرد: به عقیده من این اقدام رئیس جمهور در شرایط کنونی بسیار پسندیده وخوب بود چرا که در جهت تثبیت حاکمیت کشورمان صورت گرفت.

* نظر الهام را در مورد مجمع تشخیص رد میکنم

هاشمی همچنین در مورد اظهارات الهام در خصوص مجمع تشخیص افزود: اشراف کافی براظهارت آقای الهام ندارم  ولی باتوجه به اطلاعاتی که در این زمنیه دارم نظر ایشان را رد می کنم و با ایشان موافق نیستم

وی تصریح کرد: این طور نیست که مجمع جای افراد بیکار اشد چراکه بسیاری از اعضای آن همزمان مشغول انجام چند مسئولیت مهم هستند.

هاشمی  همچنین درباره خانه نشینی احمدی نژاد اظهار کرد: این اقدام احمدی نژاد به هیچ وجه قابل قبول نبود اما به نظر می رسد مجلس هشتم از پاسخ رئیس جمهور در این باره قانع شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر پاسخ احمدی نژاد برای مجلس قانع کننده نبود حتما واکنش جدی در این زمینه صورت می‌گرفت افزود:  موضوع خانه نشینی رئیس جمهور باید از ابعاد مختلف آسیب شناسی شود تا در صورت تکرار بتوان تدبیری برای آن اندیشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *