دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

"اولاند"،انتقام همسر سابقش را می گیرد؟

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 219175
"فرانسوا اولاند" نامزد جبهه ملی سوسیالیست ها توانست با پیشی گرفتن از نیکلای سارکوزی ، به همراه او به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راه یابد.
 عصر ایران:اولاند پیش از این ، گفته بود که هدفش موفقیت در مرحله اول و پیروزی نهایی در مرحله دوم است.

انتخابات ریاست جمهوری امروز که با حضور 80 درصدی فرانسویان برگزار شد اولاند توانست با کسب 28.8 درصد کل آرا اول شود و پس از او نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فعلی فرانسه تنها 26.1 درصد کل آرا را به دست آورد.

44 و نیم میلیون فرانسوی حائز شرایط شرکت در انتخابات بودند.

در این انتخابات 10 کاندیدا به به رقابت پرداختند:
"نيكولا سارکوزی" از حزب اتحاد برای جنبش مردمی، "اوا ژولی" از حزب سبز (طرفداران محیط زیست) ، "مارین لوپن" از حزب راستگرای افراطی، "ژان لوک ملانشون" از حزب چپگرای افراطی، "فیلیپ پوتو" از حزب جدید ضد سرمایه داری، "ناتالی آرتو" از حزب کارگران، "ژاک شومیناد" از حزب هبستگی و پیشرفت، "فرانسوا بایرو" از حزب اتحاد برای دموکراسی، "فرانسوا اولاند" از حزب سوسیالیست و "نیکلا دوپنتنیون" از حزب جمهوریت.

پیش بینی ها حاکی است اولاند برنده دور دوم انتخابات خواهد بود و نیکلا سارکوزی و همسرش کارلا برونی باید کاخ ریاست جمهوری فرانسه را ترک کنند.

سیاست های اولاند

اولاندسوسیالیست ها به طور سنتی از استقلال عمل بیشتری در اتخاذ سیاست های خود برخوردارند. هم از این روست که اولاند با اشاره به 80 کشته نیروهای فرانسوی در افغانستان ، صراحتاً اعلام کرده است که بعد از پیروزی در انتخابات ، قبل از آن که اتفاق ناگوار دیگری در افغانستان برای سربازان فرانسوی بیفتد ، آنها را از جمع نیروهای ناتو در این کشور خارج خواهد کرد.

او حتی در این باره ضرب الاجل خروج نیروهای فرانسوی را نیز تعیین کرده و گفته است: «من هیچ راه حل نظامی در افغانستان نمی‌بینم و در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲، به هم‌پیمانان فرانسه تمایل پاریس برای خروج نظامیان فرانسوی از کشورهای آسیای میانه تا پایان سال ۲۰۱۲ را ابلاغ می‌کنم.»

این در حالی است که سارکوزی در 5 سال گذشته همواره به اتخاذ سیاست تبعیت محض از امریکا متهم می شد.

اولاند درباره برنامه های داخلی اش نیز وعده داده است: «در صورت پیروزی در انتخابات، تابستان زمان انجام اصلاحات مالیاتی، بانکی و ارضی خواهد بود و پس از آن اصلاحات در نظام آموزش ملی و نهادها در پائیز انجام خواهد شد.»

فرانسوا اولاند (زاده ۱۹۵۴میلادی) سیاستمدار فرانسوی است. او از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ دبیر اول حزب سوسیالیست فرانسه بود و از ۱۹۹۷ تا کنون نماینده مجلس فرانسه از شهرستان کورز است.

انتقام همسر مطلقه؟
سگولن رویال
سگولن رویال ، بانویی که تا سال 2007 میلادی همسر اولاند بود در انتخابات همان سال نامزد حزب سوسیالیست بود و به همراه نیکلا سارکوزی به دور دوم راه یافت. وی نخستین زن فرانسوی بود که در چنین سطحی با مردان رقابت می‌کرد و توانسته بود به دور دوم راه یابد. در پایان رویال با کسب ۴۶٪ آرا در مقابل سارکوزی شکست خورد.

اینک اولاند در شرایطی مشابه با همسر سابقش به نبرد با سارکوزی در مرحله دوم می رود و اگر پیروز شود - که احتمالش زیاد است - خواهد توانست انتقام سیاسی همسر سابق و هم حزبی اش را از رئیس جمهور کنونی بگیرد و البته بدون رویال به کاخ ریاست جمهوری برود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *