يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

تاملی بر صبوری از دست رفته هواداران سرخ پوش

شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 218761
 تهران - دیدار تیم های پرسپولیس ایران و الغرافه قطر سه شنبه شب درچارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با تساوی یك بر یك به پایان رسید این درحالی بود كه هواداران تیم فوتبال پرسپولیس بدون دلیل به 'فرهاد مجیدی' بازیكن ایرانی تیم الغرافه فحاشی كردند.

به گزارش ایرنا، اگر كمی منصف باشیم از اتفاقاتی كه درورزشگاه آزادی رخ داد باید دل هایمان بلرزد، متاسفانه هواداران پرشور پرسپولیس شب گذشته صبوری نكرده و در یك اقدام دور از انتظار به یك ایرانی كه درتیم خارجی رقیب بازی می كرد اهانت فراوانی كردند كه به هیچ وجه شایسته و قابل دفاع نیست.

چنانچه منصف باشیم می پذیریم مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال در بازی شب گذشته تنها به وظایف حرفه ای فوتبالی اش عمل می كرد او در خط حمله تیمش قرارداشت و وظیفه گلزنی داشت و بایستی برای این امر تلاش می كرد.

صرف نظر از اینكه سرنگونی مجیدی در محوطه جریمه پرسپولیس خطا بوده یا نه،دلیل نمی شود هواداران پرسپولیس درخصوص این موضوع عكس العمل نشان دهند و به بدترین وجه ممكن مدام به وی توهین كنند چرا كه این موضوع به مذاق آنان خوش نیامده و گویا انتظار دیگری داشتند.

اینكه پرسپولیسی ها تیم محبوب خود را موردتشویق كنند به هیچ وجه بد نیست بلكه قابل دفاع هم است اما اهانت به بازیكنان حریف، آنهم یك ایرانی كه در یك تیم خارجی عضویت دارد به هیچ وجه پسندیده نیست.

دیدار تیم های پرسپولیس ایران و الغرافه قطر یك بازی آسیایی بود كه با توجه به حضور بیش از 90 هزار هوادار اهمیت بین المللی پیدا كرد از این رو شایسته نبود ما بازیكن تیم رقیب آن هم یك ایرانی هم وطن كه تنها به دلیل انجام وظایف حرفه ای اش عمل می كند اهانت كنیم.

مجیدی سالها برای تیم های فوتبال رده سنی وتیم ملی كشورمان بازی وبرای كشورعزیزمان افتخار آفریده است او به حق یك قهرمان ملی است علاوه براین وی یكی از محبوب ترین بازیكنان دیگر تیم پایتخت، استقلال تهران و مورد احترام است.

مجیدی سال ها به دلیل بازی های خوبش از سوی هواداران خودی و غیر خودی مورد تشویق قرار گرفته و بارها وی را به دلیل خلق موقعیت های حساس و گلزنی ستوده ایم.

شب گذشته به مجیدی بی احترامی شد و وی نیز عكس العمل هایی از خود نشان داد با این همه معتقدم عكس العمل های مجیدی پس از اینكه از سوی هواداران پرسپولیس به وی بی احترامی شد طبیعی بوده و بازیكن فعلی تیم الغرافه تنها از خود دفاع كرد.

پرسپولیس در بازی رفت و درخانه رقیب، این تیم قطری را با نتیجه 3 برصفر شكست داده بود از این رو هواداران انتظار یك پیروزی دلچسب دیگر را در سرمی پروراندند كه البته با خوش اقبالی حریف در ورزشگاه آزادی این نتیجه نه تنها تكرار نشد بلكه پرسپولیس 2 امتیاز حساس را از دست داد.

پرسپولیس شب خوبی نداشت چرا كه موقعیت های متعدد این تیم به گل تبدیل نشد وبدنبال آن انتظار هواداران برآورده نشد اما در اینكه تاوان این موضوع را باید مجیدی باید اندكی تامل كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *