شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

علی دایی: چهار بازی آینده را می بریم

چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 218403
در قلبم می ماند که دوست دارم چه تیمی قهرمان شود سرمربی تیم راه آهن به زبان نمی‌آورد که دوست دارد چه تیمی قهرمان لیگ برتر شود.
به گزارش خبرآنلاین، بازی راه‌آهن و تراکتورسازی به جای این‌که در ورزشگاه خانگی راه‌آهن برگزار شود، قرار است در ورزشگاه تختی تهران انجام شود؛ جایی که راه‌آهنی‌ها معتقدند اصلا به زمین آن آشنا نیستند. علی دایی سرمربی راه‌آهن برای این‌که ناآشنا بودن تیمش با ورزشگاه تختی را به خوبی توصیف کند، می‌گوید در این مسابقه راه‌آهن مهمان است نه میزبان. دایی در این گفتگو در مورد شرایط تیمش و شانس‌های قهرمانی لیگ برتر صحبت کرده است.
 

* راه‌آهن اخیرا یک روند صعودی را در پیش گرفته است. به نظرتان دلیل این روند صعودی چیست؟
- خدا را شکر در تعطیلات عید تمرینات خوب و هدفمندی داشتیم. خیلی با بچه‌ها کار کردیم. بازیکنان هم توجیه شده بودند که با تمرکز بالا تمرین کنند و با تمرینات خوب،‌ بازی‌های خوبی ارائه کنند. هم از نظر روحی هم از نظر فنی با آن‌ها کار کردیم. الان به این خودباوری رسیدند که می‌توانند تمام تیم‌ها را ببرند و این شایستگی را دارند. ما امسال 9 باخت داریم و این باخت‌ها در شرایطی بوده که خیلی از حریفانمان که ما را شکست داده‌اند، به بازی تسلط نداشته‌اند. حتی ما غافلگیرانه خوردیم. خوشبختانه توانسته‌ایم دو بازی متوالی را ببریم و به وضعیت خودمان در جدول سر و سامان بدهیم و نتایج خوبی بگیریم.
 

* بعد از بازی با سایپا گفتید می‌خواهیم هر 4 بازی را ببریم. فکر نمی‌کنید بازی‌های سختی دارید؟
- مطمئنا ما در هر چهار بازی برای برد به میدان می‌رویم. همه بازی‌ها سخت است و حریف آسان معنی ندارد. همه تیم‌ها، تیم‌های خوبی هستند که می‌توانند برای هر حریفی دردسرساز شوند. ما می‌توانیم در دو بازی آینده که داریم نتایج لازم را بگیریم و جایگاه‌مان را در جدول تثبیت کنیم. در دو بازی آخر هم می‌توانیم به جایگاه شایسته‌ای در جدول برسیم.
 

* فاصله شما با تیم هفتم جدول چهار امتیاز است. فکر می‌کنید این شایستگی را دارید که به رده‌های بالای جدول صعود کنید؟
- ما چهار امتیاز فاصله داریم ولی دیده‌اید که در لیگ امسال در چه شرایطی امتیاز از دست دادیم. البته گذشته‌ها گذشته. ما می‌توانیم در چهار بازی آینده امتیاز بگیریم و بیاییم بین 10 یا 8 تیم برتر و جایگاه خوبی به دست بیاوریم.
 

* الان حسرت گل‌هایی را که در دقایق پایانی به شما زده‌اند نمی‌خورید؟
- این اتفاقی بود که برای ما افتاده و در خیلی از بازی‌ها در دقایق پایانی گل خوردیم. ولی این اتفاقی است که افتاده. کتمان شدنی هم نیست که در این بازی‌هایی که گل خوردیم حریفانمان شاید در دو یا سه بازی فشار آورده‌اند و روی شایستگی‌شان به گل رسیده‌اند ولی در یک سری بازی‌ها صاحب توپ و زمین بوده‌ایم و روی یک اتفاق گل خورده‌ایم. باید حقمان را می‌گرفتیم ولی نتوانستیم و باید از این به بعد بگیریم.
 

* شما معتقدید که امسال اشتباهات داوری تاثیر زیادی در نتایج راه‌آهن داشته.
- هیچ تیمی به اندازه راه‌آهن لطمه نخورده از اشتباهات داوری. اگر بخواهید می‌توانم به باشگاه بگویم سی دی اشتباهات داوری در بازی‌های ما را آماده کند تا ببینید. البته داور هم قصد و غرض ندارد. داور تحت فشار است و یک لحظه یک تصمیمی می‌گیرد. نباید همه چیز را غیر منصفانه ببینیم. امیدوارم در بازی‌های آینده اسیر اشتباهات داوری نشویم. ولی حق تیم راه‌آهن اینجای جدول نیست. بدون اغراق بگویم که حق ما این نیست و شایستگی ما بیشتر از این بوده. همین بازی با سایپا یک داور جوان آمد که سال اولش است در لیگ برتر سوت می‌زند ولی بعد از بازی نه تیم بازنده اعتراض داشت نه تیم برنده. این افتخار ماست که یک داور جوان بیاید و بدون اشتباه سوت بزند و همه را به آینده داوری امیدوار کند.
 

* بازی راه‌آهن و تراکتورسازی قرار است در ورزشگاه تختی برگزار شود. شما به این موضوع اعتراض ندارید؟
- این بازی خانگی ماست و باید در ورزشگاه خودمان انجام شود. قبلا هم با تراکتور در زمین خودمان بازی کرده‌ایم. ولی الان بازی را انداخته‌اند در ورزشگاه تختی. زمین تختی برای ما یک زمین غریبه است. تراکتور با نفت تهران آنجا بازی کرده و ما هم باید برویم آنجا بازی کنیم. در واقع ما در این مسابقه میزبان نیستیم، مهمان هستیم. تماشاگران تبریزی بیشتر هستند و ما هم به زمین آشنا نیستیم. با این حال به مسئولان سازمان لیگ احترام می‌گذاریم. تصمیمی است که گرفته شده و حرف زدن در مورد آن فایده ندارد.
 

* شما دنبال این هستید که قانون 10 درصد تماشاگر را رعایت کنید تا 10 درصد سکوها را به تماشاگران تراکتور بدهند؟
- نه ما دنبال این نیستیم. تماشاگر به فوتبال جذابیت می‌دهد. اگر تماشاگران نباشند فوتبال به این مرحله از جذابیت نمی‌رسد. اگر فوتبال را همه دنبالش هستند به این دلیل است که تماشاگر دارد. هواداران تیم تراکتور می‌توانند بیایند تشویق کنند و تیمشان را حمایت کنند. من وقتی می‌شنوم بازی تراکتور و فجرسپاسی در ورزشگاه یادگار امام بالای 70 هزار نفر تماشاگر داشته خوشحال می‌شوم و افتخار می‌کنم. مشکلی از این بابت نداریم. امیدواریم مسابقه ما هم یک بازی قشنگ و خوب از آب درآید.
 

* البته تماشاگران تبریزی هم در بازی رفت برای شما سنگ تمام گذاشتند و تشویق‌تان کردند.
- ما آذری هستیم و تماشاگران هم می‌دانند در قلب ما چه می‌گذرد. شاید یک عده‌ای بخواهند شیطنت کنند و در مقاطعی بین ما جدایی بیندازند ولی من از طرفداران تراکتورسازی هستم. امسال هم در اکثر بازی‌های تراکتورسازی دوست داشتم تراکتور ببرد. برد تراکتور باعث خوشحالی آذربایجانی‌هایی می‌شود که من هم خوشحال می‌شوم از خوشحالی آن‌ها. با این وجود ما در این مسابقه نیروی خودمان را می‌گذاریم تا برنده شویم.
 

* قلبا دوست دارید کدام تیم قهرمان شود؟
- بهتر است بگذارید این مسئله در قلب من بماند؛ هر چند که همه آن را می‌دانند! نمی‌خواهم این موضوع را رسانه‌ای کنم.
 

* شما گفته بودید اگر استقلال صبا را ببرد قهرمان می‌شود و بیشترین شانس را دارد. بر اساس چه معیاری این حرف را زدید؟
- بر اساس دو موضوع. یکی بازی‌های آینده و بعد هم این‌که مصدومان استقلال برگشته‌اند. استقلال بازیکنانی مثل آندو و جباری و کیانوش رحمتی را به خاطر مصدومیت از دست داد. بماند که کرار و مجیدی هم جدا شده‌اند. جدایی 5 بازیکن تاثیرگذار در فوتبال خیلی مهم و اثرگذار است. هر مربی آرزویش این است که این طور بازیکنان را داشته باشد در ترکیب خودش. به نظرم استقلال در بازی با صبا توانست سه گل بزند ولی صبا هم خوب بازی کرد. صبا استحقاق کسب یک امتیاز را داشت ولی استقلال با تجربه‌اش سه گل زد و از آن دفاع کرد. خود سپاهان و تراکتور هم شرایط خیلی خوبی دارند از نظر روحی و فنی. سپاهان با امتیازی که نتوانست جلوی پرسپولیس بگیرد، فاصله‌اش کم شده و تراکتور هم تیم مدعی است. استقلال بازی‌های راحتی دارد و بازگشت مصدومانش خیلی به این تیم کمک خواهد کرد. شما تاثیر بازگشت این مصدوم را خواهید دید. ولی درا ین 4 هفته هر تیمی اشتباه کند فرصت می‌دهد به بقیه تیم‌ها که بروند و قهرمان شوند.
 

* شما در راه‌آهن جوانگرایی کرده‌اید. مجتبی شیری توانسته در دو بازی اخیر 6 امتیاز برای شما بگیرد.
- مجتبی بازیکنی بود که آمد تست داد و تمرین کرد. خیلی علاقمند بود که در راه‌آهن باشد. دیدم اگر او را رد کنم، جفا کرده‌ام. بازیکنی بود که در باشگاه‌های تهران بازی می‌کرد ولی دیدم مایه‌های پیشرفت فوتبال را دارد. در اردوی اردبیل هم برایمان گل زد. عالیشاه هم سابقه بازی در لیگ برتر را نداشت اما در تیم ما در نیم فصل اول جزو گلزن‌ترین هافبک‌های لیگ بود. بعد هم مصدوم شد و بدشانسی آورد. بازیکنی مثل خانزاد را هم در دفاع راست گذاشته‌ایم در چند هفته گذشته. در امیدهای راه‌آهن بوده و به او اعتماد کردیم. یک مقدار شرایطمان در جدول بهتر شود از آن‌ها استفاده خواهیم کرد. قبلا هم از آن‌ها استفاده کرده‌ایم. مثل صادق بارانی یا علیزاده می‌توانند پیشرفت کنند. یا مثلا فرواردی را به تمریناتمان آورده‌ایم که خوب کار می‌کند و می‌تواند بیاید توی ترکیب ما. خیلی خوشحالم که این بازیکنان به تیم‌های ملی امید هم دعوت شده‌اند و می‌توانند آنجا خودشان را نشان دهند.
 

* ابراهیم کریمی هم که از راه‌آهن به اردوی تیم ملی دعوت شد.
- ابراهیم بازیکنی است که خیلی دیر به حقش رسید. بازیکنی است که هر سال دارد در لیگ برتر بالای 30 مسابقه انجام می‌دهد. امسال فکر کنم فقط یک بازی ما را نبود. این نشان می‌دهد بازیکن سالمی است. خوشحالم که دعوت شد ولی معتقدم خیلی دیر به حقش رسیده است.
 

* امسال 5 بازیکن به تیم ملی بزرگسالان و امید معرفی کرده‌اید. این را می‌توان جزو کارنامه مربیگری شما دانست؟
- خوشحالم که این بازیکنان مورد توجه مربیان تیم ملی قرار گرفته‌اند. بازیکنانی که از راه‌آهن به تیم ملی رسیده‌اند می‌توانند در تیم ملی موفق باشند. همچنین بازیکنان دیگری هم در راه‌آهن هستند که توانایی حضور در اردوی تیم ملی را دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *