يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

میزان تولید گندم ایران در سال ۹۱

شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 218820
سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی(فائو) تولید گندم ایران در سال زراعی جاری را ۱۳.۵ میلیون تن پیش بینی و اعلام کرد به دلیل وجود گندم مازاد از سال قبل نیاز ایران به واردات گندم در این سال ۳۲ درصد کمتر از سال قبل است.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) پیش بینی کرد، به دلیل مازاد مصرف گندم باقیمانده از سال قبل، نیاز ایران به واردات گندم در سال 13/2012 معادل سال زراعی جاری با 32 درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه بوده و به 1.7 میلیون تن خواهد رسید.

بر اساس گزارش جدید فائو در مورد ایران که در پایگاه اینترنتی این سازمان منتشر شده، ایران در ماه های ابتدایی سال 2012 اقدام به ساخت تعداد زیادی سیلوی گندم کرده که ظرفیت ذخیره حدود 70 درصد از تولید غلات کشور را داراست.

بر اساس این گزارش، مجموع حجم واردات غلات ایران که شامل ذرت، گندم و برنج می شود، همچنان رقمی بالا معادل 7.3 میلیون تن را به خود اختصاص خواهد داد.

دولت ایران در ماه مارس، اقدم به خرید 2.5 تا 3 میلیون تن گندم از بازارهای بین المللی کرده است. واردات این حجم گندم طی یک ماه نشان می دهد تلاش های آمریکا برای محدود کردن مبادلات مالی ایران تاثیری در تجارت خارجی این کشور نداشته است.

فائو همچنین پیش بینی کرده در پی کاهش نزولات جوی در مناطق تحت کشت گندم در ایران حجم تولید گندم در این کشور، امسال به 13.5 میلیون تن، یعنی کمتر از سال 2011 برسد. در سال 2011 تولید گندم ایران به 14 میلیون تن رسید.

بر اساس اعلام فائو، این میزان تولید سالانه، تقریبا برابر با متوسط تولید 5 سال گذشته گندم در ایران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *