يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۶
علیرغم منع قانونی

رسانه‌های دولت؛ هزینه یاران مشایی+اسناد

شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 205942
در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز مهلت قانونی تبلیغات انتخابات مجلس نهم زمان باقی مانده است، رسانه های دولتی تلویحا به حمایت از کاندیداهای حامی اسفندیار رحیم مشایی پرداختند.
به گزارش جهان، در این رابطه خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) که از بودجه بیت المال ارتزاق می کند، در خبری با عنوان "اعتراض امیری فر و شریف زاده به رد صلاحیت خود" مصاحبه این دو کاندیدای ردصلاحیت شده نزدیک به مشایی را منتشر کرد.

این دو کاندیدا (عباس امیری فر و بهمن شریف زاده) در مصاحبه با ایرنا ابراز داشته اند که نسبت به ردصلاحیت خود در انتخابات مجلس نهم اعتراض دارند.


در همین حال روزنامه دولتی ایران نیز روز پنجشنبه گذشته در مصاحبه ای با یک حقوقدان نسبت به انتقادات سایت ها از امیری فر اعتراض کرد. این روزنامه در عین حال که خبر از اعتراض امیری فر در 20 صفحه نسبت به رد صلاحیت خود داده، از قول وکیل وی نوشته که پرونده امیری فر در دادسرا در حال رسیدگی است و اتهام وی "معاونت در توزيع سي‌دي «ظهور نزديك است»" بوده است. وکیل امیری فر در این گفتگو همچنین سایت ها را تهدید به شکایت کرده است.


آقای امیری فر که گفته می شود از یاران نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر دکتر احمدی نژاد است، سابقه رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و امام جماعت این نهاد را در سوابق خود دارد. وی ابتدای سال جاری به اتهام معاونت در توزیع سی دی انحرافی ظهور بسیار نزدیک است، و... توسط دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شد.

آقای شریف زاده نیز از روحانیون حامی دولت و سردبیر روزنامه دولتی الوفاق است. وی البته حتی از سوی هیات های اجرایی انتخابات نیز ردصلاحیت شده است.

حمایت تلویحی رسانه های دولتی از کاندیداهای نزدیک به مشایی در حالی است که طبق قانون، رسانه های دولتی و رسانه ملی در هیچ زمانی مجاز به حمایت از کاندیداهای انتخابات نیستند. در عین حال سایر کاندیداها و نامزدهای ردصلاحیت شده از چنین امکانی برای استفاده از تریبون رسانه های دولتی برخوردار نیستند.

رویکرد ایرنا در مورد ردصلاحیت ها و حمله به شورای نگهبان یادآور سیاست های این رسانه در دوران اصلاحات است که افترا و اتهام زنی به نهادهای انقلابی از جمله شورای نگهبان را در دستور کار اول خود قرار داده بود.

هم اکنون مدیریت ایرنا برعهده آقای علی اکبر جوانفکر(رییس دفتر ایرنا در اسپانیا در دوران اصلاحات) از نزدیکان مشایی و معاون خبر آن نیز برعهده شخصی به نام اسلامی فر (معاون ایرنا در دوره اصلاحات) است. آقای جوانفکر بطور همزمان مدیریت موسسه مطبوعاتی ایران را نیز در اختیار دارد. وی همچنین مشاور دکتر احمدی نژاد و عضو شورای نظارت بر صداوسیما هم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
البته جوانفکر که نيروی خانه زاد خبرگزاری هست بايد شگردهای قديمی اين خبرگزاری(در زمان اصلاحات ) را به خاطر داشته باشد.
مقاله هايي كه جوانفكر در دفاع از خاتمي در روزنامه ايران مي نوشت هنوز در اذهان بعضي ها مانده است . خوب ايندفعه ....
من کاری ندارم ولی تنگ نظرانه نگاه می
کنید
Iran, Islamic Republic of
عجب اعجوبه ایه این مشائی هیچکی حریفش نیست حال همه را گرفته
Iran, Islamic Republic of
ِِِِاِاِاِاِ احمدی نژلدم اصلاح طلب بوده؟!
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما و شجاعت تان. همه حزب الله پشت شماست.